Είστε εδώ

Motorshow

Opel Corsa - e: Έτσι είναι η μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου

του Σωτήριου Χάλλα

Το νέο Corsa που οι φίλοι του αυτοκινήτου μπορούν να δουν στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, στη νέα, έκτη γενιά του θα προσφέρεται και με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση η οποία θα κινείται με μπαταρία, την οποία η Opel εκθέτει στο περίπτερό της.

Η γερμανική μάρκα μας δίνει με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα να δούμε από πού προέρχεται η ενέργεια πού καταναλώνουμε όταν οδηγούμε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Βλέποντας, λοιπόν, την μπαταρία, ας δούμε τι ισχύει σχετικά με τη φόρτιση του Corsa – e.

Το γερμανικό μικρό διατίθεται με δύο επιλογές όσον αφορά τους ενσωματωμένους φορτιστές. Ο πιο μικρός που τοποθετείται στις πιο φτηνές εκδόσεις εξοπλισμού και σε χώρες όπου είναι πιο διαδεδομένο το μονοφασικό ρεύμα έχει ισχύ 7.4 kW. Ανεβαίνοντας έκδοση ή πηγαίνοντας σε αγορές όπου υπάρχει σε μεγάλο ποσοστό τριφασικό ρεύμα, η ισχύς του ενσωματωμένου φορτιστή ανεβαίνει στα 11 kW.

Φυσικά το Corsa – e δεν περιορίζεται στην ισχύ των ενσωματωμένων φορτιστών αφού αν υπάρχει η κατάλληλη εγκατάσταση, μπορεί να φορτίσει μέχρι και με 100 kW.

Επειδή τους περισσότερους από εμάς μας ενδιαφέρει η όσο το δυνατόν ταχύτερη φόρτιση, η Opel δίνει κάποιους ενδεικτικούς χρόνους, ανάλογα με την ισχύ του φορτιστή. Έτσι, στα 11 kW το Corsa – e χρειάζεται 90 λεπτά για να προστεθεί στην μπαταρία του ενέργεια που θα επαρκεί για 100 χλμ. Ο χρόνος αυτός μειώνεται σε 19 λεπτά όταν η ισχύς του φορτιστή ανέβει στα 50 kW ενώ πέφτει στα 12 λεπτά, με την ισχύ του φορτιστή στα 100 kW.

Να σημειώσουμε ότι η μπαταρία του ηλεκτρικού Corsa έχει χωρητικότητα 50 kWh και η εταιρεία ανακοινώνει ότι επαρκεί για την κάλυψη 340 χλμ.

Η Opel μας πληροφορεί ότι έχει δημιουργήσει αυτό που ονομάζει “ παγκόσμιο καλώδιο φόρτισης”. Επειδή υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι φορτιστών και υποδοχών φόρτισης, οι Γερμανοί δημιούργησαν ένα καλώδιο που είναι συμβατό με τα διαφορετικά πρότυπα και στην άκρη μπορεί να τοποθετηθεί αντάπτορας ώστε να ταιριάξει και η υποδομή φόρτισης.

Ο ιδιοκτήτης μπορεί να βλέπει από το κινητό του το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, να προγραμματίσει πότε θα ξεκινήσει η φόρτιση ώστε να εκμεταλλευτεί το οικονομικότερο τιμολόγιο ρεύματος που ισχύει τη νύχτα και να ορίσει τη θερμοκρασία που θα επικρατεί στην καμπίνα.

Να σημειώσουμε ότι οι Γερμανοί μηχανικοί έχουν τοποθετήσει την μπαταρία στο πάτωμα ώστε το κέντρο βάρους να βρίσκεται όσο το δυνατόν χαμηλότερα αι να μην επηρεάζονται τα οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.