![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/6/6/photon29021f77429.jpg?itok=MyOrZAuU)
Ο Γκόρντον Μάρεϊ είναι ο σχεδιαστής ενός από τα θρυλικότερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, της McLaren F1 και τώρα αναπτύσσει ένα νέο μοντέλο το οποίο θα αποτελεί πνευματική της διάδοχο.
Η ονομασία του αυτοκινήτου θα είναι T.50 και θα παραχθεί από την εταιρεία του ίδιου του Μάρεϊ, την Gordon Murray Automotive, Ο κινητήρας θα είναι ατμοσφαιρικός V12 3.9 λίτρων και την κατασκευή του έχει αναλάβει η Cosworth, με την απόδοση να αγγίζει τους 650 ίππους και τα 450 Nm ροπής. Να σημειώσουμε ότι το μοτέρ θα περιστρέφεται μέχρι το εξωπραγματικό, για αυτοκίνητο, νούμερο των 12.100 στροφών. Η ισχύς θα μεταφέρεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων που έχει αναπτυχθεί και θα κατασκευάζεται από την Xtrac.
Σε όλη την T.50 έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος σε σημεία όπως το monocoque σασί αλλά και όλα τα εξωτερικά πάνελ. Ως αποτέλεσμα, το βάρος τελικά δε θα ξεπεράσει τα 980 κιλά. Από το χαμηλό βάρος, θα είναι μικρές και οι εξωτερικές διαστάσεις. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα δεδομένα στοιχεία ακόμα, απλά ξέρουμε ότι θα είναι σε παρόμοια κλίμακα με την Porsche 911.
Φυσικά, αφού το μοντέλο θα αποτελεί διάδοχο της F1 δε θα μπορούσε η διαμόρφωση του εσωτερικού να μην είναι τριθέσια, με τον οδηγό να κάθεται πιο μπροστά και στο κέντρο. Επιπλέον, η κατανομή βάρους είναι στο ιδανικό 50:50 και σύμφωνα με τον Μάρεϊ το αυτοκίνητο θα είναι ιδανικό και για χρήση ως GT αφού θα χωράει αρκετές αποσκευές.
Η σπουδαιότερη προσθήκη, σε ό,τι έχει να κάνει με το τεχνικό κομμάτι, είναι η τοποθέτηση μιας φτερωτής με διάμετρο 400 χλστ. στο πίσω μέρος. Ο έλεγχός της θα γίνεται ηλεκτρονικά και θα έχει ως στόχο να ρουφάει τον αέρα από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, προκειμένου να παράγεται περισσότερη κάθετη δύναμη χωρίς να αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση.
Αυτή τη λύση είχε εφαρμόσει ο Μάρεϊ το 1978 για το σουηδικό Γκραν Πρι της Formula 1 στο μονοθέσιο BT46B της Brabham το οποίο είχε σχεδιαστεί από το δικό του χέρι. Το επονομαζόμενο Fan Car οδήγησε ο Νίκι Λάουντα στη νίκη με περίσσεια άνεση όμως η FIA απαγόρευσε τέτοιου είδους λύσεις και έτσι δεν το είδαμε ξανά.
Η παραγωγή θα περιοριστεί σε 100 μονάδες και η τιμή θα ξεκινάει από τα 2 εκατομμύρια λίρες (2.26 εκατομμύρια ευρώ). Η παρουσίαση αναμένεται να γίνει το 2022.