Είστε εδώ

Super Cars

Porsche: Το σοφιστικέ πρόγραμμα της 911 για τη βροχή

του Σωτήριου Χάλλα

Ένα από τα βασικά προβλήματα που μπορούν να προκύψουν όταν ο δρόμος είναι βρεγμένος είναι το φαινόμενο της υδρολίσθησης στο οποίο δημιουργείται ένα λεπτό φιλμ νερού μεταξύ των ελαστικών και της ασφάλτου.

Σε αυτήν την περίπτωση ο οδηγός χάνει σχεδόν ολοκληρωτικά τον έλεγχο του οχήματος αφού είναι σχεδόν σα να κινείται πάνω σε πάγο. Το φαινόμενο αυτό εμφανίζεται κυρίως, αλλά όχι αποκλειστικά, σε σπορ κατασκευές λόγω του χαμηλού βάρους και του μεγάλου πλάτους των τροχών και των ελαστικών.

Η Porsche θέλοντας να εξασφαλίσει όσο γίνεται την απουσία υδρολίσθησης στη νέα γενιά της 911 που φέρει τον κωδικό 992 την εξόπλισε με το ανάλογο ηλεκτρονικό σύστημα ασφαλείας. Το συγκεκριμένο σύστημα για να λειτουργήσει χρησιμοποιεί δύο μικροσκοπικά μικρόφωνα τα οποία είναι τοποθετημένα στο εσωτερικό των θόλων στους εμπρός τροχούς τα οποία τα οποία καταγράφουν τη σφοδρότητα με την οποία πετάγεται το νερό.

Όταν το σύστημα καταλάβει ότι υπάρχει πρόβλημα ειδοποιεί τον οδηγό να ενεργοποιήσει το wet mode. Όταν ενεργοποιηθεί το σύστημα στέλνει περισσότερη ισχύ στους εμπρός τροχούς οι οποίοι είναι πιο λεπτοί και άρα λιγότερο επιρρεπείς στην υδρολίσθηση, κάνει τη ροπή να αυξάνεται με πιο αργό και ομαλό τρόπο και ρυθμίζει τα ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα με τέτοιο τρόπο ώστε να παράγεται όσο το δυνατόν περισσότερη κάθετη δύναμη. Επιπλέον, κάνει πιο ευαίσθητα τα συστήματα Porsche Stability Management και Porsche Traction Management ώστε να επέμβουν νωρίτερα σε περίπτωση ανάγκης.

Ένα παρόμοιο σύστημα είχε αναπτύξει η Porsche ήδη από τη δεκαετία του ’90 όμως ο τότε υπεύθυνος του προγράμματος εξέλιξης της 911, August Achleitner, είχε αποφασίσει να μην συμπεριληφθεί στον εξοπλισμό του μοντέλου.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.