![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/12/20/photon30987f83507.jpg?itok=szxehf7c)
H 911 είναι σίγουρα ένα από τα πιο εμβληματικά supercars στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα, ενώ αποτελεί το διαχρονικότερο και σημαντικότερο μοντέλο της Porsche.
Πρόσφατα γράφτηκε ο επίλογος για την 991, την κωδική δηλαδή ονομασία που είχε η γενιά της 911 από το 2011 μέχρι το 2019. Η παραγωγή της ολοκληρώθηκε με μια 911 Speedster να «γράφει» τους τίτλους τέλους. Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία συνολικά κατασκευάστηκαν 233.540 μονάδες της γενιάς 991, ενώ έφερε στην 911 νέα πρότυπα όσον αφορά τις επιδόσεις, την οδηγικότητα και την απόδοση.
Αναφέρει ακόμα ότι σχεδόν το 90% των εξαρτημάτων της ήταν καινούργια ή είχαν υποστεί σημαντική περαιτέρω ανάπτυξη. Παράλληλα ξεχώρισε για το ελαφρύ της σώμα που ήταν κατασκευασμένο από σύνθετο υλικό αλουμινίου-χάλυβα, ενώ ήταν η πρώτη φορά που μια νέα 911 ζύγιζε λιγότερο από την προκάτοχο της. Εισήγαγε το σύστημα ενίσχυσης σταθερότητας του σασί Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), ενώ το μεταξόνιο της ήταν κατά 100 χλστ. μακρύτερο.
Το 2012 απέκτησε cabriolet αμάξωμα με την καινοτομία ότι όταν η υφασμάτινη οροφή της έκλεινε τα ελαφριά τόξα μαγνησίου που τη στήριζαν επέτρεπαν την επίτευξη καμπύλης οροφής ανάλογη με αυτή των coupe.
Tο 2012 ακολούθησε η 911 Targa, με τη ρετρό μεσαία κολόνα σχήματος «Π», ενώ με το πάτημα ενός κουμπιού το μπροστινό τμήμα της οροφής μπορούσε να μετακινηθεί αυτόματα και να αποθηκευτεί στο πίσω μέρος.
Το στίγμα της άφησε και η 911 Turbo με ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και φίλτρο σωματιδίων για τους υπερτροφοδοτούμενος κινητήρες της. To 2016 η 911 R με ατμοσφαιρικό κινητήρα 500 ίππων ξύπνησε αναμνήσεις από το συνονόματο αγωνιστικό όχημα του 1967.
Το 2017 έκαναν πρεμιέρα οι 911 T, 911 GT3, 911 GT2 RS και 911 Turbo S, ενώ η συνολική παραγωγή της 911 έφτασε το 1 εκατομμύριο. Η 911 Speedster δεν έριξε απλά την αυλαία για την 991, αλλά ήταν και αυτή που γιόρτασε τα 70α γενέθλια της 911 διαθέτοντας ατμοσφαιρικό 4.0 λίτρων κινητήρα με ισχύ 510 ίππων, ο οποίος συνδυάζονταν με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων.