Είστε εδώ

New Models

Mercedes: Παρουσίασε την ολοκαίνουρια A-Class

του Σωτήριου Χάλλα

Η Mercedes-Benz παρουσίασε στο Άμστερνταμ την τέταρτη γενιά της A-Class η οποία έχει κερδίσει ήδη τις εντυπώσεις τόσο με τη σχεδίαση όσο και με την πληθώρα τεχνολογιών που περιλαμβάνει.

Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση του compact γερμανικού μοντέλου αυτή έχει γίνει πιο “καθαρή” έχοντας λιγότερες νευρώσεις και ακμές. Στο εμπρός μέρος εντύπωση προκαλεί η μάσκα και οι μεγάλοι αεραγωγοί που την πλαισιώνουν καθώς και τα LED φώτα. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζουν τα ιδιαίτερα δυναμικά φωτιστικά σώματα τα οποία εκτείνονται κατά το ήμιση στην πόρτα του χώρου αποσκευών. Επίσης, υπάρχει νέος προφυλακτήρας και ανάλογα την έκδοση θα υπάρχουν λεπτομέρειες χρωμίου και διαχύτης. Στα πλαϊνά έχουμε πολύ καθαρή σχεδίαση ενώ ξεχωρίζουν το νεύρο που βρίσκεται στο κάτω μέρος και ξεκινάει από την μπροστινή πόρτα και φτάνει μέχρι τον πίσω θόλο και η γραμμή που ξεκινάει από τα εμπρός φωτιστικά σώματα και φτάνει μέχρι τα πίσω.

Όσον αφορά τις διαστάσεις του νέου μοντέλου το μήκος έχει αυξηθεί φτάνοντας τα 4.419 χλστ. το πλάτος είναι επίσης μεγαλύτερο κατά 14 χλστ. ενώ και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 30 χλστ. Οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις είχαν επίπτωση και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όπου υπάρχει περισσότερος χώρος τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Για την ακρίβεια, η χωρητικότητα του πορτ-παγκάζ είναι κατά 29 λίτρα μεγαλύτερη και φτάνει αισίως τα 370.

Το εσωτερικό που μας έχει δείξει εδώ και καιρό η Mercedes εντυπωσιάζει με τον αέρα πολυτέλειας που αποπνέει. Ιδιαίτερα εντυπωσιακοί είναι οι αεραγωγοί που θυμίζουν τουρμπίνες αεροπλάνου ενώ ένα άκρως εντυπωσιακό χαρακτηριστικό είναι ότι υπάρχει κρυφός φωτισμός ο οποίος έχει 64 διαφορετικές επιλογές για να καλύψει κάθε γούστο. Καινούριο είναι και το τιμόνι το οποίο περιλαμβάνει χειριστήρια αφής.

Κυρίαρχο ρόλο παίζουν, όμως, οι δύο οθόνες στο πάνω μέρος του ταμπλό που μπορούν να συδυαστούν με τρεις τρόπους όσον αφορά τη διαγώνιό τους. Είτε θα είναι και οι δύο στις 7 ίντσες, είτε η μία στις 7 και η άλλη στις 10.25 ίντσες, είτε και οι δύο στις 10.25 ίντσες. Εκτός από τις οθόνες ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του και head-up display στο οποίο θα απεικονίζονται πληροφορίες όπως η ταχύτητα κίνησης και οι οδηγίες του GPS.

Ωστόσο, το πιο ιδιαίτερο τεχνολογικό προσόν της A-Class είναι η ψηφιακή πλατφόρμα MBUX η οποία ενοποιεί τις λειτουργίες υποσυστημάτων όπως του infotainment και της πλοήγησης και μπορεί να ελεγχθεί με φωνητικές εντολές σε φυσική γλώσσα. Η φράση κλειδί είναι “Hey Mercedes” με την οποία το MBUX καταλαβαίνει ότι ο χρήστης θέλει να δώσει κάποια εντολή ή να αντλήσει κάποια πληροφορία. Εξέχον χαρακτηριστικό αυτού του συστήματος είναι ότι χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη προκειμένου να μάθει τις προτιμήσεις του χρήστη και να του προσφέρει μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία.

