Είστε εδώ

News

Tαξινομήσεις Ελλάδα vs Ευρώπη: Η αλήθεια των αριθμών

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Τα νούμερα όπως και να το κάνουμε λένε την αλήθεια. Και τα νούμερα φανερώνουν το πώς κινήθηκε η Ελληνική αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στο πρώτο 10μηνο της φετινής χρονιάς σε σχέση με τις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης.  

Μερικές μάρκες όπως για παράδειγμα Toyota, Peugeot, Nissan, Fiat, Citroen , Hyundai, Suzuki, είναι με θετικό πρόσημο σε σχέση με τα ποσοστά στην Ευρώπη, άλλες πάνω-κάτω τα ίδια Kia, Seat, Mini, στα ίδια ακριβώς Jeep, Alfa Romeo, με αρνητικό πρόσημο Renault, Honda, Αudi και με πολύ αρνητικό Land Rover, Jaguar.   

Παρατηρούμε λοιπόν ότι η Toyota που δεν «πάει» και πολύ καλά στην Ευρώπη στη χώρα μας φυσάει. Για χρόνια βρίσκεται στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων με τους Έλληνες αγοραστές να εμπιστεύονται τον γιαπωνέζο κατασκευαστή.

Η Volkswagen από τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη, δεν έχει το ίδιο μερίδιο στην Ελληνική αγορά, ενώ αντίθετα η Peugeot βρίσκεται πολύ μπροστά στη χώρα μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Πολύ καλό μερίδιο έχει και η Nissan στη χώρα μας, όπως και η Fiat, δύο παραδοσιακές μάρκες της ελληνικής αγοράς. Μια μονάδα πάνω από τις αγορές της Ευρώπης είναι η Opel.

Πολύ πιο δυνατές εμφανίζονται στη χώρα μας, από την Ευρώπη, Suzuki, Hyundai και Citroen, με μεγάλη διαφορά στα μερίδια.

Από τις αγαπημένες μάρκες της ελληνικής αγοράς Suzuki και Citroen, ενώ η Hyundai μετά την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος (από την Π&Ρ Δάβαρη στον όμιλο Βασιλάκη) αρχίζει και βλέπει το φως του ήλιου στη χώρα μας.

Μειωμένα μερίδια σε σχέση με την Ευρώπη παρουσιάζουν Renault, Ford, Skoda, που «κλείνει» δύο χρόνια από την αλλαγή ιδιοκτησίας, περνώντας από τη Βιαμάρ στην Κοσμοκάρ.

Η Mercedes που κυριαρχεί χρόνια στην premium κατηγορία στην Ελλάδα, υπολείπεται από το μερίδιο της Ευρώπης, αλλά η σύγκριση είναι κάπως ιδιαίτερη, καθώς μιλάμε για αυτοκίνητα μια άλλης τιμής που απευθύνονται σε κάπως πιο ευκατάστατο οικονομικά αγοραστικό κοινό.  

Σε νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς και η Kia (επίσης στον όμιλο Βασιλάκη από την Π&Ρ Δάβαρη) που πλησιάζει το ποσοστό της Ευρώπης.

Η Seat ακολουθεί κατά πόδας το μερίδιο της Ευρώπης, ενώ πολύ χαμηλά κινείται η Audi σε σχέση με την Ευρώπη όπως ακριβώς και η BMW.

H Volvo με νέα διοίκηση στη χώρα μας, βλέπει στο βάθος τις ταξινομήσεις στην Ευρώπη που δεν έχουν και τόση μεγάλη διαφορά.

Η Mini παρουσιάζει μεγαλύτερο μερίδιο στη χώρα μας, απ’ ότι στην Ευρώπη καθώς παραμένει πολύ δημοφιλές μοντέλο κυρίως στις αιθέριες υπάρξεις. Δεν ισχύει όμως το ίδιο με τη Dacia που υπολείπεται με δύο μονάδες διαφορά σε σχέση με την Ευρώπη.

Η Jeep έχει τα ίδια ακριβώς ποσοστά με την Ευρώπη, που σημαίνει ότι η Ελληνική αντιπροσωπεία κάτι κάνει καλά στη χώρα μας.

Ελαφριά μειωμένα τα ποσοστά της Honda σε σχέση Ελλάδα με Ευρώπη. Ακριβώς ίδια για Smart και Alfa Romeo, δύο μάρκες που χτυπούν διαφορετικά στις «καρδιές» των Ελλήνων, ενώ μεγάλη διαφορά παρουσιάζει η «Ελληνική» Mitsubishi σε σχέση με την εκτός συνόρων.

Μεγάλη η διαφορά για τη Land Rover στη χώρα μας που δεν μπορεί να ακολουθήσει τα νούμερα στην Ευρώπη. Η διαφορά των 6 μονάδων είναι πάρα πολύ μεγάλη σε σχέση με τα ποσοστά. Αυτή η διαφορά των 0.6 μονάδων υπάρχει μόνο στην Toyota, αλλά υπερ της Ελληνικής αντιπροσωπείας. Το ίδιο ακριβώς και για τη Jaguar. Η διαφορά στις 0.4 μονάδες υπερ της Ευρωπαϊκής αγοράς.  

Premium αυτοκίνητα τα JLR, αλλά τέτοιες διαφορές στα ποσοστά μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης δεν υπάρχουν ούτε για τα Mercedes, BMW, Audi, Volvo.

Με4 μονάδες η διαφορά στην Porsche μεταξύ Ευρωπαϊκής και Ελληνικής αγοράς, για μια μάρκα που πλέον δεν ζει τις ένδοξες στιγμές του παρελθόντος.

Η πλάστιγγα γέρνει και υπερ της Ευρώπης για Lexus που ταιριάζει σαφώς περισσότερο στους δρόμους της Ευρώπης, όπως και για την άλλοτε βασίλισσα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.  

Στον πίνακα που ακολουθεί τα ποσοστά μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης για 30 μάρκες αυτοκινήτων.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.