![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/2/11/photon31504f84694.jpg?itok=PWuYcXAr)
Σίγουρα η αυτόνομη οδήγηση είναι μια εξέλιξη η οποία σταδιακά θα γίνει πραγματικότητα, όμως μπορεί να μην έρθει τόσο γρήγορα όσο αναμένεται από πολλούς, αλλά να καθυστερήσει αρκετά χρόνια ακόμα.
Μέχρι και πριν από λίγα χρόνια, υπήρχαν υψηλόβαθμα στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών που υποστήριζαν ότι τα αυτόνομα οχήματα θα κυκλοφορούσαν κανονικά στους δρόμους μέχρι το 2020, εκτίμηση η οποία δεν επιβεβαιώθηκε. Πλέον, οι επικεφαλής των εταιρειών είναι πιο συγκρατημένοι σε ό,τι αφορά το συγκεκριμένο τομέα, αφού έχει δοθεί προτεραιότητα σε άλλες εξελίξεις, όπως η ηλεκτροκίνηση, ενώ οι εταιρείες αντιμετώπισαν δυσκολίες που δεν είχαν υπολογίσει.
Χαρακτηριστικά, ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo, Χακάν Σάμιουελσον, είπε ότι η ανάπτυξη του προγράμματος γύρω από τα αυτόνομα αυτοκίνητα συνάντησε τεχνικές δυσκολίες που δεν τις περίμεναν, ενώ συμπλήρωσε ότι δε θέλουν να κυκλοφορήσουν κάποιο σύστημα που ο κόσμος θα θεωρήσει εσφαλμένα ότι θα είναι ικανό για αυτόνομη οδήγηση, καθώς αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα ασφαλείας.
Σε παρόμοιο μήκος κύματος κινείται και ο όμιλος PSA του οποίου ο διευθύνων σύμβουλος, Κάρλος Ταβάρες, έχει πει ότι η προσέγγισή τους στο θέμα θα είναι αργή. Προς το παρόν δε βλέπουν να υπάρχει εμπορικό και οικονομικό νόημα αν χρησιμοποιηθούν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδων 4 και 5, οπότε σε ό,τι αφορά το άμεσο μέλλον από τους Γάλλους θα δούμε μέχρι το επίπεδο 3. Βέβαια, αυτό δε σημαίνει ότι δεν προχωράει η σχετική έρευνα, καθώς αν γινόταν κάτι τέτοιο η εταιρεία θα έμενε τεχνολογικά πίσω.
Το συμπέρασμα, λοιπόν, είναι ότι η αυτόνομη οδήγηση θα συνεχίσει να εξελίσσεται από τις εταιρείες, όμως η εφαρμογή της στην καθημερινότητά μας θα αργήσει περισσότερο από όσο νομίζαμε.