Είστε εδώ

Super Cars

McLaren F1 : Το ταχύτερο ατμοσφαιρικό αυτοκίνητο στον κόσμο

του Motori Reporter

Ποιος δε θυμάται την τριθέσια McLaren F1; Το βρετανικό μοντέλο των 90’s αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας των supercars, όντας κάτοχος του ρεκόρ ταχύτητας.

Η προσπάθεια της McLaren F1 για το παραπάνω γεγονός ξεκινά πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, το 1998, στην πίστα του Ναρντό, στη Νότιο Ιταλία. Εκεί βρέθηκε η ομάδα της εταιρείας, με επικεφαλής τον τότε αρχιμηχανικό Γκόρντον Μάρεϊ, ο οποίος ήταν και ο εμπνευστής της 3θέσιας διάταξης, με τη θέση του οδηγού στο κέντρο. Στόχος του ήταν η F1 να έχει δηλαδή χαμηλό βάρος (1.138 κιλά), μικρές εξωτερικές διαστάσεις και έναν ισχυρό ατμοσφαιρικό κινητήρα, ο οποίος ήταν ένας V12 6,1 λίτρων, με απόδοση 627 ίππων. Επίσης, επέλεξε υλικά υψηλής τεχνολογίας, επιτυγχάνοντας έτσι τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου με εξαιρετικά άκαμπτο σασί. Μάλιστα η F1 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα αυτοφερόμενο πλαίσιο και αμάξωμα. Για την επίτευξη του παγκόσμιου ρεκόρ, η φίρμα προσέλαβε τον νικητή του Λε Μαν, Άντι Γουάλας, να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα από τα πρωτότυπα δοκιμών εξέλιξης, XP5. Στην πρώτη προσπάθεια ο Γουάλας σημείωσε ταχύτητα 388 χλμ./ώρα, αλλά γνωρίζοντας ότι μπορεί να πάει ταχύτερα, ζήτησε από τους μηχανικούς να αφαιρέσουν τον “κόφτη”. Στην δεύτερη προσπάθεια κατόρθωσε να σημειώσει 391 χλμ./ώρα, ένα ρεκόρ που παραμένει έως σήμερα για αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Η βρετανική φίρμα έδωσε στην δημοσιότητα το επίσημο βίντεο από την προσπάθεια για επίτευξη του ρεκόρ ταχύτητας. Δείτε το:

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.