![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/12/6/photon27354f72337.jpg?itok=LnD76y-s)
Τα νούμερα όπως και να το κάνουμε λένε την αλήθεια. Και τα νούμερα φανερώνουν το πώς κινήθηκε η Ελληνική αγορά καινούργιων αυτοκινήτων στο πρώτο 10μηνο της φετινής χρονιάς σε σχέση με τις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης.
Μερικές μάρκες όπως για παράδειγμα Toyota, Peugeot, Nissan, Fiat, Citroen , Hyundai, Suzuki, είναι με θετικό πρόσημο σε σχέση με τα ποσοστά στην Ευρώπη, άλλες πάνω-κάτω τα ίδια Kia, Seat, Mini, στα ίδια ακριβώς Jeep, Alfa Romeo, με αρνητικό πρόσημο Renault, Honda, Αudi και με πολύ αρνητικό Land Rover, Jaguar.
Παρατηρούμε λοιπόν ότι η Toyota που δεν «πάει» και πολύ καλά στην Ευρώπη στη χώρα μας φυσάει. Για χρόνια βρίσκεται στην πρώτη θέση των ταξινομήσεων με τους Έλληνες αγοραστές να εμπιστεύονται τον γιαπωνέζο κατασκευαστή.
Η Volkswagen από τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη, δεν έχει το ίδιο μερίδιο στην Ελληνική αγορά, ενώ αντίθετα η Peugeot βρίσκεται πολύ μπροστά στη χώρα μας σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Πολύ καλό μερίδιο έχει και η Nissan στη χώρα μας, όπως και η Fiat, δύο παραδοσιακές μάρκες της ελληνικής αγοράς. Μια μονάδα πάνω από τις αγορές της Ευρώπης είναι η Opel.
Πολύ πιο δυνατές εμφανίζονται στη χώρα μας, από την Ευρώπη, Suzuki, Hyundai και Citroen, με μεγάλη διαφορά στα μερίδια.
Από τις αγαπημένες μάρκες της ελληνικής αγοράς Suzuki και Citroen, ενώ η Hyundai μετά την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος (από την Π&Ρ Δάβαρη στον όμιλο Βασιλάκη) αρχίζει και βλέπει το φως του ήλιου στη χώρα μας.
Μειωμένα μερίδια σε σχέση με την Ευρώπη παρουσιάζουν Renault, Ford, Skoda, που «κλείνει» δύο χρόνια από την αλλαγή ιδιοκτησίας, περνώντας από τη Βιαμάρ στην Κοσμοκάρ.
Η Mercedes που κυριαρχεί χρόνια στην premium κατηγορία στην Ελλάδα, υπολείπεται από το μερίδιο της Ευρώπης, αλλά η σύγκριση είναι κάπως ιδιαίτερη, καθώς μιλάμε για αυτοκίνητα μια άλλης τιμής που απευθύνονται σε κάπως πιο ευκατάστατο οικονομικά αγοραστικό κοινό.
Σε νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς και η Kia (επίσης στον όμιλο Βασιλάκη από την Π&Ρ Δάβαρη) που πλησιάζει το ποσοστό της Ευρώπης.
Η Seat ακολουθεί κατά πόδας το μερίδιο της Ευρώπης, ενώ πολύ χαμηλά κινείται η Audi σε σχέση με την Ευρώπη όπως ακριβώς και η BMW.
H Volvo με νέα διοίκηση στη χώρα μας, βλέπει στο βάθος τις ταξινομήσεις στην Ευρώπη που δεν έχουν και τόση μεγάλη διαφορά.
Η Mini παρουσιάζει μεγαλύτερο μερίδιο στη χώρα μας, απ’ ότι στην Ευρώπη καθώς παραμένει πολύ δημοφιλές μοντέλο κυρίως στις αιθέριες υπάρξεις. Δεν ισχύει όμως το ίδιο με τη Dacia που υπολείπεται με δύο μονάδες διαφορά σε σχέση με την Ευρώπη.
Η Jeep έχει τα ίδια ακριβώς ποσοστά με την Ευρώπη, που σημαίνει ότι η Ελληνική αντιπροσωπεία κάτι κάνει καλά στη χώρα μας.
Ελαφριά μειωμένα τα ποσοστά της Honda σε σχέση Ελλάδα με Ευρώπη. Ακριβώς ίδια για Smart και Alfa Romeo, δύο μάρκες που χτυπούν διαφορετικά στις «καρδιές» των Ελλήνων, ενώ μεγάλη διαφορά παρουσιάζει η «Ελληνική» Mitsubishi σε σχέση με την εκτός συνόρων.
Μεγάλη η διαφορά για τη Land Rover στη χώρα μας που δεν μπορεί να ακολουθήσει τα νούμερα στην Ευρώπη. Η διαφορά των 6 μονάδων είναι πάρα πολύ μεγάλη σε σχέση με τα ποσοστά. Αυτή η διαφορά των 0.6 μονάδων υπάρχει μόνο στην Toyota, αλλά υπερ της Ελληνικής αντιπροσωπείας. Το ίδιο ακριβώς και για τη Jaguar. Η διαφορά στις 0.4 μονάδες υπερ της Ευρωπαϊκής αγοράς.
Premium αυτοκίνητα τα JLR, αλλά τέτοιες διαφορές στα ποσοστά μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης δεν υπάρχουν ούτε για τα Mercedes, BMW, Audi, Volvo.
Με4 μονάδες η διαφορά στην Porsche μεταξύ Ευρωπαϊκής και Ελληνικής αγοράς, για μια μάρκα που πλέον δεν ζει τις ένδοξες στιγμές του παρελθόντος.
Η πλάστιγγα γέρνει και υπερ της Ευρώπης για Lexus που ταιριάζει σαφώς περισσότερο στους δρόμους της Ευρώπης, όπως και για την άλλοτε βασίλισσα του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι.
Στον πίνακα που ακολουθεί τα ποσοστά μεταξύ Ελλάδας και Ευρώπης για 30 μάρκες αυτοκινήτων.