![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/9/11/photon29872f80066.jpg?itok=ZejZ6i5D)
Το νέο Corsa που οι φίλοι του αυτοκινήτου μπορούν να δουν στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, στη νέα, έκτη γενιά του θα προσφέρεται και με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση η οποία θα κινείται με μπαταρία, την οποία η Opel εκθέτει στο περίπτερό της.
Η γερμανική μάρκα μας δίνει με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα να δούμε από πού προέρχεται η ενέργεια πού καταναλώνουμε όταν οδηγούμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Βλέποντας, λοιπόν, την μπαταρία, ας δούμε τι ισχύει σχετικά με τη φόρτιση του Corsa – e.
Το γερμανικό μικρό διατίθεται με δύο επιλογές όσον αφορά τους ενσωματωμένους φορτιστές. Ο πιο μικρός που τοποθετείται στις πιο φτηνές εκδόσεις εξοπλισμού και σε χώρες όπου είναι πιο διαδεδομένο το μονοφασικό ρεύμα έχει ισχύ 7.4 kW. Ανεβαίνοντας έκδοση ή πηγαίνοντας σε αγορές όπου υπάρχει σε μεγάλο ποσοστό τριφασικό ρεύμα, η ισχύς του ενσωματωμένου φορτιστή ανεβαίνει στα 11 kW.
Φυσικά το Corsa – e δεν περιορίζεται στην ισχύ των ενσωματωμένων φορτιστών αφού αν υπάρχει η κατάλληλη εγκατάσταση, μπορεί να φορτίσει μέχρι και με 100 kW.
Επειδή τους περισσότερους από εμάς μας ενδιαφέρει η όσο το δυνατόν ταχύτερη φόρτιση, η Opel δίνει κάποιους ενδεικτικούς χρόνους, ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή. Έτσι, στα 11 kW το Corsa – e χρειάζεται 90 λεπτά για να προστεθεί στην μπαταρία του ενέργεια που θα επαρκεί για 100 χλμ. Ο χρόνος αυτός μειώνεται σε 19 λεπτά όταν η ισχύς του φορτιστή ανέβει στα 50 kW ενώ πέφτει στα 12 λεπτά, με την ισχύ του φορτιστή στα 100 kW.
Να σημειώσουμε ότι η μπαταρία του ηλεκτρικού Corsa έχει χωρητικότητα 50 kWh και η εταιρεία ανακοινώνει ότι επαρκεί για την κάλυψη 340 χλμ.
Η Opel μας πληροφορεί ότι έχει δημιουργήσει αυτό που ονομάζει “ παγκόσμιο καλώδιο φόρτισης”. Επειδή υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι φορτιστών και υποδοχών φόρτισης, οι Γερμανοί δημιούργησαν ένα καλώδιο που είναι συμβατό με τα διαφορετικά πρότυπα και στην άκρη μπορεί να τοποθετηθεί αντάπτορας ώστε να ταιριάξει και η υποδομή φόρτισης.
Ο ιδιοκτήτης μπορεί να βλέπει από το κινητό του το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, να προγραμματίσει πότε θα ξεκινήσει η φόρτιση ώστε να εκμεταλλευτεί το οικονομικότερο τιμολόγιο ρεύματος που ισχύει τη νύχτα και να ορίσει τη θερμοκρασία που θα επικρατεί στην καμπίνα.
Να σημειώσουμε ότι οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν τοποθετήσει την μπαταρία στο πάτωμα ώστε το κέντρο βάρους να βρίσκεται όσο το δυνατόν χαμηλότερα αι να μην επηρεάζονται τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.