![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2019/3/6/photon28183f74812.jpg?itok=slRLckl_)
Με αφορμή τις φήμες περί επιστροφής της Mazda στην Ελλάδα ας ρίξουμε μια ματιά στη νέα της πρόταση στο χώρο των SUV, το CX-30, το οποίο έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο σαλόνι αυτοκινήτου της Γενεύης.
Πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο με βάση το μέγεθός του θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της γκάμας, τα CX-3 και CX-5.
Η εμφάνιση του νέου SUV ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα που χρησιμοποιεί στα τελευταία μοντέλα της η εταιρεία και την ονομάζει Kodo. Οι πωλήσεις για την Ευρώπη θα ξεκινήσουν στα μέσα του 2019 ενώ λίγο αργότερα θα ακολουθήσουν και άλλες αγορές του πλανήτη.
Για την κίνηση του CX-30 έχουν χρησιμοποιηθεί οι τελευταίας γενιάς Skyactive κινητήρες της μάρκας, περιλαμβανομένου του Skyactiv – X. Ο τελευταίος είναι κινητήρας βενζίνης ο οποίος λειτουργεί σχεδόν όπως οι diesel ώστε να πετύχει αντίστοιχη απόδοση. Στον θάλαμο καύσης το μίγμα αέρα βενζίνης συμπιέζεται σε πιέσεις αντίστοιχες των πετρελαιοκινητήρων και η ανάφλεξη δεν οφείλεται αποκλειστικά στο μπουζί αλλά, εν μέρει, πραγματοποιείται από μόνη της, ακριβώς λόγω της υψηλής συμπίεσης με τη βοήθεια ειδικά σχεδιασμένου μπουζί.
Όσον αφορά την υπόλοιπη γκάμα των κινητήρων αναμένεται να είναι οι ίδιοι με το Mazda 3, δηλαδή στα 1.5, 2.0 και 2.5 λίτρα οι βενζινοκινητήρες και στα 1.8 λίτρα ο πετρελαιοκινητήρας. Προαιρετικά, τα παραπάνω σύνολα θα μπορούν να συνδυαστούν με τετρακίνηση.
Το CX-30 έχει 25 χλστ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με το CX-3 και 135 λίτρα μεγαλύτερο πορτ-παγκάζ, φτάνοντας τα 430.
Σχετικά με την τιμή δεν υπάρχει ξεκάθαρη πληροφόρηση μέχρι στιγμής όμως αναμένεται να είναι χαμηλότερη από εκείνη του CX-5 δεδομένου ότι θα τοποθετηθεί πιο χαμηλά στην γκάμα.