Στον τομέα της ασφάλειας το γερμανικό μοντέλο είναι εξοπλισμένο με πληθώρα συστημάτων των οποίων πρωταρχικός στόχος είναι να αποτρέψουν την πιθανότητα μιας σύγκρουσης. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα Active Distance Assist, Active Emergency Stop Assist, Active Lane Change Assist, Active Brake Assist και PRE-SAFE Plus. Εκτός από τα υπερσύγχρονα συστήματα ασφαλείας θα προσφέρονται και εκτενείς δυνατότητες αυτόνομης κίνησης επιπέδου 2 (τα επίπεδα αυτονομίας κυμαίνονται μεταξύ 0 και 5) τα οποία προέρχονται αυτούσια από τη ναυαρχίδα της εταιρείας, την S-Class.

Η πλατφόρμα πάνω στην οποία έχει βασιστεί η τέταρτη γενιά της πιο μικρής Mercedes είναι μια βελτιωμένη έκδοση της MFA η οποία κάνει το αυτοκίνητο πιο δυναμικό αλλά ταυτόχρονα αυξάνει την ασφάλεια και την προσφερόμενη άνεση.

Τα κινητήρια σύνολα με τα οποία θα είναι διαθέσιμη η A-Class αρχικά, θα είναι δύο βενζίνης και ένα πετρελαίου. Οι εκδόσεις βενζίνης θα είναι οι Α200 και Α250 ενώ η πετρελαίου θα είναι η Α180d.

Η Α200 θα έχει κινητήρα 1.33 λτ. που θα αποδίδει 163 ίππους και 250 Nm ροπής. Θα συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη εφτά σχέσεων ή με χειροκίνητο έξι σχέσεων. Οι επιδόσεις με αυτό το σύνολο θα είναι 8 δευτερολεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα με το αυτόματο και 8.2 δευτερόλεπτα με το χειροκίνητο κιβώτιο και η τελική ταχύτητα θα είναι 225 χλμ./ώρα ενώ η κατανάλωση θα βρίσκεται στα 5.1 λτ./100 χλμ. για το αυτόματο κιβώτιο και στα 5.6 λτ./100 χλμ. για το χειροκίνητο.

Η Α250 θα προσφέρεται μόνο με το αυτόματο κιβώτιο. Η χωρητικότητα του κινητήρα θα είναι 2.0 λτ. και θα αποδίδει 224 ίππους και 350 Nm ροπής. Για το 0-100 χλμ./ώρα θα χρειάζεται 6.2 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα θα είναι στα 250 χλμ./ώρα ενώ η βκατανάλωση θα κυμαίνεται στα 6.0 λτ./100 χλμ.

Η Α180d θα είναι η μοναδική με κινητήρα πετρελαίου και θα συνδυάζεται και αυτή μόνο με αυτόματο κιβώτιο. Η χωρητικότητα αυτού του κινητήρα είναι 1.5 λτ. και θα αποδίδει 116 ίππους και 250 Nm ροπής. Το 0-100 χλμ./ώρα θα είναι υπόθεση 10.5 δευτερολέπτων και η τελική ταχύτητα θα φτάνει τα 202 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση αυτού του συνόλου θα είναι στα 4.1 λτ./100 χλμ.

Διαθέσιμο κατ’ όπιν παραγγελίας θα είναι και το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC της εταιρείας.

Η νέα Mercedes-Benz A-Class θα παρουσιαστεί πρώτη φορά επίσημα στο κοινό στην έκθεση της Γενεύης που θα γίνει τον Μάρτιο και λίγο μετά θα ξεκινήσει η εμπορική διάθεσή της.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.