Είστε εδώ

Τεχνολογία

Τεχνολογίες: Αυτοκίνητα που "μιλάνε" με τα φανάρια

του Σωτήριου Χάλλα

Η διασύνδεση των αυτοκινήτων τόσο μεταξύ τους όσο και με τις υποδομές θα αρχίσει τα επόμενα χρόνια να γίνεται κυρίαρχη τάση οπότε οι εταιρείες του χώρου έχουν αρχίσει έναν αγώνα δρόμου προκειμένου να μην τις προλάβουν οι εξελίξεις απροετοίμαστες.

Αν και ο κοινός παρονομαστής είναι η αύξηση της διασύνδεσης και η μείωση των χρόνων ταξιδιού καθώς και της ταλαιπωρίας των επιβατών η κάθε εταιρεία επικεντρώνει σε διαφορετικό τομέα τις προσπάθειές της.

Για παράδειγμα οι Volkswagen, Honda, Ford και BMW αναπτύσσουν τεχνολογία η οποία σκοπεύει στην επικοινωνία του αυτοκινήτου με τα φανάρια προκειμένου να ξέρει πότε πρόκειται να είναι πράσινο και να ρυθμίσει με τέτοιο τρόπο την ταχύτητά του ώστε να μη χρειαστεί να σταματήσει καθώς αυτό θα αύξανε την κατανάλωση και τους ρύπους.

Η VW συνεργάζεται με τη Siemens για αυτή την τεχνολογία η οποία χρησιμοποιεί το WiFi αλλά και μια σειρά αισθητήρων προκειμένου να παράγει πιο ακριβή δεδομένα τοποθεσίας σε σχέση με το απλό GPS.

Από την άλλη η BMW χρησιμοποιεί ένα σύστημα αντίστροφης μέτρησης από το 5 μέχρι το 1 για να πει στον οδηγό πότε το φανάρι θα γίνει πράσινο ενώ η Mercedes ενημερώνει τον οδηγό για την ταχύτητα με την οποία πρέπει να κινηθεί προκειμένου να πετύχει όλα τα φανάρια πράσινα.

Όσον αφορά τη Honda έχει επιλέξει ένα σύστημα που χρησιμοποιεί τέσσερις κάμερες σε κάθε διασταύρωση οι οποίες στέλνουν δεδομένα στα αυτοκίνητα που πλησιάζουν.

Τέλος, η Ford έχει μια διαφορετική οπτική καθώς δεν εστιάζει στην επικοινωνία του αυτοκινήτου με τις υποδομές αλλά με άλλα αυτοκίνητα. Με αυτόν τον τρόπο θέλει να καταργήσει εντελώς τα φανάρια καθώς τα οχήματα θα “μιλάνε” μεταξύ τους ώστε να ρυθμίζουν την ταχύτητά τους με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει συνεχής ροή της κυκλοφορίας.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.