![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/5/14/photon32545f87737.jpg?itok=QHCkImkp)
Τον περασμένο Απρίλιο, όταν το ημερολόγιο έδειχνε 12 του μήνα, η καρό σημαία του τερματισμού σε αυτόν εδώ τον κόσμο κυμάτισε για τον Στέρλινγκ Μος.
Σε ηλικία 90 ετών ο εμβληματικός Βρετανός οδηγός αγώνων άφησε μια σπουδαία κληρονομία στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Στην καριέρα του πέτυχε 16 νίκες στα 66 συνολικά Γκραν Πρι της Formula 1 που εκκίνησε, ενώ παρότι ήταν ένας από τους πιο επιτυχημένους οδηγούς δεν κατάφερε να κερδίσει ποτέ παγκόσμιο τίτλο.
Για το λόγο αυτό ήταν γνωστός ως ο «βασιλιάς χωρίς στέμμα». Τέσσερις φορές τερμάτισε σε πρωτάθλημα στη 2η θέση και τρεις φορές στην 3η θέση. Το 1957 ο Μος πίσω από το τιμόνι του αγαπημένου του μονοθέσιου, μιας Maserati 250F, έφτασε στην πηγή, αλλά και πάλι δεν ήπιε νερό. Τον τίτλο κατέκτησε τελικά ο Χουάν Μανουέλ Φάντζιο, οδηγώντας και αυτός μια Maserati 250F.
Οι δεσμοί του Μος με τη Maserati δεν περιορίζονται μόνο στην 250F, καθώς η ιταλική εταιρεία με έμβλημα τη τρίαινα του θεού Ποσειδώνα του εμπιστεύτηκε επίσης τις Tipo 60 Birdcage, Tipo 61 και 300 S.
Παράλληλα συμπληρώνονται 64 χρόνια από τη νίκη του Μος στο Γκραν Πρι του Μονακό στις 13 Μαΐου του 1956, οδηγώντας μια Maserati 250F. Η τρίτη θέση στο βάθρο του εν λόγω αγώνα άνηκε επίσης στη Maserati, χάρη στο Γάλλο Ζαν Μπερά και στην 250F που οδηγούσε.
Για τις μοναδικές στιγμές που έχει ζήσει με τον Μος η Maserati αποφάσισε να τον ευχαριστήσει βάζοντας την υπογραφή του στο καμουφλάζ της επερχόμενης MC20. Η σχεδίαση του συγκεκριμένου καμουφλάζ είναι εμπνευσμένη από το μονοθέσιο Maserati Eldorado, το οποίο έκανε πρεμιέρα το 1958 στη Μόντσα στα χέρια του Μος.
Η Maserati θέλει να συνδέσει την MC20 με το όνομα του Μος, καθώς με το νέο της μοντέλο σκοπεύει να επιστρέψει δυναμικά στις πίστες μετά το τελευταίο παγκόσμιο πρωτάθλημα που κέρδισε το 2010 με την MC12.
Υπενθυμίζουμε ότι η αποκάλυψη της νέας εξηλεκτρισμένης MC20 αναβλήθηκε για το Σεπτέμβριο, καθώς ήταν προγραμματισμένη να γίνει το Μάιο, αλλά η πανδημία άλλαξε τα σχέδια της Maserati.
Η νέα MC12 αναμένεται να χρησιμοποιεί έναν κεντρικά τοποθετημένο V6 twin-turbo κινητήρα 3.6 λίτρων, απόδοσης περίπου 600 ίππων, ενώ η κίνηση θα μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων.