Είστε εδώ

Motorshow

Skoda Fabia: Ανανεώνεται και κάνει την έκπληξη

του Σωτήριου Χάλλα

Η Skoda παρουσιάζει στο Σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης την ανανεωμένη εκδοχή της Fabia για την οποία μας έδωσε μια πρώτη γεύση πριν από ένα μήνα περίπου.

Αισθητικά, οι αλλαγές είναι λίγες και περιορίζονται στα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα τύπου LED τόσο στο εμπρός όσο και στο πίσω μέρος, στους πιο μοντέρνους προφυλακτήρες μπροστά και πίσω και στη δυνατότητα επιλογής ζαντών διαμέτρου 18 ιντσών στη hatchback έκδοση.

Ωστόσο, τα πιο σημαντικά νέα έχουν να κάνουν με την γκάμα των κινητήρων και είναι δύο. Το πρώτο είναι ότι πλέον δε θα είναι διαθέσιμος κανένας κινητήρας πετρελαίου, κάτι που αποτελεί έκπληξη μιας και η Fabia έκανε αρκετές πωλήσεις με τα diesel σύνολα. Το δεύτερο είναι ότι όλη η γκάμα του μοντέλου θα είναι ουσιαστικά ένας κινητήρας σε τέσσερις διαφορετικές εκδόσεις οι οποίες θα διαφοροποιούνται με βάση την απόδοση.

Ο κινητήρας αυτός είναι τρικύλινδρος και έχει χωρητικότητα 1.0 λίτρου. Στις δύο μικρότερες εκδοχές είναι ατμοσφαιρικός ενώ στις δύο μεγαλύτερες χρησιμοποιεί τούρμπο. Στη βάση, λοιπόν, της γκάμας η απόδοση φτάνει τους 60 ίππους ενώ το επόμενο σκαλοπάτι στις ατμοσφαιρικές εκδόσεις αποδίδει 75 ίππους.

Πηγαίνοντας στις δύο υπερτροφοδοτούμενες εκδοχές η απόδοση του τρικύλινδρου μοτέρ ανεβαίνει στην πρώτη περίπτωση στους 90 ίππους και στη δεύτερη στους 110 ίππους. Η τελευταία θα είναι και η κορυφαία έκδοση στην οποία θα διατίθεται η ανανεωμένη Fabia.

Φυσικά, μεγάλο ρόλο στην απόφαση κατάργησης των diesel από την γκάμα της Fabia έχει παίξει το dieselgate αν και οι άνθρωποι της εταιρείας λένε ότι αυτό έγινε επειδή πλέον οι μικροί βενζινοκινητήρες είναι σχεδόν το ίδιο οικονομικοί με τους πετρελαίου.

Στο εσωτερικό του μοντέλου συναντάμε οθόνη 6.5 ιντσών για τον χειρισμό του infotainment το οποίο θα προσφέρει αυξημένη συνδεσιμότητα ενσωματώνοντας τεχνολογίες όπως Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink. Ακόμα, “φρεσκαρισμένες” είναι οι υφασμάτινες επενδύσεις καθώς και ο πίνακας οργάνων.

Η ανανεωμένη Fabia θα εξοπλίζεται και με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας όπως η προειδοποίηση τυφλού σημείου, το σύστημα ενημέρωσης για κάθετα διερχόμενο όχημα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τα φώτα με την αυτόματη εναλλαγή μεταξύ μεσαίας και μεγάλης σκάλας.

Η ανανέωση της Fabia έρχεται σε αναμενόμενο χρονικό σημείο αφού έχουν περάσει ήδη τέσσερα χρόνια από την παρουσίαση της τρέχουσας γενιάς.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.