Είστε εδώ

Super Cars

McLaren Elva: Μοναδικός της στόχος, η οδηγική απόλαυση

του Σωτήριου Χάλλα

Η McLaren παρουσίασε ένα ολοκαίνουριο roadster μοντέλο με την ονομασία Elva, το οποίο ανήκει στην Ultimate Series σειρά, δηλαδή εκείνη με τα ισχυρότερα και πιο ποθητά αυτοκίνητα των Βρετανών.

Πρόκειται για την πρώτη δημιουργία της εταιρείας η οποία διαθέτει εντελώς ανοιχτή καμπίνα, αφού δεν υπάρχει παρμπρίζ μπροστά από οδηγό και συνοδηγό. Ακόμα, η McLaren ισχυρίζεται ότι είναι το ελαφρύτερο μοντέλο της ιστορίας της, όμως δεν έδωσε στη δημοσιότητα ακριβή αριθμό.

Η ισχύς της Elva προέρχεται από διπλά υπερτροφοδοτούμενο V8 σύνολο 4.0 λίτρων το οποίο αποδίδει 815 ίππους και 800 Nm ροπής. Για τη μεταφορά της δύναμης στον πίσω άξονα έχει χρησιμοποιηθεί αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με εφτά σχέσεις. Σύμφωνα με τη McLaren η Elva χρειάζεται για τη διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα λιγότερο από 3.0 δευτερόλεπτα και για την επιτάχυνση 0-200 χλμ./ώρα 6.7 δευτερόλεπτα, νούμερα που την κάνουν ταχύτερη ακόμα και από τη Senna.

Οι Βρετανοί δημιούργησαν την Elva ώστε να γιορτάσουν τα κλασικά sports cars M1A, M1B και M1C, τα οποία ήταν πελατειακές εκδόσεις των (διθέσιων) αγωνιστικών για την κατηγορία Group 7 που υπήρχε από το 1966 μέχρι το 1975. Πρόκειται για μια κατηγορία αγώνων στην οποία η McLaren μαζί με την Porsche ήταν οι απόλυτοι πρωταγωνιστές. Άλλοι κατασκευαστές που συμμετείχαν στο θεσμό ήταν οι Lola, Chaparral, Ferrari, BRM, Shadow, Nissan, Toyota, και Isuzu, με τους κινητήρες να προέρχονται κυρίως από τις Ford και Chevrolet.

Για την προστασία οδηγού – συνοδηγού από τον άνεμο στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου υπάρχει εισαγωγή αέρα η οποία τον οδηγεί με μεγάλη ταχύτητα ακριβώς μπροστά από την καμπίνα, με τέτοια κατεύθυνση ώστε να δημιουργείται ένα είδος “φυσαλίδας”. Σίγουρα αν οι επιβαίνοντες θέλουν να φορέσουν κράνη, μπορούν, όμως η εταιρεία αναφέρει ότι αυτό δε χρειάζεται.

Ακόμα, υπάρχει η επιλογή ο πελάτης να παραγγείλει το αυτοκίνητο με παρμπρίζ, όμως ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό και θα είναι μόνιμα στερεωμένο, χωρίς δυνατότητα αφαίρεσης.

Στο πίσω μέρος υπάρχει αεροτομή η οποία χρησιμοποιεί όλο το πλάτος του αυτοκινήτου και ρυθμίζεται συνεχώς σε ύψος και γωνία ανάλογα με την ταχύτητα προκειμένου να παρέχει σταθερότητα αλλά να λειτουργεί και ως αερόφρενο σε περιπτώσεις απότομης επιβράδυνσης. Λίγο πιο χαμηλά υπάρχει διαχύτης με κάθετα στοιχεία ώστε να μη διαταράσσεται η ροή του αέρα και είναι σχεδιασμένος με σκοπό να συνεργάζεται με την αεροτομή. Σημαντικό στοιχείιο για την αποτελεσματικότητά του παίζει το γεγονός ότι το πάτωμα της Elva είναι εντελώς επίπεδο.

Η παραγωγή της Elva θα είναι περιορισμένη στις 399 μονάδες, με την τιμή της να ξεκινάει από 1.5 εκατομμύρια ευρώ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.