Ο διευθύνων σύμβουλος της Honda, Τακαχίρο Χάτσιγκο, ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, προκειμένου να αυξηθεί η κερδοφορία της.
Μιλώντας σε μια συγκέντρωση των προμηθευτών της εταιρείας, ο Χάτσιγκο είπε ότι οι Ιάπωνες θα πρέπει να μειώσουν την γκάμα των μοντέλων τους, αλλά και τις διαθέσιμες επιλογές σε κάθε μοντέλο.
Τα τελευταία χρόνια, το περιθώριο κέρδους της Honda είχε πέσει στο 2% με 3%, δυσκολεύοντας την εταιρεία να κάνει τις απαραίτητες κινήσεις ώστε να ανταποκριθεί στις αλλαγές που έρχονται, κυρίως σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά και τα αυτόνομα οχήματα.
Μάλιστα, το μικρό περιθώριο κέρδους του αυτοκινητιστικού τομέα είναι σε πλήρη αντίθεση με εκείνο του τομέα μοτοσυκλετών, το οποίο φτάνει στο 13.9%. Σημαντικός παράγοντας ώστε να αυξηθεί αυτό το νούμερο είναι ότι για τις μοτοσυκλέτες, η έρευνα και ανάπτυξη γίνεται εσωτερικά, κάτι που ο Χάτσιγκο θέλει να κάνει και για τα αυτοκίνητα.
Βασικός παράγοντας που δημιουργεί προβλήματα στη Honda είναι ότι διαθέτει πολλά μοντέλα που απευθύνονται σε συγκεκριμένες αγορές. Για την ακρίβεια σε αυτά τα “τοπικά” μοντέλα, αντιστοιχεί το 40% των πωλήσεων, με το υπόλοιπο 60% να αφορά μοντέλα που κυκλοφορούν σε παγκόσμιο επίπεδο, όμως και εκεί υπάρχουν μεγάλες διαφοροποιήσεις ανάλογα με τη χώρα.
Μερικά παραδείγματα “τοπικών” μοντέλων είναι το Crider που κυκλοφορεί στην Κίνα, τα Brio και Mobilio στη νοτιοανατολική Ασία, το WR-V στη Λατινική Αμερική και την Ινδία, το Pilot στις Η.Π.Α. και η σειρά Ν στην Ιαπωνία.