Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τους κινητήρες να γίνονται συνεχώς μικρότεροι σε κυβισμό, στο πλαίσιο της προσπάθειας των αυτοκινητοβιομηχανιών να συμμορφωθούν στις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, όμως η Porsche δείχνει ότι θα κινηθεί σε αντίθετη κατεύθυνση στο μέλλον.
Οι προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν αυτή τη στιγμή είναι οι Euro 6, με την επόμενη αυστηροποίηση να έχει προγραμματιστεί για το 2026, όταν θα γίνει η μετάβαση σε νέες προδιαγραφές που θα περιγράφονται από την ονομασία Euro 7.
Με αυτό το πακέτο θα υπάρχει όριο στην ιπποδύναμη που θα μπορεί να έχει το κάθε μοντέλο. Το όριο αυτό θα εξαρτάται από τον κυβισμό του κινητήρα του. Έτσι, οι κατασκευαστές έχουν δύο επιλογές. Η μία είναι να συμβιβαστούν και να διαθέτουν μοντέλα με ίδιο κυβισμό αλλά λιγότερη ισχύ, ενώ η δεύτερη να αυξήσουν τον κυβισμό, ώστε να τους επιτρέπεται να κινούνται σε υψηλές τιμές ισχύος. Όσον αφορά την Porsche, ο επικεφαλής των σπορ μοντέλων της, Φρανκ-Στέφεν Βάλισερ, αναφέρει ότι θα ακολουθηθεί η δεύτερη επιλογή.
Porsche: Τι γίνεται με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες;
Βέβαια, ο Βάλισερ προσθέτει ότι η αύξηση του κυβισμού μεταφράζεται και σε περισσότερη κατανάλωση, άρα και μεγαλύτερες τιμές ρύπων. Αυτό σημαίνει ότι για να κρατηθούν οι εκπομπές χαμηλά θα πρέπει οι καταλύτες που χρησιμοποιούνται να γίνουν τρεις με τέσσερις φορές μεγαλύτεροι, κάνοντας τα μελλοντικά αυτοκίνητα να είναι μικρά, κινητά, χημικά εργοστάσια, καθώς από τις βαλβίδες εξαγωγής μέχρι την απόληξη της εξάτμισης θα μεσολαβούν πάμπολλες χημικές διεργασίες, οι οποίες θα εξασφαλίζουν ότι οι αέριοι ρύποι θα μειωθούν και θα γίνουν πιο αβλαβείς.
Εκτός των παραπάνω, ο Βάλισερ προέβλεψε ότι αύξηση θα υπάρξει και στον αριθμό των κυλίνδρων. Συγκεκριμένα, είπε ότι τα μοντέλα που σήμερα έχουν τέσσερις κυλίνδρους, θα πάνε στους έξι, ενώ εκείνα που σήμερα έχουν έξι, θα πάνε στους οχτώ.