![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2017/1/30/photon19921f49100.jpg?itok=H8YLJc3C)
Ποιος δε θυμάται την τριθέσια McLaren F1; Το βρετανικό μοντέλο των 90’s αποτέλεσε σημείο αναφοράς για τα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας των supercars, όντας κάτοχος του ρεκόρ ταχύτητας.
Η προσπάθεια της McLaren F1 για το παραπάνω γεγονός ξεκινά πριν από σχεδόν δύο δεκαετίες, το 1998, στην πίστα του Ναρντό, στη Νότιο Ιταλία. Εκεί βρέθηκε η ομάδα της εταιρείας, με επικεφαλής τον τότε αρχιμηχανικό Γκόρντον Μάρεϊ, ο οποίος ήταν και ο εμπνευστής της 3θέσιας διάταξης, με τη θέση του οδηγού στο κέντρο. Στόχος του ήταν η F1 να έχει δηλαδή χαμηλό βάρος (1.138 κιλά), μικρές εξωτερικές διαστάσεις και έναν ισχυρό ατμοσφαιρικό κινητήρα, ο οποίος ήταν ένας V12 6,1 λίτρων, με απόδοση 627 ίππων. Επίσης, επέλεξε υλικά υψηλής τεχνολογίας, επιτυγχάνοντας έτσι τη δημιουργία ενός αυτοκινήτου με εξαιρετικά άκαμπτο σασί. Μάλιστα η F1 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα αυτοφερόμενο πλαίσιο και αμάξωμα. Για την επίτευξη του παγκόσμιου ρεκόρ, η φίρμα προσέλαβε τον νικητή του Λε Μαν, Άντι Γουάλας, να βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα από τα πρωτότυπα δοκιμών εξέλιξης, XP5. Στην πρώτη προσπάθεια ο Γουάλας σημείωσε ταχύτητα 388 χλμ./ώρα, αλλά γνωρίζοντας ότι μπορεί να πάει ταχύτερα, ζήτησε από τους μηχανικούς να αφαιρέσουν τον “κόφτη”. Στην δεύτερη προσπάθεια κατόρθωσε να σημειώσει 391 χλμ./ώρα, ένα ρεκόρ που παραμένει έως σήμερα για αυτοκίνητα με ατμοσφαιρικό κινητήρα.
Η βρετανική φίρμα έδωσε στην δημοσιότητα το επίσημο βίντεο από την προσπάθεια για επίτευξη του ρεκόρ ταχύτητας. Δείτε το: