Είστε εδώ

Super Cars

McLaren F1: Το ιστορικό μοντέλο έχει άξια διάδοχο

του Σωτήριου Χάλλα

Ο Γκόρντον Μάρεϊ είναι ο σχεδιαστής ενός από τα θρυλικότερα μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, της McLaren F1 και τώρα αναπτύσσει ένα νέο μοντέλο το οποίο θα αποτελεί πνευματική της διάδοχο.

Η ονομασία του αυτοκινήτου θα είναι T.50 και θα παραχθεί από την εταιρεία του ίδιου του Μάρεϊ, την Gordon Murray Automotive, Ο κινητήρας θα είναι ατμοσφαιρικός V12 3.9 λίτρων και την κατασκευή του έχει αναλάβει η Cosworth, με την απόδοση να αγγίζει τους 650 ίππους και τα 450 Nm ροπής. Να σημειώσουμε ότι το μοτέρ θα περιστρέφεται μέχρι το εξωπραγματικό, για αυτοκίνητο, νούμερο των 12.100 στροφών. Η ισχύς θα μεταφέρεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου έξι σχέσεων που έχει αναπτυχθεί και θα κατασκευάζεται από την Xtrac.

Σε όλη την T.50 έχει γίνει εκτεταμένη χρήση ανθρακονήματος σε σημεία όπως το monocoque σασί αλλά και όλα τα εξωτερικά πάνελ. Ως αποτέλεσμα, το βάρος τελικά δε θα ξεπεράσει τα 980 κιλά. Από το χαμηλό βάρος, θα είναι μικρές και οι εξωτερικές διαστάσεις. Δεν υπάρχουν συγκεκριμένα δεδομένα στοιχεία ακόμα, απλά ξέρουμε ότι θα είναι σε παρόμοια κλίμακα με την Porsche 911.

Φυσικά, αφού το μοντέλο θα αποτελεί διάδοχο της F1 δε θα μπορούσε η διαμόρφωση του εσωτερικού να μην είναι τριθέσια, με τον οδηγό να κάθεται πιο μπροστά και στο κέντρο. Επιπλέον, η κατανομή βάρους είναι στο ιδανικό 50:50 και σύμφωνα με τον Μάρεϊ το αυτοκίνητο θα είναι ιδανικό και για χρήση ως GT αφού θα χωράει αρκετές αποσκευές.

Η σπουδαιότερη προσθήκη, σε ό,τι έχει να κάνει με το τεχνικό κομμάτι, είναι η τοποθέτηση μιας φτερωτής με διάμετρο 400 χλστ. στο πίσω μέρος. Ο έλεγχός της θα γίνεται ηλεκτρονικά και θα έχει ως στόχο να ρουφάει τον αέρα από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου, προκειμένου να παράγεται περισσότερη κάθετη δύναμη χωρίς να αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση.

Αυτή τη λύση είχε εφαρμόσει ο Μάρεϊ το 1978 για το σουηδικό Γκραν Πρι της Formula 1 στο μονοθέσιο BT46B της Brabham το οποίο είχε σχεδιαστεί από το δικό του χέρι. Το επονομαζόμενο Fan Car οδήγησε ο Νίκι Λάουντα στη νίκη με περίσσεια άνεση όμως η FIA απαγόρευσε τέτοιου είδους λύσεις και έτσι δεν το είδαμε ξανά.

Η παραγωγή θα περιοριστεί σε 100 μονάδες και η τιμή θα ξεκινάει από τα 2 εκατομμύρια λίρες (2.26 εκατομμύρια ευρώ). Η παρουσίαση αναμένεται να γίνει το 2022.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.