Ανάμεσα στις εναλλακτικές λύσεις ώστε το μέλλον της αυτοκίνησης να γίνει πιο “πράσινο” είναι τα συνθετικά καύσιμα, η χρήση των οποίων δεν προσθέτει διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, καθώς η ποσότητα που εκλύεται είναι ακριβώς ίση με εκείνη που δεσμεύτηκε κατά την παραγωγή τους.
Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να ανακοινώνουν προγράμματα έρευνας πάνω στα βιοκαύσιμα και τα συνθετικά καύσιμα, όπως οι McLaren, Mazda και Volkswagen Group, ωστόσο η Mercedes δεν προτίθεται να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο, τουλάχιστον όχι ακόμα. Μιλώντας σχετικά με το ζήτημα ο επικεφαλής του τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης της γερμανικής μάρκας, Μάρκους Σέφερ, είπε ότι τα συνθετικά καύσιμα δεν αποτελούν βιώσιμη λύση για την αυτοκίνηση στο άμεσο μέλλον.
Αυτός είναι ο λόγος που η μάρκα με το αστέρι έχει αποφασίσει να εστιάσει στα ηλεκτρικά μοντέλα για το μέλλον, καθώς πιστεύει ότι τα συνθετικά καύσιμα δε θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν τη βενζίνη και το πετρέλαιο, προκειμένου να δώσουν παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Αιτιολογώντας περαιτέρω την απόφαση της Mercedes, ο Σέφερ αναφέρει πως όταν υπάρχει περίσσεια ενέργειας η καλύτερη λύση για την αποθήκευσή της είναι η χρήση μιας μπαταρίας. Αντίθετα, η μετατροπή της σε συνθετικό καύσιμο είναι μια διαδικασία με μεγάλες απώλειες. Με δεδομένο ότι θέλουμε να χρησιμοποιούμε ολοένα και περισσότερο καθαρές μορφές ενέργειας (φωτοβολταϊκά, αιολικά, γεωθερμία, κ.λπ.), το στέλεχος της Mercedes θεωρεί ότι δεν υπάρχει το περιθώριο απωλειών, καθώς αυτή τη στιγμή το δυναμικό των ανανεώσιμων πηγών είναι πολύ μικρότερο από όσο είναι αναγκαίο.
Σε κάθε περίπτωση δεν αποκλείει τη χρήση συνθετικών καυσίμων στο απώτερο μέλλον, όμως η γνώμη του είναι ότι πρόκειται για μία λύση που ταιριάζει καλύτερα σε τομείς όπως οι αερομεταφορές, όπου είναι πολύ δύσκολο οι ανάγκες των αεροπλάνων να καλυφθούν με τη χρήση μπαταριών. Σύμφωνα με τον Σέφερ, αν κάποια στιγμή υπάρξει εφαρμογή στην αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί σε λιγότερο από δέκα χρόνια.