Είστε εδώ

Ταξιδεύοντας

Τραμ : Η Λισσαβώνα, η Αθήνα, η κατάργηση, η επαναλειτουργία του

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Στην Λισσαβώνα της Πορτογαλίας, που για μια ακόμα φορά την επισκεφθήκαμε στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής παρουσίασης του νέου Volkswagen T-Roc, τα παλιά τραμ εξακολουθούν να αποτελούν τουριστική ατραξιόν, προσθέτοντας ένα μοναδικό χρώμα ανάμεσα στα κτήρια και στη σκουρόχρωμη άσφαλτο. 

Όχι σύγχρονα σχεδιαστικά τραμ, αλλά τα παλιά, τα ξύλινα που εξακολουθούν να αποτελούν ένα από τα βασικά μεταφορικά μέσα της πορτογαλικής πρωτεύουσας. 

Για μια ακόμα φορά παρατηρήσαμε ότι κόσμος ανέβαινε για μια βόλτα με αυτό το μέσο σταθερής τροχιάς και μάλιστα με ένα πλατύ χαμόγελο καθώς στην εποχή της τεχνολογίας και των gadget αυτή η ξύλινη φιγούρα αντιμετωπίζεται με ιδιαίτερο κέφι. 

Ένα βαγόνι συνήθως, ξύλινες πόρτες, μικρά καθισματάκια και η βόλτα συνεχίζεται…

Στη θέα λοιπόν αυτών των τραμ (που εκτός της Λισσαβώνας υπάρχουν και σε άλλες πόλεις της Πορτογαλίας όπως το Πόρτο) αναρωτηθήκαμε τι «βρήκαν» οι Πορτογάλοι και διατήρησαν αυτό το μέσον μεταφοράς, ενώ εμείς στη χώρα μας το καταργήσαμε το 1960 όταν άρχισαν να εμφανίζονται τα τρόλλεϋ.

Τα πρώτα ηλεκτροκίνητα τραμ εμφανίστηκαν στην Αθήνα το 1908. Ήταν βελγικής κατασκευής με χωρητικότητα 16 καθημένων και 14 ορθίων επιβατών. Αργότερα ήρθαν ιταλικής κατασκευής και σταδιακά το δίκτυο έφτασε τις 21 γραμμές πριν καταργηθεί το 1960 επί Κωνσταντίνου Καραμανλή. 

Όμως το τραμ επανήλθε στη ζωή μας το 2004 επι Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά χωρίς την  ομορφιά του παλιού, καθώς το λόγο έχουν τα σύγχρονα αεροδυναμικά βαγόνια. 

Στη Πορτογαλία τα παλιά τραμ εξακολουθούν να δίνουν χρώμα στις πόλεις, να θυμίζουν άλλες εποχές και να αποτελούν ένα ξεχωριστό σουβενίρ για τους τουρίστες καθώς το τραμ το προβάλλουν παντού και με κάθε τρόπο.  

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.