![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/10/29/photon30403f81775.jpg?itok=yI0yPQQ8)
Η Toyota αναγνωρίζει το γεγονός ότι τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα παίξουν βασικό ρόλο στο μέλλον των μετακινήσεων, όμως επισημαίνει ότι παρά τα όσα ακούγονται κατά καιρούς, καμία εταιρεία δε βρίσκεται κοντά στην παρουσίαση κάποιου μοντέλου με αυτονομία επιπέδου 5.
Το πέμπτο επίπεδο σημαίνει ότι το όχημα θα είναι πλήρως αυτόνομο και μάλιστα δε θα έχει καν χειριστήρια, οπότε δε θα υπάρχει οδηγός αλλά μόνο επιβάτες. Σε δηλώσεις του ο επικεφαλής του τμήματος έρευνας σε παγκόσμιο επίπεδο, Τζέιμς Κάφνερ, είπε ότι ίσως να μπορούσε να υλοποιηθεί κάποιο τέτοιο σύστημα, αν έμπαιναν πάρα πολλοί περιορισμοί, σε τομείς όπως η περιοχή όπου θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το σύστημα, το πόση κίνηση θα έχει, ποια θα είναι η μέγιστη και η ελάχιστη ταχύτητα, ο καιρός, κ.α. Όμως, σύμφωνα με τον ίδιο, δεν έχει νόημα μια τέτοια κίνηση.
Ο Κάφνερ ήταν στο παρελθόν τμήμα της ομάδας της Google που ανέπτυσσε τα συστήματα αυτόνομης κίνησης της εταιρείας και τώρα είναι υπεύθυνος για το ινστιτούτο ερευνών που διατηρεί η ιαπωνική μάρκα.
Η Toyota σχεδιάζει να παρουσιάσει το 2020 αυτόνομο σύστημα επιπέδου 2, το οποίο θα λειτουργεί “από ράμπα σε ράμπα”. Δηλαδή θα ενεργοποιείται όταν ο οδηγός μπαίνει σε αυτοκινητόδρομο, όσο το αυτοκίνητο κινείται σε αυτόν δε θα χρειάζεται η παρέμβαση του οδηγού και το σύστημα θα απενεργοποιείται όταν το αυτοκίνητο θα βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο.