Είστε εδώ

Super Cars

Γκόρντον Μάρεϊ: Επιστρέφει στους αγώνες ο Βρετανός;

του Σωτήριου Χάλλα

Ο Γκόρντον Μάρεϊ, ο σχεδιαστής από το χέρι του οποίου προήλθε η McLaren F1, ένα από τα πιο εμβληματικά μοντέλα στην ιστορία της αυτοκίνησης, έχει ήδη ξεκινήσει την εξέλιξη του T.50, ενός μοντέλου που αποτελεί πνευματικό διάδοχο του θρύλου της βρετανικής μάρκας.

Η ονομασία του είναι T.50 και θα έχει αρκετές ομοιότητες με την F1, με βασικότερη την τοποθέτηση της θέσης του οδηγού στο κέντρο.

Τώρα, ο Μάρεϊ ανακοίνωσε ότι είναι πολύ πιθανό να δούμε τη δημιουργία του να συμμετέχει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής (WEC). Από το 2020 η κορυφαία κατηγορία του πρωταθλήματος δε θα αποτελείται από πρωτότυπα που είναι ειδικά σχεδιασμένα, όπως γίνεται σήμερα, αλλά από hypercars που διατίθενται εμπορικά, συνήθως σε περιορισμένους αριθμούς.

Σύμφωνα με τον σχεδιαστή “το T.50 θα είναι το πιο ανόθευτο, ελαφρύ και οδηγοκεντρικό supercar που έχει κατασκευαστεί ποτέ”.

Αν και δεν ξέρουμε κατά πόσον θα ισχύουν τα λεγόμενα του Μάρεϊ, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι αρκετά εντυπωσιακά. Ο κινητήρας είναι ατμοσφαιρικός V12 στα 3.9 λίτρα και αποδίδει 650 ίππους και 450 Nm και έχει κατασκευαστεί από την Cosworth.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι ότι στο πίσω μέρος θα υπάρχει ένας ανεμιστήρας με διάμετρο 400 χλστ. ο οποίος θα “ρουφάει” τον αέρα που περνάει κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου, ώστε να εκμεταλλεύεται στο μέγιστο βαθμό το φαινόμενο ground effect και να παράγει τη μέγιστη κάθετη δύναμη. Αυτή η ιδέα είχε εφαρμοστεί πρώτη φορά πάλι από τον Μάρεϊ, το 1978 στην BT46, το μονοθέσιο με το οποίο συμμετείχε η ομάδα της Brabham στο πρωτάθλημα της Formula 1 εκείνης της χρονιάς.

Η απόδοση του μονοθεσίου ανέβηκε τόσο πολύ που η FIA έσπευσε να απαγορεύσει τη χρήση του συστήματος ήδη από τον επόμενο αγώνα. Δυστυχώς, ο Βρετανός σχεδιαστής δε θα μπορέσει να χρησιμοποιήσει τον ανεμιστήρα ούτε στο WEC αφού απαγορεύεται από τους κανονισμούς.

Σε κάθε περίπτωση, το T.50 φαίνεται ότι δε θα προλάβει την εναρκτήρια χρονιά της νέας κατηγορίας, αλλά θα συμμετάσχει περίπου δύο χρόνια αργότερα, αφού και η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει το 2022.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.