Είστε εδώ

Super Cars

Porsche: Μεγαλύτεροι κινητήρες από το 2026. Γιατί;

του Σωτήριου Χάλλα

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τους κινητήρες να γίνονται συνεχώς μικρότεροι σε κυβισμό, στο πλαίσιο της προσπάθειας των αυτοκινητοβιομηχανιών να συμμορφωθούν στις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων, όμως η Porsche δείχνει ότι θα κινηθεί σε αντίθετη κατεύθυνση στο μέλλον.

Οι προδιαγραφές ρύπων που ισχύουν αυτή τη στιγμή είναι οι Euro 6, με την επόμενη αυστηροποίηση να έχει προγραμματιστεί για το 2026, όταν θα γίνει η μετάβαση σε νέες προδιαγραφές που θα περιγράφονται από την ονομασία Euro 7.

Με αυτό το πακέτο θα υπάρχει όριο στην ιπποδύναμη που θα μπορεί να έχει το κάθε μοντέλο. Το όριο αυτό θα εξαρτάται από τον κυβισμό του κινητήρα του. Έτσι, οι κατασκευαστές έχουν δύο επιλογές. Η μία είναι να συμβιβαστούν και να διαθέτουν μοντέλα με ίδιο κυβισμό αλλά λιγότερη ισχύ, ενώ η δεύτερη να αυξήσουν τον κυβισμό, ώστε να τους επιτρέπεται να κινούνται σε υψηλές τιμές ισχύος. Όσον αφορά την Porsche, ο επικεφαλής των σπορ μοντέλων της, Φρανκ-Στέφεν Βάλισερ, αναφέρει ότι θα ακολουθηθεί η δεύτερη επιλογή.

Porsche: Τι γίνεται με τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες;

Βέβαια, ο Βάλισερ προσθέτει ότι η αύξηση του κυβισμού μεταφράζεται και σε περισσότερη κατανάλωση, άρα και μεγαλύτερες τιμές ρύπων. Αυτό σημαίνει ότι για να κρατηθούν οι εκπομπές χαμηλά θα πρέπει οι καταλύτες που χρησιμοποιούνται να γίνουν τρεις με τέσσερις φορές μεγαλύτεροι, κάνοντας τα μελλοντικά αυτοκίνητα να είναι μικρά, κινητά, χημικά εργοστάσια, καθώς από τις βαλβίδες εξαγωγής μέχρι την απόληξη της εξάτμισης θα μεσολαβούν πάμπολλες χημικές διεργασίες, οι οποίες θα εξασφαλίζουν ότι οι αέριοι ρύποι θα μειωθούν και θα γίνουν πιο αβλαβείς.

Εκτός των παραπάνω, ο Βάλισερ προέβλεψε ότι αύξηση θα υπάρξει και στον αριθμό των κυλίνδρων. Συγκεκριμένα, είπε ότι τα μοντέλα που σήμερα έχουν τέσσερις κυλίνδρους, θα πάνε στους έξι, ενώ εκείνα που σήμερα έχουν έξι, θα πάνε στους οχτώ.

 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.