Είστε εδώ

New Models

Renault: Τα πάντα για το ολοκαίνουριο Clio

του Σωτήριου Χάλλα

Ταξιδέψαμε στο Παρίσι για να δούμε από κοντά το νέο Clio, που η Renault θα αποκαλύψει στην έκθεση της Γενεύης.

Το αυτοκίνητο είναι χτισμένο στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα CMF-B και φέρει αρκετά νέα στο κεφάλαιο των τεχνολογιών.

Στο κομμάτι της εμφάνισης οι σχεδιαστές επέλεξαν να μην αλλάξουν τη γενικότερη φιλοσοφία του αυτοκινήτου όμως έχουν χρησιμοποιήσει πιο απαλές γραμμές και έχουν υιοθετήσει πιο πολλές καμπύλες. Ταυτόχρονα, το Clio ενσωματώνει στοιχεία τα οποία εναρμονίζουν την εικόνα του με την υπόλοιπη γκάμα.

Βασικό στοιχείο αποτελούν τα νέα φώτα που σχηματίζουν το γράμμα “C” τόσο στο εμπρός μέρος όσο και στο πίσω και κάνουν το γαλλικό μικρό, ειδικά όταν το κοιτάς από μπροστά, να μοιάζει πολύ με το Megane.

Όσον αφορά τις διαστάσεις το μήκος πλέον φτάνει τα 4.048 χλστ. (-12 χλστ.) το πλάτος τα 1.798 χλστ. (-4 χλστ.) και το ύψος τα 1.440 χλστ. (-11 χλστ.). Ωστόσο, παρά τη μείωση των διαστάσεων, η νέα πλατφόρμα επιτρέπει την καλύτερη εκμετάλλευση του εσωτερικού με χαρακτηριστικότερο σημείο τα 26 χλστ. επιπλέον για τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Στο εσωτερικό, από την άλλη, οι αλλαγές είναι περισσότερες καθώς έχουν επιλεγεί οριζόντιες γραμμές οι οποίες το κάνουν να δείχνει πιο πλατύ. Επιπλέον τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πιο μαλακά και καλύπτουν μεγαλύτερη επιφάνεια. Σημαντικά βελτιωμένη είναι και η χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ η οποία από τα 300 λίτρα έχει αυξηθεί στα 391 ενώ αξίζει να πούμε ότι πλέον η ρεζέρβα βρίσκεται μέσα στον χώρο αποσκευών (καλύπτεται από το αφαιρούμενο δάπεδο) και όχι κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου.

Στο ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη που έχει τοποθετηθεί πιο ψηλά ώστε να αποσπάται λιγότερο η προσοχή του οδηγού (φέρει ελαφριά κλίση προς τον οδηγό Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού έρχεται σε δύο διαθέσιμα μεγέθη στις 7 και 9.3 ίντσες. Δύο επιλογές μεγεθών έχουν οι αγοραστές και σε ό,τι αφορά τον πίνακα οργάνων ο οποίος έγινε ψηφιακός με τις επιλογές να είναι στις 7 και 10 ίντσες.

Στον τομέα των κινητήρων το νέο Clio θα εξοπλίζεται με σύνολα τόσο βενζίνης όσο και πετρελαίου. Στους βενζινοκινητήρες έχουμε δύο σύνολα με χωρητικότητα 1.0 και 1.3 λίτρων. Ο πρώτος αποδίδει 65, 75 και 100 ίππους. Το κιβώτιο ταχυτήτων και στις τρεις εκδοχές είναι χειροκίνητο με πέντε σχέσεις ενώ στην έκδοση των 100 ίππων μπορεί να δεχτεί και αυτόματο X-Tronic. Το ίδιο σύνολο θα κυκλοφορεί και ως διπλού καυσίμου με τη δυνατότητα χρήσης υγραερίου (LPG), με το κιβώτιο να είναι και πάλι το χειροκίνητο των πέντε σχέσεων. Όσον αφορά το σύνολο των 1.3 λίτρων στο ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του μοντέλου θα είναι το ισχυρότερο αφού αποδίδει 130 ίππους και θα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλούς συμπλέκτη με εφτά σχέσεις.

Στο στρατόπεδο του diesel ο κινητήρας είναι ένας στα 1.5 λίτρα με απόδοση 85 και 115 ίππων. Το κιβώτιο ταχυτήτων και στις δύο εκδόσεις είναι χειροκίνητο με έξι σχέσεις.

Μέσα στο 2020 θα δούμε για πρώτη φορά το Clio να κυκλοφορεί και με υβριδικό σύνολο υπό την ονομασία E-Tech Hybrid. Σε αυτό, ο θερμικός κινητήρας που είναι ατμοσφαιρικός στα 1.6 λίτρα (λειτουργεί σε κύκλο Μίλερ) αποδίδει 90 ίππους και ο ηλεκτρικός 50 με την τροφοδοσία του τελευταίου να γίνεται από μπαταρία χωρητικότητας 1.2 kWh. Με αυτή το υβριδικό Clio θα μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για απόσταση μέχρι 3 χλμ. Η συνολική απόδοση του συστήματος θα φτάνει τους 130 ίππους.

Το Clio E-Tech Hybrid θα χρησιμοποιεί για τη μετάδοση της ισχύος ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων που θα δούμε για πρώτη φορά. Σε αυτό, πρακτικά συνδυάζονται δύο κιβώτια ταχυτήτων σε ένα. Το ένα έχει τέσσερις σχέσεις και αφορά τον βενζινοκινητήρα και το άλλο έχει δύο σχέσεις και αφορά τον ηλεκτροκινητήρα. Η αίσθηση που θα προσφέρει θα είναι ενός κλασικού αυτόματου με δύο συμπλέκτες, όμως δε θα προσφέρει χειροκίνητη λειτουργία.

Το νέο Clio φέρει τεχνολογίες και στον τομέα της διασύνδεσης. Πέραν της υποστήριξης Android Auto και Apple CarPlay θα μπορεί να συνδέεται το ίδιο στο internet μέσω 4G δικτύων. Από αυτή τη σύνδεση θα μπορεί να δεχτεί αναβαθμίσεις λογισμικού, να λάβει δεδομένα καιρού, τιμές καυσίμων, να παρέχει πληροφόρηση για την κίνηση στους δρόμους και την ύπαρξη καμερών ελέγχου ταχύτητας, ακόμα και να πραγματοποιήσει αναζήτηση στο Google.

Η σχέση του νέου Clio με το κινητό δεν τελειώνει στο Android Auto και το Apple CarPlay αφού η Renault δημιούργησε την εφαρμογή My Renault. Μέσω αυτής ο χρήστης μπορεί να κλειδώσει/ξεκλειδώσει το αυτοκίνητό του, να ενεργοποιήσει από μακριά τα φώτα και την κόρνα (π.χ. για να το βρει σε κάποιο πολύ μεγάλο parking) και να εντοπίσει τη θέση του στο χάρτη (π.χ. σε περίπτωση κλοπής). Ακόμα, θα μπορεί να ψάχνει μία διαδρομή σε κάποια υπηρεσία χαρτών στον υπολογιστή του και θα το στέλνει στο αυτοκίνητο το οποίο με το άναμμα του κινητήρα θα ξεκινάει την πλοήγηση χωρίς να χρειάζεται επιπλέον εισαγωγή στοιχείων.

Η Renault με το νέο Clio επιχειρεί να προσφέρει στοιχεία τα οποία βλέπουμε για πρώτη φορά στο γαλλικό μοντέλο. Περιμένουμε την επίσημη άφιξή του στη χώρα μας για να το γνωρίσουμε και από κοντά.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.