![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/2/3/photon24124f62775.jpg?itok=buIeTuf-)
Η Mercedes-Benz παρουσίασε στο Άμστερνταμ την τέταρτη γενιά της A-Class η οποία έχει κερδίσει ήδη τις εντυπώσεις τόσο με τη σχεδίαση όσο και με την πληθώρα τεχνολογιών που περιλαμβάνει.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση του compact γερμανικού μοντέλου αυτή έχει γίνει πιο “καθαρή” έχοντας λιγότερες νευρώσεις και ακμές. Στο εμπρός μέρος εντύπωση προκαλεί η μάσκα και οι μεγάλοι αεραγωγοί που την πλαισιώνουν καθώς και τα LED φώτα. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα ιδιαίτερα δυναμικά φωτιστικά σώματα τα οποία εκτείνονται κατά το ήμιση στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Επίσης, υπάρχει νέος προφυλακτήρας και ανάλογα την έκδοση θα υπάρχουν λεπτομέρειες χρωμίου και διαχύτης. Στα πλαϊνά έχουμε πολύ καθαρή σχεδίαση ενώ ξεχωρίζουν το νεύρο που βρίσκεται στο κάτω μέρος και ξεκινάει από την μπροστινή πόρτα και φτάνει μέχρι τον πίσω θόλο και η γραμμή που ξεκινάει από τα εμπρός φωτιστικά σώματα και φτάνει μέχρι τα πίσω.
Όσον αφορά τις διαστάσεις του νέου μοντέλου το μήκος έχει αυξηθεί φτάνοντας τα 4.419 χλστ. το πλάτος είναι επίσης μεγαλύτερο κατά 14 χλστ. ενώ και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 30 χλστ. Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις είχαν επίπτωση και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου υπάρχει περισσότερος χώρος τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Για την ακρίβεια, η χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ είναι κατά 29 λίτρα μεγαλύτερη και φτάνει αισίως τα 370.
Το εσωτερικό που μας έχει δείξει εδώ και καιρό η Mercedes εντυπωσιάζει με τον αέρα πολυτέλειας που αποπνέει. Ιδιαίτερα εντυπωσιακοί είναι οι αεραγωγοί που θυμίζουν τουρμπίνες αεροπλάνου ενώ ένα άκρως εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχει κρυφός φωτισμός ο οποίος έχει 64 διαφορετικές επιλογές για να καλύψει κάθε γούστο. Καινούριο είναι και το τιμόνι το οποίο περιλαμβάνει χειριστήρια αφής.
Κυρίαρχο ρόλο παίζουν, όμως, οι δύο οθόνες στο πάνω μέρος του ταμπλό που μπορούν να συδυαστούν με τρεις τρόπους όσον αφορά τη διαγώνιό τους. Είτε θα είναι και οι δύο στις 7 ίντσες, είτε η μία στις 7 και η άλλη στις 10.25 ίντσες, είτε και οι δύο στις 10.25 ίντσες. Εκτός από τις οθόνες ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του και head-up display στο οποίο θα απεικονίζονται πληροφορίες όπως η ταχύτητα κίνησης και οι οδηγίες του GPS.
Ωστόσο, το πιο ιδιαίτερο τεχνολογικό προσόν της A-Class είναι η ψηφιακή πλατφόρμα MBUX η οποία ενοποιεί τις λειτουργίες υποσυστημάτων όπως του infotainment και της πλοήγησης και μπορεί να ελεγχθεί με φωνητικές εντολές σε φυσική γλώσσα. Η φράση κλειδί είναι “Hey Mercedes” με την οποία το MBUX καταλαβαίνει ότι ο χρήστης θέλει να δώσει κάποια εντολή ή να αντλήσει κάποια πληροφορία. Εξέχον χαρακτηριστικό αυτού του συστήματος είναι ότι χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να μάθει τις προτιμήσεις του χρήστη και να του προσφέρει μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία.
Στον τομέα της ασφάλειας το γερμανικό μοντέλο είναι εξοπλισμένο με πληθώρα συστημάτων των οποίων πρωταρχικός στόχος είναι να αποτρέψουν την πιθανότητα μιας σύγκρουσης. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα Active Distance Assist, Active Emergency Stop Assist, Active Lane Change Assist, Active Brake Assist και PRE-SAFE Plus. Εκτός από τα υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας θα προσφέρονται και εκτενείς δυνατότητες αυτόνομης κίνησης επιπέδου 2 (τα επίπεδα αυτονομίας κυμαίνονται μεταξύ 0 και 5) τα οποία προέρχονται αυτούσια από τη ναυαρχίδα της εταιρείας, την S-Class.
Η πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει βασιστεί η τέταρτη γενιά της πιο μικρής Mercedes είναι μια βελτιωμένη έκδοση της MFA η οποία κάνει το αυτοκίνητο πιο δυναμικό αλλά ταυτόχρονα αυξάνει την ασφάλεια και την προσφερόμενη άνεση.
Τα κινητήρια σύνολα με τα οποία θα είναι διαθέσιμη η A-Class αρχικά, θα είναι δύο βενζίνης και ένα πετρελαίου. Οι εκδόσεις βενζίνης θα είναι οι Α200 και Α250 ενώ η πετρελαίου θα είναι η Α180d.
Η Α200 θα έχει κινητήρα 1.33 λτ. που θα αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής. Θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη εφτά σχέσεων ή με χειροκίνητο έξι σχέσεων. Οι επιδόσεις με αυτό το σύνολο θα είναι 8 δευτερολεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα με το αυτόματο και 8.2 δευτερόλεπτα με το χειροκίνητο κιβώτιο και η τελική ταχύτητα θα είναι 225 χλμ./ώρα ενώ η κατανάλωση θα βρίσκεται στα 5.1 λτ./100 χλμ. για το αυτόματο κιβώτιο και στα 5.6 λτ./100 χλμ. για το χειροκίνητο.
Η Α250 θα προσφέρεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο. Η χωρητικότητα του κινητήρα θα είναι 2.0 λτ. και θα αποδίδει 224 ίππους και 350 Nm ροπής. Για το 0-100 χλμ./ώρα θα χρειάζεται 6.2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα θα είναι στα 250 χλμ./ώρα ενώ η βκατανάλωση θα κυμαίνεται στα 6.0 λτ./100 χλμ.
Η Α180d θα είναι η μοναδική με κινητήρα πετρελαίου και θα συνδυάζεται και αυτή μόνο με αυτόματο κιβώτιο. Η χωρητικότητα αυτού του κινητήρα είναι 1.5 λτ. και θα αποδίδει 116 ίππους και 250 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα θα είναι υπόθεση 10.5 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα θα φτάνει τα 202 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση αυτού του συνόλου θα είναι στα 4.1 λτ./100 χλμ.
Διαθέσιμο κατ’ όπιν παραγγελίας θα είναι και το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC της εταιρείας.
Η νέα Mercedes-Benz A-Class θα παρουσιαστεί πρώτη φορά επίσημα στο κοινό στην έκθεση της Γενεύης που θα γίνει τον Μάρτιο και λίγο μετά θα ξεκινήσει η εμπορική διάθεσή της.