Είστε εδώ

New Models

Lamborghini Urus: Το πιο γρήγορο SUV στον κόσμο

του Σωτήριου Χάλλα

Η Lamborghini ξαναμπήκε επισήμως στο χώρο των SUV, με την ολοκαίνουρια και ταχύτατη Urus.

Σύμφωνα με την Lamborghini, ο κινητήρας V8 των 4.0 λίτρων με τα δύο τούρμπο θα κάνει την Urus να μην είναι υποδεέστερη μιας Aventador ή μιας Huracan, κάτι που γίνεται προφανές αν ρίξουμε μια ματιά στα νούμερα των τεχνικών χαρακτηριστικών.

Με 650 ίππους και 850 Nm ροπής διαθέσιμα, η Lamborghini Urus μπορεί να επιταχύνει από στάση μέχρι τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3.6 δλ. και μέχρι τα 200 χλμ./ώρα σε 12.8 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 305 χλμ./ώρα. Αρχικά θα διατίθεται μόνο με τον κινητήρα των 4.0 λίτρων αλλά αργότερα θα υπάρξει και plug-in υβριδική έκδοση.

Η ισχύς μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με τη βοήθεια ενός ηλεκτρο-υδραυλικά ελεγχόμενου αυτόματου κιβωτίου 8 ταχυτήτων. Η κατανομή της ροπής υπό κανονικές συνθήκες γίνεται σε ποσοστό 40/60 (εμπρός/πίσω) αλλά αν χρειαστεί μπορεί να σταλεί μέχρι και το 70% αυτής στο εμπρός μέρος ή το 87% στο πίσω μέρος.

Εκτός από την τετρακίνηση, η Urus έχει και σύστημα τετραδιεύθυνσης που το έχει δανειστεί από την Aventador. Έτσι, προκειμένου να εξασφαλίζεται η καλύτερη συμπεριφορά του ιταλικού SUV, σε χαμηλές ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός και όταν η ταχύτητα ανέβει τότε στρίβουν στην ίδια φορά.

Επίσης, προκειμένου να επιτευχθεί ιδανικό κέντρο βάρους η Lamborghini τοποθέτησε τον κινητήρα όσο πιο χαμηλά γινόταν. Αφού εξασφάλισε την ιδανική συμπεριφορά για το μοντέλο της η Lamborghini θέλησε να φροντίσει και για την όσο το δυνατόν καλύτερη απόκριση του κινητήρα γι’ αυτό και τοποθέτησε το κύριο τούρμπο πολύ κοντά στους θαλάμους καύσης.

Μόλις η Urus ξεκινήσει να κινείται μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε έξι οδηγικά προφίλ: Strada (δρόμος), Sport, Corsa (πίστα), Neve (χιόνι), Terra (εκτός δρόμου) και Sabbia (άμμος), καθώς και ένα εξατομικευμένο προφίλ που μπορείτε να το προσαρμόσετε όπως εσείς θέλετε και ονομάζεται Ego. Στις επιλογές Neve, Terra και Sabbia, αυξάνεται το ύψος του αυτοκινήτου, ενώ στις Strada, Sport και Corsa βελτιστοποιείται η συμπεριφορά για κίνηση σε άσφαλτο ενώ ανάλογα το προφίλ, το στήσιμο του αυτοκινήτου γίνεται όλο και πιο σπορτίφ.

Όσον αφορά την εμφάνιση, πρώτα πρέπει να αναφέρουμε ότι έχει μήκος 5.112 χιλιοστά, πλάτος 2.016 χιλιοστά και ύψος 1.638 χιλιοστά. Για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης, μια Mercedes GLE Coupe έχει μήκος 4.918 χιλιοστά, πλάτος 2.003 χιλιοστά και ύψος 1.720 χιλιοστά. Εν τω μεταξύ, η Urus έχει το μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σχέση με τα αντίπαλα SUV αφού φτάνει τα 3.003 χιλιοστά με το βάρος της να είναι στα 2.200 κιλά, νούμερο που είναι μεγάλο αλλά παραμένει χαμηλότερα από μια Cayenne Turbo με την οποία μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα.

Ακόμα κι αν η Lamborghini λέει ότι η Urus δανείστηκε κάποια στοιχεία από το LM002, αυτό που βλέπει κάποιος με την πρώτη ματιά είναι ότι οι αναλογίες της παραπέμπουν σε supercar με τα 2/3 να είναι το σώμα του αυτοκινήτου και το 1/3 να είναι οι γυάλινες επιφάνειες. Εξίσου εντυπωσιακά με τις γραμμές του καπό και με τις μεγάλες εισόδους αέρα είναι τα κομψά μπροστινά φώτα που στέκονται οριζόντια και διαθέτουν LED DRLs στο παραδοσιακό Y σχήμα της εταιρείας.

Προχωρώντας προς τα πίσω παρατηρούμε τη χαμηλή οροφή, τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο, τα φουσκωμένα πίσω φτερά και τα πίσω φώτα σχήματος Y. Ο διαχύτης στο πίσω μέρος είναι εμπνευσμένος από τα supercars της Lamborghini και σε αυτόν ενσωματώνονται οι δύο διπλές απολήξεις της εξάτμισης.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό της καμπίνας βλέπουμε ότι ο σχεδιασμός εστιάζει τόσο στην πολυτέλεια όσο και στο δυναμισμό. Όπως και τα άλλα μοντέλα Lamborghini, η Urus διαθέτει επίσης πολλαπλά εξαγωνικά στοιχεία στο ταμπλό. Έχει επίσης τριάκτινο τιμόνι το οποίο εφοδιάζεται με μια τεχνολογία που αποσβαίνει τους κραδασμούς προτού φτάσουν στα χέρια του οδηγού, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων, αυτόματη μεγάλη σκάλα στα φώτα, αισθητήρες στάθμευσης, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος PreCognition, καθώς και ηλεκτρικά και θερμαινόμενα καθίσματα τα οποία ρυθμίζονται με 12 διαφορετικούς τρόπους ενώ προαιρετικά μπορεί να παραγγελθεί και με 18 τρόπους ρύθμισης. Δεδομένου ότι πρόκειται για SUV, η Lamborghini αναφέρει ότι ο χώρος αποσκευών μπορεί να αυξηθεί με την πτώση των πίσω καθισμάτων και να πάει από τα αρχικά 616 λίτρα στα 1.596 λίτρα.

Το σύστημα ψυχαγωγίας της Urus με την ονομασία LIS είναι σε θέση να αναγνωρίζει φωνητικές εντολές και επιτρέπει στους χρήστες να ενσωματώνουν πλήρως τα smartphone με iOS ή Android μέσω του Apple CarPlay ή του Android Auto. Σε ό,τι αφορά το ηχητικό κομμάτι, υπάρχει το στάνταρντ σύστημα 8 ηχείων με το οποίο εξοπλίζεται η Urus αλλά προαιρετικά υπάρχει και σύστημα της Bang & Olufsen με ήχο 3D και ισχύ 1.700 watt.

Οι τιμές της Urus ξεκινούν από 171.429 ευρώ στην Ευρώπη και οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται την άνοιξη του 2018.

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.