Είστε εδώ

Τεχνολογία

ZF: Βγάζει τους αερόσακους έξω από το αυτοκίνητο

του Σωτήριου Χάλλα

Τη ZF οι περισσότεροι τη γνωρίζουμε ως προμηθεύτρια κιβωτίων ταχυτήτων όμως οι δραστηριότητες της εταιρείας αφορούν και άλλους τομείς προμήθειας εξαρτημάτων για τις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Ένας από αυτούς είναι και οι αερόσακοι, τομέας στον οποίο οι Γερμανοί παρουσίασαν μία καινοτομία διαφορετική η οποία θα συμβάλλει κατά πολύ στη βελτίωση της ασφάλειας στο δρόμο.

Η καινοτομία αυτή είναι οι αερόσακοι που ανοίγουν στο εξωτερικό μέρος του αυτοκινήτου. Η εν λόγω ιδέα είναι ένα project το οποίο αναπτύσσουν για πάνω από μία δεκαετία και τώρα θεωρούν ότι έφτασε η ώρα να το δούμε σε καθημερινά αυτοκίνητα. Η λογική πίσω από αυτή την ιδέα είναι ότι ο εξωτερικός αερόσακος θα απορροφήσει ένα μεγάλο μέρος της πρόσκρουσης προτού καν αυτή συμβεί. Έτσι, οι δυνάμεις που θα δεχτούν οι επιβάτες αλλά και η παραμόρφωση της καμπίνας θα μειωθούν κατά πολύ.

Πόσο; Οι ίδιοι αναφέρουν ότι η χρήση του συστήματος μειώνει τις πιθανότητες “εισβολής” του άλλου αυτοκινήτου στην καμπίνα κατά 30% και τις πιθανότητες τραυματισμού των επιβαινόντων κατά 20% έως 30%, ποσοστά τα οποία είναι ιδιαίτερα μεγάλα. Μάλιστα, η μελέτη των θέσεων τοποθέτησής τους έχει γίνει λαμβάνοντας υπ’ όψιν και τα αυτόνομα αυτοκίνητα αφού σε εκείνα αναμένεται να υπάρξουν αλλαγές στα σημεία που τοποθετούνται τα καθίσματα.

Για τη λειτουργία του συστήματος χρησιμοποιείται μια σειρά αισθητήρων, ραντάρ, καμερών και LiDAR (ραντάρ τριών διαστάσεων που χρησιμοποιεί λέιζερ). Τα σήματα πηγαίνουν στον εγκέφαλο και όταν θεωρήσει ότι επίκειται σύγκρουση δίνει εντολή να ενεργοποιηθούν οι αερόσακοι, κάτι το οποίο γίνεται μέσα σε 100 ms (χιλιοστά του δευτερολέπτου).

Προκειμένου το σύστημα να είναι πιο οικονομικό για τις αυτοκινητοβιομηχανίες τα διάφορα όργανα θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λειτουργία και άλλων συστημάτων όπως διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας.

Η ZF θεωρεί ότι θα δούμε τις πρώτες υλοποιήσεις εξωτερικών αερόσακων μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.