![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2020/5/28/photon32685f88155.jpg?itok=8ErtykOy)
Οι Renault, Nissan και Mitsubishi ανακοίνωσαν την αλλαγή στρατηγικής, εστιάζοντας πλέον στην πιο στενή συνεργασία ανάμεσα στις τρεις αυτοκινητοβιομηχανίες, με σκοπό να μειώσουν τα κόστη και να “χτίσουν ξανά την τραυματισμένη Συμμαχία”.
Βασική αλλαγή στον τρόπο που λειτουργούν είναι ότι πλέον θα χρησιμοποιούν ένα μοντέλο που ονομάζεται “leader-follower” (ηγέτης-ακόλουθος), σκοπός του οποίου είναι η έρευνα σε κάποιον τομέα να γίνεται μόνο από μία εταιρεία, η΄οποία στη συνέχεια θα μοιράζεται την αποκτηθείσα γνώση και τεχνογνωσία με τις υπόλοιπες δύο (ακόλουθοι).
Με την αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας οι τρεις εταιρείες δε θα μοιράζονται μόνο πλατφόρμες αλλά και αμαξώματα, ενώ η παραγωγή μοντέλων που έχουν κοινά μέρη θα οργανωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να γίνεται στα ίδια εργοστάσια.
Ο πρόεδρος της Συμμαχίας, Ζαν - Ντομινίκ Σενάρ, ανέφερε ότι οι τρεις εταιρείες πρόκειται να έχουν, συνδυαστικά, παρουσία σε όλες τις κατηγορίες, σε κάθε άκρη του κόσμου, ενώ δε θα απουσιάζει καμία νέα τεχνολογία από τη “φαρέτρα” τους. Επιπλέον, θα αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους, την κερδοφορία, αλλά και την κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη.
Αναλύοντας το σύστημα “leader-follower”, ο Σενάρ είπε ότι η κάθε μάρκα θα αναλάβει διαφορετικές τεχνολογίες και διαφορετική περιοχή του πλανήτη. Έτσι, η Renault θα είναι ο leader στην Ευρώπη, τη Ρωσία, τη Νότια Αμερική και τη Βόρεια Αφρική, γεωγραφικά, ενώ θα αναλάβει την εξέλιξη της νέας γενιάς μικρών SUV. Η Nissan θα αναλάβει την Ιαπωνία, τη Βόρεια Αμερική και την Κίνα, ρίχνοντας το βάρος της στην εξέλιξη μεγαλύτερων SUV όπως είναι το Qashqai. Τέλος, η Mitsubishi θα δραστηριοποιηθεί στη Νοτιοανατολική Ασία και την Ωκεανία.
Όσον αφορά την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, η Nissan αναλαμβάνει την αυτόνομη οδήγηση και την εξέλιξη της νέας πλατφόρμας CMF-EV ePT η οποία προορίζεται για χρήση σε ηλεκτρικά μοντέλα. Η Renault θα δραστηριοποιηθεί στις τεχνολογίες διασύνδεσης των οχημάτων, καθώς και τα ηλεκτρονικά που θα απαιτούνται στο μέλλον για την κατασκευή ηλεκτρικών μοντέλων. Τέλος, η Mitsubishi αναλαμβάνει τις τεχνολογίες που σχετίζονται με τα plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης και τα compact και μεσαία μοντέλα.