Είστε εδώ

News

Νέο εργοστάσιο μπαταριών στη Σλοβακία: Γιατί οι εταιρείες φέρνουν την παραγωγή στην Ευρώπη

του Σωτήριου Χάλλα

Με δεδομένη τη θέληση των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών να απαγκιστρωθούν από τους προμηθευτές τους στην Κίνα, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα και άλλες ανατολικές χώρες, τα επόμενα χρόνια θα βλέπουμε ολοένα και περισσότερα εργοστάσια κατασκευής μπαταριών να κατασκευάζονται στη Γηραιά Ήπειρο.

Οι εταιρείες θέλουν να μεταφέρουν η παραγωγή των μπαταριών να γίνεται στην Ευρώπη ώστε να μην επηρεάζονται σε περίπτωση που υπάρξουν ανωμαλίες σε διακρατικές σχέσεις, όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή ανάμεσα στην Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

Στο πλαίσιο αυτό, θα κατασκευαστεί ένα νέο εργοστάσιο στην Μπρατισλάβα, πρωτεύουσα της Σλοβακίας. Η επένδυση για το νέο εργοστάσιο θα φτάσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και οι εταιρείες που βρίσκονται από πίσω, είναι ο σλοβακικός όμιλος InoBat και η αμερικανική εταιρεία ενέργειας Wildcat Discovery Technologies.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο εταιρειών, αρχικά η παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου θα φτάνει τις 100 MWh, το οποίο μεταφράζεται σε 1.500 μπαταρίες ανά έτος όμως σταδιακά θα φτάσει τις 10 GWh, δηλαδή τις 150.000 μπαταρίες ανά έτος. Η παραγωγή των μπαταριών θα ξεκινήσει στο πρώτο μισό του 2020 και οι πρώτες παραδόσεις θα μέχρι το τέλος του 2021.

Για τη χρηματοδότηση της επένδυσης, οι δύο όμιλοι βρίσκονται σε επικοινωνία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Ενδεικτικό της μετάβασης της παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη είναι ότι ακόμα και η θυγατρική της LG που ασχολείται με τον τομέα αυτό, LG Chem, έχει ήδη δημιουργήσει μία μονάδα στην Πολωνία ενώ αντίστοιχη κίνηση έχει κάνει και η Samsung, με το εργοστάσιο της τελευταίας να είναι στην Ουγγαρία.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.