Είστε εδώ

Τεχνολογία

ΔΕΔΔΗΕ: Δίκτυο 1.700 σημείων φόρτισης αυτοκινήτων

Πανελλαδικό δίκτυο σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που μπορεί να φθάσει στους 1.600- 1.700 σταθμούς στην ηπειρωτική χώρα και στα νησιά ως το 2020 προωθεί ο ΔΕΔΔΗΕ, ο Διαχειριστής του Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας. 

Μάλιστα ο Διαχειριστής έχει ήδη υποβάλει πρόταση στη ΡΑΕ και την κυβέρνηση για την κατασκευή  1.000 ως 1.5000 σταθμών στην ηπειρωτική χώρα και 100 ως  150 σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα νησιά μέσα στην τριετία 2018- 2020 , όπως δήλωσε ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης του ΔΕΔΔΗΕ Ηρακλής Μενεγάτος, στο 1ο συνέδριο Eco Mobility για τις «Πράσινες Μεταφορές», που πραγματοποιήθηκε χθες. 

Σήμερα στη χώρα λειτουργούν περί τους 65 σταθμούς φόρτισης. Ωστόσο ο αριθμός των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορεί είναι εξαιρετικά περιορισμένος, πράγμα που δυσκολεύει την ανάπτυξη των δικτύων φόρτισης. ‘Οσο όμως δεν υπάρχει δίκτυο ανεφοδιασμού  τόσο δυσκολότερα αγοράζει ο καταναλωτής ηλεκτρικό αυτοκίνητο. 

Το 2017 πουλήθηκαν 163 ηλεκτρικά οχήματα στην Ελλάδα, υπερτριπλάσια σε σχέση με το 2016 (+246 %). Το μερίδιο αγοράς τους, όμως, δεν ξεπερνά το  0,2%.

Ας σημειωθεί ότι  η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου ανεφοδιασμού αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές που αποτελεί και ευρωπαϊκή υποχρέωση της χώρας. 

Στην ομιλία του ο κ. Μενεγάτος τάχθηκε υπέρ της ανάπτυξης του δικτύου  κεντρικά, σε πρώτη φάση. Το σχέδιο του ΔΕΔΔΗΕ προβλέπει την εγκατάσταση σταθμών στο εθνικό οδικό δίκτυο της χώρας και σε δεύτερη φάση την τοποθέτηση 100 ταχυφορτιστών με δυνατότητα ολοκλήρωσης του ανεφοδιασμού του οχήματος  σε μισή ώρα. Για να νησιά προβλέπει την εγκατάσταση μέχρι 10 σταθμών στα μεγάλα νησιά όπως Κρήτη, Ρόδος και Κέρκυρα και από έναν σταθμό  στα μικρά νησιά. 

Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Αθανάσιος Βούρδας δήλωσε ότι εντός του 2018 θα συμπληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο με τις προδιαγραφές και τη διαδικασία αδειοδότησης των υποδομών επαναφόρτισης , καθώς και η επέκταση της χωροθέτησής τους σε σημεία με δημόσια πρόσβαση στο εθνικό οδικό δίκτυο, σε χώρους στάθμευσης και σε σταθμούς μέσων μαζικής μεταφοράς.

Υπογράμμισε ότι  το μερίδιο της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές κυμαίνεται στο 0,5% και συνδέεται σχεδόν αποκλειστικά με τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Εκ μέρους της ΡΑΕ, η κα  Νεκταρία Καρακατσάνη ανέφερε ότι το κόστος της ηλεκτροκίνησης (με μέση τιμή για την ηλεκτρική ενέργεια τα 150 ευρώ ανά μεγαβατώρα) κυμαίνεται στα 2 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, πολύ χαμηλότερο από το αντίστοιχο της βενζίνης (πχ με τιμή 1,5 ευρώ ανά λίτρο για την αμόλυβδη και κατανάλωση 7 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα το αντίστοιχο κόστος διαμορφώνεται  πάνω από 10 ευρώ ανά 100 χλμ).

Η ηλεκτροκίνηση όπως και το φυσικό αέριο θα αποτελέσουν πεδία επιχειρηματικής δράσης της ΔΕΗ, όπως δήλωσε ο αρμόδιος διευθυντής της εταιρίας  Φώτης Καραγιάννης. Υπενθυμίζεται ότι τον Νοέμβριο  του 2017 η ΔΕΗ υπόγραψε  σύμφωνο συνεργασίας με τη Solaris Bus & Coach, με σκοπό την παροχή στους Δήμους ενός  ολοκληρωμένου προϊόντος, που θα τα περιλαμβάνει ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, προμήθεια και συντήρηση, διαχείριση ανακύκλωσης των υλικών, εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, παροχή αναγκαίας ηλεκτρικής ενέργειας κλπ. 

Τέλος, εντός των επομένων ημερών θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την πρώτη φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης, όπως δήλωσε στο συνέδριο ο αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ Γιάννης Μάργαρης. 

περισσότερα:

http://www.businessenergy.gr/articlenews/19519/δεδδηε-δίκτυο-1700-σταθμών-φόρτισης-αυτοκινήτων

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.