![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/6/10/photon29066f77561.jpg?itok=c-_bEX7y)
Η πρόταση συγχώνευσης που έκανε η FCA στη Renault πριν από λίγο καιρό, άσχετα αν δεν ευοδώθηκε, φαίνεται ότι πυροδότησε διεργασίες στο εσωτερικό της συμμαχίας και συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά το μερίδιο που κατέχει το γαλλικό κράτος στη Renault.
Ο Γάλλος υπουργός οικονομικών, Μπρουνό Λε Μερ, δήλωσε ότι το γαλλικό δημόσιο σκοπεύει να μειώσει το μερίδιό του στη Renault που φτάνει το 15%, προκειμένου να τη βοηθήσει να κάνει πιο “συμπαγή” τη συνεργασία της με τη Nissan.
Οι Ιάπωνες, διαχρόνικα, εκφράζουν μια δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι η Γαλλία έχει τόσο μεγάλο ποσοστό στην εταιρεία αφού θεωρούν ότι είναι σαν το γαλλικό κράτος να ελέγχει ένα ποσοστό της ιαπωνικής οικονομίας (η Renault είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Nissan με 43.4%).
Μετά την αρχική δήλωση ο Λε Μερ ξεκαθάρισε ότι η μείωση του ποσοστού δεν είναι κάτι που η κυβέρνηση θέλει να το κάνει γρήγορα αλλά θα το υλοποιήσει μόνο υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Ταμ θέματα που βάζει στην ατζέντα σε πρώτη φάση είναι η ενδυνάμωση της συμμαχίας ανάμεσα στις δύο εταιρείες, η προστασία των θέσεων εργασίας και η ανάπτυξη των βιομηχανικών και ερευνητικών εγκαταστάσεων. Σε δεύτερη φάση ζητάει να υπάρξει ενοποίηση, αλλά μόνο αν το θέλουν και οι δύο εταιρείες.
Δεν ξέρουμε αν οι Ιάπωνες θα ικανοποιηθούν με αυτή την πρόταση, αφού υπάρχουν φωνές που υποστηρίζουν ότι θα ήθελαν το ποσοστό του κράτους στη Renault να μηδενιστεί. Το επόμενο χρονικό διάστημα θα φανεί πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα στη συμμαχία. Το μόνο σίγουρο είναι ότι μετά την πρόταση της FCA κάτι άλλαξε στις σχέσεις Renault – Nissan.