Είστε εδώ

Τεχνολογία

Hyundai: Κάνει την καμπίνα, ησυχαστήριο

του Σωτήριου Χάλλα

Ένας τομέας στον οποίο έχουν βελτιωθεί σημαντικά τα πιο καινούρια αυτοκίνητα, αλλά συχνά περνάει απαρατήρητος, είναι η ησυχία στην καμπίνα, αφού πλέον οι επιβάτες δέχονται πολύ λιγότερα ηχητικά ερεθίσματα από το εξωτερικό περιβάλλον.

Αυτό έχει γίνει εφικτό με την προσθήκη ηχομονωτικών υλικών τα οποία απορροφούν τόσο τους εξωτερικούς ήχους, όσο και εκείνους που παράγονται από το ίδιο το αυτοκίνητο. Όμως αυτά τα υλικά προσθέτουν βάρος οπότε οι εταιρείες κατέφυγαν στην τεχνολογία ακύρωσης ήχου, δηλαδή την καταγραφή των ήχων από μικρόφωνα και την παραγωγή κατάλληλων συχνοτήτων από τα ηχεία ώστε να μη φτάνουν μέχρι τα αυτιά των επιβατών.

Αυτό το δρόμο έχει ακολουθήσει και η Hyundai η οποία αρχικά είχε παρουσιάσει την τεχνολογία Active Noise Control (ANC) που σημαίνει ενεργός έλεγχος του θορύβου. Το σύστημα κάνει ακριβώς αυτό που περιγράψαμε πιο πάνω, “ακούει” ήχους όπως ο κινητήρας και τα ελαστικά και παράγει τις κατάλληλες συχνότητες ώστε να μειώσει την έντασή τους.

Πλέον οι Κορεάτες έκαναν το επόμενο βήμα και δημιούργησαν το Road Noise Active Noise Control (RANC) που σημαίνει ότι πλέον το σύστημα θα εστιάζει ακόμα περισσότερο στον ήχο που δημιουργείται από την κύλιση του αυτοκινήτου ή από την αναπήδηση όταν περνάει πάνω από ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Για να το επιτύχει, εκτός από μικρόφωνα χρησιμοποιεί και ένα επιταχυνσιόμετρο, ώστε να μετράει τις δονήσεις που προκαλεί ο δρόμος στο αυτοκίνητο, οπότε η υπολογιστική μονάδα που αποφασίζει τι συχνότητες θα παραχθούν από τα ηχεία, έχει καλύτερη “άποψη” για το τι συμβαίνει και πώς να το αντιμετωπίσει.

Με την εφαρμογή των παραπάνω, ο χρόνος που χρειάζεται για να αναλυθεί ένας ήχος και να παραχθεί η κατάλληλη συχνότητα που θα τον ακυρώσει πέφτει στα μόλις 0.002 δευτερόλεπτα ή αλλιώς δύο χιλιοστά του δευτερολέπτου. Μάλιστα, η ανάλυση των εξωτερικών ήχων και η παραγωγή συχνοτήτων γίνεται ανεξάρτητα για οδηγό, συνοδηγό και πίσω επιβάτες.

Σύμφωνα με την εταιρεία το σύστημα μπορεί να μειώσει την ένταση στο εσωτερικό της καμπίνας κατά 3 db, νούμερο το οποίο είναι πολύ μεγαλύτερο από όσο φαίνεται αρχικά. Κατά συνέπεια μπορεί να χρησιμοποιηθεί λιγότερο ηχομονωτικό υλικό, το οποίο μεταφράζεται σε χαμηλότερο βάρος.

Η δημιουργία του συστήματος γίνεται έχοντας κατά νου τα μελλοντικά αυτοκίνητα. Αυτή τη στιγμή οι βασικές πηγές θορύβου σε ένα αυτοκίνητο είναι το μοτέρ, ο δρόμος και ο άνεμος. Με τα ηλεκτρικά ο πρώτος παράγοντας φεύγει, έτσι γίνεται ακόμα πιο σημαντικό να μπορούμε να σταματήσουμε τον ήχο από το δρόμο και τον άνεμο.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.