Είστε εδώ

Τεχνολογία

Αυτόνομη οδήγηση: Αργεί ακόμα. Γιατί;

του Σωτήριου Χάλλα

Σίγουρα η αυτόνομη οδήγηση είναι μια εξέλιξη η οποία σταδιακά θα γίνει πραγματικότητα, όμως μπορεί να μην έρθει τόσο γρήγορα όσο αναμένεται από πολλούς, αλλά να καθυστερήσει αρκετά χρόνια ακόμα.

Μέχρι και πριν από λίγα χρόνια, υπήρχαν υψηλόβαθμα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών που υποστήριζαν ότι τα αυτόνομα οχήματα θα κυκλοφορούσαν κανονικά στους δρόμους μέχρι το 2020, εκτίμηση η οποία δεν επιβεβαιώθηκε. Πλέον, οι επικεφαλής των εταιρειών είναι πιο συγκρατημένοι σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο τομέα, αφού έχει δοθεί προτεραιότητα σε άλλες εξελίξεις, όπως η ηλεκτροκίνηση, ενώ οι εταιρείες αντιμετώπισαν δυσκολίες που δεν είχαν υπολογίσει.

Χαρακτηριστικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Χακάν Σάμιουελσον, είπε ότι η ανάπτυξη του προγράμματος γύρω από τα αυτόνομα αυτοκίνητα συνάντησε τεχνικές δυσκολίες που δεν τις περίμεναν, ενώ συμπλήρωσε ότι δε θέλουν να κυκλοφορήσουν κάποιο σύστημα που ο κόσμος θα θεωρήσει εσφαλμένα ότι θα είναι ικανό για αυτόνομη οδήγηση, καθώς αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα ασφαλείας.

Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινείται και ο όμιλος PSA του οποίου ο διευθύνων σύμβουλος, Κάρλος Ταβάρες, έχει πει ότι η προσέγγισή τους στο θέμα θα είναι αργή. Προς το παρόν δε βλέπουν να υπάρχει εμπορικό και οικονομικό νόημα αν χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδων 4 και 5, οπότε σε ό,τι αφορά το άμεσο μέλλον από τους Γάλλους θα δούμε μέχρι το επίπεδο 3. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι δεν προχωράει η σχετική έρευνα, καθώς αν γινόταν κάτι τέτοιο η εταιρεία θα έμενε τεχνολογικά πίσω.

Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι ότι η αυτόνομη οδήγηση θα συνεχίσει να εξελίσσεται από τις εταιρείες, όμως η εφαρμογή της στην καθημερινότητά μας θα αργήσει περισσότερο από όσο νομίζαμε.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.