![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/3/30/photon28391f75380.jpg?itok=z-UXMQoZ)
Η Στουτγκάρδη είναι από τις πόλεις που αντέδρασαν πιο έντονα όταν έγινε γνωστό το σκάνδαλο με τις ψευδείς δηλώσεις των κατασκευαστών για τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων μοντέλων τους.
Ο τρόπος αντίδρασης ήταν να ζητήσει από τα γερμανικά δικαστήρια, μαζί με το Αμβούργο, τη δικαιοδοσία να απαγορεύσει, αν θέλει, τη διέλευση κάποιων κατηγοριών οχημάτων σε ορισμένα σημεία.
Η γερμανική πόλη που αποτελεί έδρα δύο εκ των μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών, της Mercedes και της Porsche, είχε θέσει από τον Ιανουάριο σε ισχύ, απαγόρευση σύμφωνα με την οποία τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα τεχνολογίας Euro 4 και πίσω δεν επιτρέπεται να κυκλοφορούν στην “πράσινη περιβαλλοντική ζώνη” (κάτι αντίστοιχο του δικού μας πράσινου δακτυλίου).
Μπορεί η απαγόρευση να επιβλήθηκε τον Ιανουάριο όμως είχε περίοδο χάριτος η οποία λήγει την 1 Απριλίου. Μετά την πρώτη μέρα του Απριλίου δε θα μπαίνει κανένα Euro 4 ή παλαιότερο diesel στην “πράσινη περιβαλλοντική ζώνη” της πόλης εκτός αν πρόκειται για κάτοικο ή έχει ειδική άδεια. Όσον αφορά τους κατοίκους δίδεται ένα μεταβατικό στάδιο όμως στο τέλος θα ισχύσει και για αυτούς η απαγόρευση.
Εκτός από τα Euro 4 μοντέλα έχουν αρχίσει να ακούγονται φωνές και υπέρ της απαγόρευσης των Euro 5 μοντέλων. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι επίσημο όμως αυτό δε σημαίνει ότι οι κάτοχοί τους δεν πρέπει να ανησυχούν.
Άλλες πόλεις εκτός από τη Στουτγκάρδη που έχουν εφαρμόσει απαγορεύσεις σε αυτοκίνητα diesel είναι η Φρανκφούρτη, το Αμβούργο και το Βερολίνο.