Είστε εδώ

Τεχνολογία

Mercedes-συνθετικά καύσιμα: Τι στάση θα κρατήσει;

του Σωτήριου Χάλλα

Ανάμεσα στις εναλλακτικές λύσεις ώστε το μέλλον της αυτοκίνησης να γίνει πιο “πράσινο” είναι τα συνθετικά καύσιμα, η χρήση των οποίων δεν προσθέτει διοξείδιο του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, καθώς η ποσότητα που εκλύεται είναι ακριβώς ίση με εκείνη που δεσμεύτηκε κατά την παραγωγή τους.

Τον τελευταίο καιρό βλέπουμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να ανακοινώνουν προγράμματα έρευνας πάνω στα βιοκαύσιμα και τα συνθετικά καύσιμα, όπως οι McLaren, Mazda και Volkswagen Group, ωστόσο η Mercedes δεν προτίθεται να ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο, τουλάχιστον όχι ακόμα. Μιλώντας σχετικά με το ζήτημα ο επικεφαλής του τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης της γερμανικής μάρκας, Μάρκους Σέφερ, είπε ότι τα συνθετικά καύσιμα δεν αποτελούν βιώσιμη λύση για την αυτοκίνηση στο άμεσο μέλλον.

Αυτός είναι ο λόγος που η μάρκα με το αστέρι έχει αποφασίσει να εστιάσει στα ηλεκτρικά μοντέλα για το μέλλον, καθώς πιστεύει ότι τα συνθετικά καύσιμα δε θα μπορέσουν να αντικαταστήσουν τη βενζίνη και το πετρέλαιο, προκειμένου να δώσουν παράταση ζωής στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Αιτιολογώντας περαιτέρω την απόφαση της Mercedes, ο Σέφερ αναφέρει πως όταν υπάρχει περίσσεια ενέργειας η καλύτερη λύση για την αποθήκευσή της είναι η χρήση μιας μπαταρίας. Αντίθετα, η μετατροπή της σε συνθετικό καύσιμο είναι μια διαδικασία με μεγάλες απώλειες. Με δεδομένο ότι θέλουμε να χρησιμοποιούμε ολοένα και περισσότερο καθαρές μορφές ενέργειας (φωτοβολταϊκά, αιολικά, γεωθερμία, κ.λπ.), το στέλεχος της Mercedes θεωρεί ότι δεν υπάρχει το περιθώριο απωλειών, καθώς αυτή τη στιγμή το δυναμικό των ανανεώσιμων πηγών είναι πολύ μικρότερο από όσο είναι αναγκαίο.

Σε κάθε περίπτωση δεν αποκλείει τη χρήση συνθετικών καυσίμων στο απώτερο μέλλον, όμως η γνώμη του είναι ότι πρόκειται για μία λύση που ταιριάζει καλύτερα σε τομείς όπως οι αερομεταφορές, όπου είναι πολύ δύσκολο οι ανάγκες των αεροπλάνων να καλυφθούν με τη χρήση μπαταριών. Σύμφωνα με τον Σέφερ, αν κάποια στιγμή υπάρξει εφαρμογή στην αυτοκινητοβιομηχανία, αυτό δεν πρόκειται να συμβεί σε λιγότερο από δέκα χρόνια.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.