Είστε εδώ

Τεχνολογία

Έξυπνα κλειδιά: Λειτουργούν, ακόμα και χωρίς μπαταρία

του Σωτήριου Χάλλα

Τα έξυπνα κλειδιά, δηλαδή το κλείδωμα/ξεκλείδωμα του αυτοκινήτου με τη χρήση του smartphone μας, είναι κάτι που θα το συναντάμε ολοένα και περισσότερο, αφού η αυτοκινητοβιομηχανία έχει αποφασίσει να στραφεί προς τα εκεί.

Για να υπάρχει κοινή πορεία ανάμεσα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, υπάρχει μία επιτροπή η οποία, ανάμεσα σε άλλα καθήκοντα, καθορίζει τις προδιαγραφές που θα πρέπει να ακολουθούνται ώστε ένα αυτοκίνητο να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο με τη χρήση smartphone.

Αυτή η επιτροπή ονομάζεται Car Connectivity Consortium και τώρα έχει σχεδόν ολοκληρώσει την τελική μορφή των προδιαγραφών για τη δεύτερη γενιά των έξυπνων κλειδιών. Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα δεδομένα, για την επικοινωνία smartphone – αυτοκινήτου θα χρησιμοποιείται η τεχνολογία NFC, που είναι ήδη διαθέσιμη σε πολλά κινητά της αγοράς, ενώ στα smartphones θα τοποθετείται ένα επιπλέον chip. Ο ρόλος του θα είναι να αναλαμβάνει τις διαδικασίες που έχουν να κάνουν με τη χρήση της συσκευής ως κλειδί. Αυτό έχει δύο βασικά πλεονεκτήματα. Το ένα είναι ότι αυξάνεται κατακόρυφα η ασφάλεια και το δεύτερο ότι ακόμα και αν το κινητό κλείσει από μπαταρία, θα μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί ως κλειδί.

Παράλληλα, η επιτροπή έχει αρχίσει την επεξεργασία των προδιαγραφών για την τρίτη γενιά των συστημάτων. Σε εκείνη θα χρησιμοποιούνται Bluetooth Low Energy και Ultra-Wideband. Με αυτόν τον τρόπο η επιβάρυνση στην κατανάλωση μπαταρίας θα είναι ελάχιστη, ενώ οι χρήστες δε θα χρειάζεται να βγάλουν και να ακουμπήσουν το τηλέφωνό τους στο αυτοκίνητο. Μόλις γίνεται ο εντοπισμός το αυτοκίνητο θα ξεκλειδώνει και έτσι ο χρήστης δε θα χρειάζεται να βγάλει τίποτα από την τσέπη ή την τσάντα του.

Προς το παρόν δεν ξέρουμε πότε οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα ακολουθήσουν τα νέα πρότυπα, όμως το ευχάριστο είναι ότι στην επιτροπή συμμετέχουν πάνω από 100 εταιρείες με κάποιες εξ’ αυτών να είναι οι BMW, GM, Honda, Hyundai Motor, Jaguar Land Rover, Mercedes, PSA, Renault, Suzuki, Toyota, Volkswagen και Volvo, καθώς και μεγάλα ονόματα από το χώρο της τεχνολογίας όπως οι Apple, Google, HTC, LG, Panasonic, Qualcomm και Samsung.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.