Είστε εδώ

News

Ι.Χ. Επιβατικά: Τι θα ισχύσει για τα τεκμήρια και τον φόρο πολυτελείας

του Σταύρου Χαρίτου

Η κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης  που συνάμα επιφέρει κατάργηση και του φόρου πολυτελείας μπορεί να αποτελεί πρόθεση για τη νέα κυβέρνηση, αλλά θα πάρει χρόνο για την πλήρη εφαρμογή στην πράξη. Κι αυτό, διότι θέλουμε δεν θέλουμε, δεν είμαστε… μόνοι μας. Η χώρα ούσα εκτός μνημονίου τον τελευταίο χρόνο, βρίσκεται ωστόσο υπό την στενή επιτήρηση των πιστωτών της. Οι οποίοι, σύμφωνα με πληροφορίες, βλέπουν τη νέα κυβέρνηση να ανακοινώνει μειώσεις φόρων χωρίς να λαμβάνει τα αντίστοιχα αντίμετρα, θέτοντας εν αμφιβόλω τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% που θα πρέπει να εμφανίζει μέχρι το 2022 η Ελλάδα. Αυτή είναι η ρεαλιστική και πραγματική εικόνα, καθηλώντας για μία ακόμα φορά τα τζιπ και τα SUV στα πάρκινγκ των ιδιοκτητών τους.

Πλην όμως, ακόμα και η έναρξη αυτή της συζήτησης περί μείωσης ή κατάργησης των τεκμηρίων και των φόρων που τα ακολουθούν, προακαλεί προσμονή, αισιοδοξία και ανακούφιση για τον χειμαζόμενο κατά τα χρόνια της κρίσης, κλάδο του αυτοκινήτου. Διότι, πολλοί ενδιαφερόμενοι θα το σκεφτούν πάλι να αγοράσουν Ι.Χ. πάνω από 1.900 κ.ε. και όχι παρακάτω, που ήταν η συνήθης τακτική στα χρόνια της κρίσης. Κάτι τέτοιο φέρνει έσοδα τόσο στιςε ταιρείες, όσο και στο κράτος από τον ΦΠΑ και το τέλος ταξινόμησης.  

Υπενθυμίζεται ότι το αποφασιστικό βήμα ενίσχυσης της αγοράς των Ι.Χ. είχε γίνει το 2008 επί υπουργείας Γιώργου Αλογοσκούφη και με πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή, ενώ τα τεκμήρια διαβίωσης θεσπίσηκαν για πρώτη φορά επί κυβερνήσεως Κωνσταντίνου Καραμανλή το μακρινό 1978… 

Στα επιβατικά αυτοκίνητα Ι.Χ.το τεκμήριο διαβίωσης λογίζεται ως ακολούθως:

* Για αυτοκίνητα μέχρι και 1.200 κ.ε., σε 4.000 ευρώ.

* Για αυτοκίνητα μεγαλύτερα των 1.200 κ.ε. και μέχρι 2.000 κ.ε., προστίθενται 600 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κ.ε. και μέχρι 3.000 κ.ε., προστίθενται 900 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

* Για αυτοκίνητα άνω των 3.000 κ.ε., προστίθενται 1.200 ευρώ ανά 100 κυβικά εκατοστά.

Αυτά ισχύουν και για αυτοκίνητα μικτής χρήσης καθώς και για αυτοκίνητα τύπου jeep.

Τα παραπάνω ποσά μειώνονται ανάλογα με την παλαιότητα του αυτοκινήτου, η οποία υπολογίζεται από το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, κατά ποσοστό 30% για χρονικό διάστημα κυκλοφορίας πάνω από 5 και μέχρι 10 έτη και κατά ποσοστό 50% για χρονικό διάστημα πάνω από 10 έτη.

Το τεκμήριο διαβίωσης δεν εφαρμόζεται για επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα που διαθέτουν πιστοποιητικό αυθεντικότητας, καθώς και για επιβατικά αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά ανάπηρους, με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.