![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/11/13/photon30561f82212.jpg?itok=uTuyOiq-)
Τα έξυπνα κλειδιά, δηλαδή το κλείδωμα/ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου με τη χρήση του smartphone μας, είναι κάτι που θα το συναντάμε ολοένα και περισσότερο, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποφασίσει να στραφεί προς τα εκεί.
Για να υπάρχει κοινή πορεία ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, υπάρχει μία επιτροπή η οποία, ανάμεσα σε άλλα καθήκοντα, καθορίζει τις προδιαγραφές που θα πρέπει να ακολουθούνται ώστε ένα αυτοκίνητο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο με τη χρήση smartphone.
Αυτή η επιτροπή ονομάζεται Car Connectivity Consortium και τώρα έχει σχεδόν ολοκληρώσει την τελική μορφή των προδιαγραφών για τη δεύτερη γενιά των έξυπνων κλειδιών. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, για την επικοινωνία smartphone – αυτοκινήτου θα χρησιμοποιείται η τεχνολογία NFC, που είναι ήδη διαθέσιμη σε πολλά κινητά της αγοράς, ενώ στα smartphones θα τοποθετείται ένα επιπλέον chip. Ο ρόλος του θα είναι να αναλαμβάνει τις διαδικασίες που έχουν να κάνουν με τη χρήση της συσκευής ως κλειδί. Αυτό έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα. Το ένα είναι ότι αυξάνεται κατακόρυφα η ασφάλεια και το δεύτερο ότι ακόμα και αν το κινητό κλείσει από μπαταρία, θα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ως κλειδί.
Παράλληλα, η επιτροπή έχει αρχίσει την επεξεργασία των προδιαγραφών για την τρίτη γενιά των συστημάτων. Σε εκείνη θα χρησιμοποιούνται Bluetooth Low Energy και Ultra-Wideband. Με αυτόν τον τρόπο η επιβάρυνση στην κατανάλωση μπαταρίας θα είναι ελάχιστη, ενώ οι χρήστες δε θα χρειάζεται να βγάλουν και να ακουμπήσουν το τηλέφωνό τους στο αυτοκίνητο. Μόλις γίνεται ο εντοπισμός το αυτοκίνητο θα ξεκλειδώνει και έτσι ο χρήστης δε θα χρειάζεται να βγάλει τίποτα από την τσέπη ή την τσάντα του.
Προς το παρόν δεν ξέρουμε πότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ακολουθήσουν τα νέα πρότυπα, όμως το ευχάριστο είναι ότι στην επιτροπή συμμετέχουν πάνω από 100 εταιρείες με κάποιες εξ’ αυτών να είναι οι BMW, GM, Honda, Hyundai Motor, Jaguar Land Rover, Mercedes, PSA, Renault, Suzuki, Toyota, Volkswagen και Volvo, καθώς και μεγάλα ονόματα από το χώρο της τεχνολογίας όπως οι Apple, Google, HTC, LG, Panasonic, Qualcomm και Samsung.