![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2017/12/4/photon23373f60912.jpg?itok=nFVcSxFT)
Το πόσο χρήσιμο και απαραίτητο είναι το υλικό καουτσούκ στη βιομηχανία μας επισημάνει η Continental, η οποία είναι ειδικευμένη στη χρήση του εδώ και 145 χρόνια.
Αρκεί κανείς να σκεφτεί τι ζωτικότητα που δίνει το καουτσούκ σε ένα αυτοκίνητο. Μην πάει το μυαλό σας μόνο στο προφανές, δηλαδή στα ελαστικά. Χωρίς σωληνάκια, ο κινητήρας δε θα δούλευε, διότι το σύστημα μετάδοσης, τα φρένα και η εξάτμιση θα καταστρέφονταν. Επίσης χωρίς τις ελαστικές βάσεις του κινητήρα, ο θόρυβος που θα δημιουργούσαν οι κραδασμοί θα ήταν ανυπόφορος για τους επιβάτες. Οι πόρτες θα κροτάλιζαν, τα παράθυρα θα έμπαζαν νερά και αέρα.
Πώς όμως ανακαλύφθηκε το καουτσούκ; Πριν από αιώνες ο λαός των Μάγιας έμεινε έκπληκτος όταν θερμαίνοντας ένα γαλακτώδες εκχύλισμα που έβγαλε από τα δέντρα, δημιούργησαν το λάτεξ. Με τη θερμότητα, το εκχύλισμα μετατρέπονταν σε μια στερεή αλλά ελαστική μάζα. Οι Μάγιας έδωσαν στο δέντρο αυτό το όνομα “caa-o-chu” (κα-ό-τσου), που σήμαινε το «δέντρο που κλαίει».
Σήμερα, περίπου το 40% του καουτσούκ παγκόσμια, εξάγεται από τo καουτσοκόδεντρο, είδους “Hevea brasiliensis”.