![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/9/27/photon30060f80657.jpg?itok=SaDwox0-)
Ο Γκόρντον Μάρεϊ, ο σχεδιαστής από το χέρι του οποίου προήλθε η McLaren F1, ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, έχει ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη του T.50, ενός μοντέλου που αποτελεί πνευματικό διάδοχο του θρύλου της βρετανικής μάρκας.
Η ονομασία του είναι T.50 και θα έχει αρκετές ομοιότητες με την F1, με βασικότερη την τοποθέτηση της θέσης του οδηγού στο κέντρο.
Τώρα, ο Μάρεϊ ανακοίνωσε ότι είναι πολύ πιθανό να δούμε τη δημιουργία του να συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (WEC). Από το 2020 η κορυφαία κατηγορία του πρωταθλήματος δε θα αποτελείται από πρωτότυπα που είναι ειδικά σχεδιασμένα, όπως γίνεται σήμερα, αλλά από hypercars που διατίθενται εμπορικά, συνήθως σε περιορισμένους αριθμούς.
Σύμφωνα με τον σχεδιαστή “το T.50 θα είναι το πιο ανόθευτο, ελαφρύ και οδηγοκεντρικό supercar που έχει κατασκευαστεί ποτέ”.
Αν και δεν ξέρουμε κατά πόσον θα ισχύουν τα λεγόμενα του Μάρεϊ, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι αρκετά εντυπωσιακά. Ο κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός V12 στα 3.9 λίτρα και αποδίδει 650 ίππους και 450 Nm και έχει κατασκευαστεί από την Cosworth.
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι ότι στο πίσω μέρος θα υπάρχει ένας ανεμιστήρας με διάμετρο 400 χλστ. ο οποίος θα “ρουφάει” τον αέρα που περνάει κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου, ώστε να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο βαθμό το φαινόμενο ground effect και να παράγει τη μέγιστη κάθετη δύναμη. Αυτή η ιδέα είχε εφαρμοστεί πρώτη φορά πάλι από τον Μάρεϊ, το 1978 στην BT46, το μονοθέσιο με το οποίο συμμετείχε η ομάδα της Brabham στο πρωτάθλημα της Formula 1 εκείνης της χρονιάς.
Η απόδοση του μονοθεσίου ανέβηκε τόσο πολύ που η FIA έσπευσε να απαγορεύσει τη χρήση του συστήματος ήδη από τον επόμενο αγώνα. Δυστυχώς, ο Βρετανός σχεδιαστής δε θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει τον ανεμιστήρα ούτε στο WEC αφού απαγορεύεται από τους κανονισμούς.
Σε κάθε περίπτωση, το T.50 φαίνεται ότι δε θα προλάβει την εναρκτήρια χρονιά της νέας κατηγορίας, αλλά θα συμμετάσχει περίπου δύο χρόνια αργότερα, αφού και η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει το 2022.