Είστε εδώ

New Models

Peugeot 5008 1.6 BlueHDI ΕΑΤ 6 : Για εκδρομές, η παρέα περιμένει

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Εδώ είμαστε. Το Peugeot 5008 όπως και να το δεις, όπως και να το εξετάσεις είναι ένα μεγάλο SUV. Διαθέτει χώρους και πρωτοποριακή σχεδίαση, προσθέστε και το ίματζ και η παρέα είναι έτοιμη για τη μεγάλη απόδραση.

Ας το αναλύσουμε όμως λίγο περισσότερο το 5008.

Αν το 3008 ήταν το μοντέλο που έδωσε μια νέα ώθηση στη σχεδιαστική ταυτότητα της Peugeot, με το 5008 η γαλλική εταιρεία ορίζει άλλη τάξη μεγεθών σ’ αυτά που προσφέρει.

Κι αυτό το κάνει ακολουθώντας το απαράμιλλο στυλ του 3008, ενός αυτοκινήτου που έχει σαρώσει τα βραβεία σε ολόκληρη την Ευρώπη

Το 5008 έρχεται με εξωτερικές διαστάσεις μήκος/πλάτος/ύψος 4.641 χλστ./1.844 χλστ./1651 χλστ. και με χώρο αποσκευών 702 λίτρων με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη ανάπτυξη.

Ας το συγκρίνουμε με το Peugeot 3008, ώστε να έχετε μια ιδέα. Οι αντίστοιχες διαστάσεις είναι 4.447 χλστ./1.841 χλστ./1.624 χλστ., με 520 λίτρα χώρου αποσκευών.

Παρατηρούμε ότι το 5008 είναι πιο μεγάλο σε όλες τις διαστάσεις. Αυτός είναι και ο σκοπός του. Να προσφέρει μεγαλύτερους χώρους αλλά και θέσεις για 7 άτομα στις 3 σειρές καθισμάτων σε διάταξη 2+3+2. Αυτός είναι και ο λόγος που αποκαλέσαμε το 5008 το αυτοκίνητο της παρέας, της οικογένειας, της εκδρομής, της μακρινής βόλτας.

Σχεδιαστικά, το βλέμμα «γεμίζει» η «μούρη» με τη γνωστή από το 3008 μάσκα με τη μοντέρνα γραμμή, που δίνει τον τόνο. Στα πλάγια και πίσω διαφέρει από το 3008, καθώς το τελείωμα της ουράς έρχεται σε πιο κάθετες γραμμές.

Ίδια σχεδίαση με το 3008 έχουν τα φώτα, με το μαύρο διακοσμητικό να ενώνει τα δύο φωτιστικά σώματα, ενώ διαφορετικής σχεδίασης είναι η πόρτα των αποσκευών και ο προφυλακτήρας.  

Το εσωτερικό ακολουθεί πιστά την ιδέα του i-cockpit της Peugeot, που διαμορφώνει ένα άκρως μοντέρνο, τεχνολογικά προηγμένο και οδηγοκεντρικό περιβάλλον. Άξια αναφοράς το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, ο ηλεκτρονικός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, η μεγάλη οθόνη αφής 8 ιντσών, οι διακόπτες, ο ιδιαίτερος επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου και στη βάση ο περιστροφικός διακόπτης του Grip Control με τις 5 ρυθμίσεις (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF) ανάλογα με την επιφάνεια του οδοστρώματος.

Είναι δε έτσι σχεδιασμένο το εσωτερικό, ώστε τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός να έχουν τους «χώρους» τους και τις αποστάσεις τους.

Το οινοπνευματί σε απόχρωση 5008 των φωτογραφιών φέρει πετρελαιοκινητήρα 1.600 κ.εκ. με ισχύ 120 ίππων. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με paddles στο τιμόνι.

Είναι ένα μηχανικό σύνολο που ευνοεί τις πολλές μετακινήσεις και τις μεγάλες βόλτες με τη λογική του κατανάλωση. 6,7 λίτρα/100 χλμ. μετρήσαμε στις διαδρομές μας. Για τους φίλους των επιδόσεων να αναφέρουμε ότι η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 184 χλμ./ώρα, για την επιτάχυνση 0-100 ο χρόνος είναι 11,9 δευτ. και οι εκπομπές CΟ2 βρίσκονται στα 112 γρ./χλμ.

Το 5008 συνολικά είναι ένας δρομέας μεγάλων αποστάσεων. Πρώτα από όλα προσφέρει άνεση, η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με πλήρη περιμετρική ορατότητα, τα όργανα ελέγχου βρίσκονται πιο πάνω από το τιμόνι για ανεμπόδιστη οπτική επαφή και οι ενδείξεις αλλάζουν από τα μπουτόν που βρίσκονται πάνω στο τιμόνι. 

Το ίδιο απλός είναι ο χειρισμός της οθόνης αφής με πρόσβαση σε διαφορετικές ενδείξεις από τα «αγωνιστικά» μπουτόν ή μπουτόν σε σχήμα πιάνου.

Γενικά όλα είναι έτσι φτιαγμένα και τοποθετημένα, ώστε να γίνεται η ζωή οδηγού και επιβατών πιο εύκολη.

Παρά τα 1.455 κιλά του και το μεγάλο μήκος του το αυτοκίνητο κινείται υποδειγματικά στον δρόμο.

Οδηγώντας αισθάνεσαι το πόσο συμπαγές είναι αλλά και πόσο καλά λειτουργούν οι αναρτήσεις, που δεν αφήνουν σε καμία περίπτωση το πλαίσιο να παρουσιάσει ενοχλητικά φαινόμενα πλεύσης.

Η αίσθηση του τιμονιού αποτελεί μια ακόμα έκπληξη. Ίσως βέβαια και να μην είναι για όσους γνωρίζουν το 3008.

Τα καθίσματα φαρδιά και άνετα, προσφέρουν επιπλέον στο κλίμα ευρυχωρίας και άνεσης που επικρατεί στο εσωτερικό.

Συμπερασματικά οδηγούμεθα στο εξής.

Θέλουν να γράψουν ιστορία οι Γάλλοι με τα δύο αυτά μοντέλα και κατά το ήμισυ το έχουν καταφέρει. Το 3008 ήδη κατακτά το ένα βραβείο μετά το άλλο.

Σειρά τώρα έχει το 5008 να συγκινήσει όσους θέλουν να προσθέσουν τους έξτρα χώρους στην εξίσωση του ξεχωριστού σχεδιασμού, του στυλ και της άνεσης.

Οι τιμές ξεκινούν από τα 27.400 ευρώ για την έκδοση 1.2 βενζίνης με 130 ίππους, ενώ η έκδοση 1.6 BlueHDI με το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων από τα 35.200 ευρώ.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.