Είστε εδώ

MotoGP

Βαλεντίνο Ρόσι: 400 φορές θρύλος: Δείτε όλα τα εντυπωσιακά στατιστικά του

του Σωτήριου Χάλλα

Χωρίς αμφιβολία ο Βαλεντίνο Ρόσι είναι μία από τις πιο εμβληματικές μορφές του MotoGP αλλά και του παγκόσμιου αθλητισμού γενικότερα, με τους αριθμούς που χαρακτηρίζουν την καριέρα του να προκαλούν θαυμασμό.

Το Γκραν Πρι της Αυστραλίας που έγινε το τριήμερο 25 – 27 Οκτωβρίου ο Ιταλός εννέα φορές πρωταθλητής συμμετείχε σε αγώνα για 400η φορά στη ζωή του, αν συμπεριλάβουμε στη μέτρηση τις μικρότερες κατηγορίες και 340η σε ό,τι αφορά τη μεγάλη κατηγορία.

Η μεγάλη καριέρα του Βαλεντίνο Ρόσι μετράει πάνω από 20 χρόνια αφού ξεκίνησε το 1996 στην κατηγορία των 125 κ.εκ. Σε αυτή έτρεξε για δύο χρονιές, το 1996 και το 1997 συνολικά σε 30 αγώνες. Από αυτούς κέρδισε τους 12, ανέβηκε στο βάθρο σε 15, 5 φορές ξεκίνησε από την pole position, πέτυχε 9 ταχύτερους γύρους, συγκέντρωσε συνολικά 432 βαθμούς και κατέκτησε το πρώτο του πρωτάθλημα το 1997.

Ανεβαίνοντας κατηγορία και πηγαίνοντας στα 250 κ.εκ. τα στατιστικά του βελτιώθηκαν. Μένοντας δύο χρονιές στην κατηγορία (1998 και 1999) διπλασίασε τα πρωταθλήματά του κατακτώντας εκείνο του 1999. Στο μεταξύ είχε εκκινήσει σε 30 αγώνες παίρνοντας τη νίκη σε 14, κάνοντας 21 βάθρα, έχοντας 5 pole positions και 11 ταχύτερους γύρους και συγκεντρώνοντας συνολικά 510 βαθμούς.

Στα 500 κ.εκ. το μοτίβο ήταν παρόμοιο, αφού έμεινε και σε αυτή την κατηγορία δύο χρονιές, (2000 και 2001) κατακτώντας το πρωτάθλημα τη δεύτερη. Στους 32 αγώνες που συμμετείχε, στους 13 είδε πρώτος την καρό σημαία, σε 23 είχε μια θέση στο βάθρο, στους 4 εκκινούσε πρώτος και σε 15 γύρισε την πίστα ταχύτερα από οποιονδήποτε, συγκεντρώνοντας αθροιστικά 534 βαθμούς.

Το 2002 ο Ρόσι ανέβηκε στη μεγάλη κατηγορία, το MotoGP και από τότε το όνομά του έχει γίνει ταυτόσημο της κατηγορίας. Φυσικά δεν είναι τυχαίο αφού όλα αυτά τα χρόνια τα επιτεύγματα του Ιταλού ζαλίζουν. Ας δούμε τι έχει καταφέρει ο 40χρονος Ρόσι μέχρι σήμερα.

Έχει εκκινήσει σε 308 αγώνες, από τους βγήκε νικητής 76 φορές. Παραπάνω από τις μισές βρέθηκε στο podium, συγκεκριμένα 175. Οι pole positions που κατέκτησε φτάνουν τις 51 και οι ταχύτεροι γύροι τους 60. Όσο για τους βαθμούς, έχει φτάσει τους 4.721 όμως το μεγαλύτερο επίτευγμα είναι τα 6 παγκόσμια πρωταθλήματα. Ο αναβάτης της Yamaha κατάφερε να κατακτήσει τον τίτλο ήδη από την πρώτη χρονιά που ανέβηκε στην κατηγορία. Συγκεκριμένα, πήρε το “στέμμα” τις χρονιές 2002, 2003, 2004, 2005, 2008 και 2009.

Συνοψίζοντας όλες τις χρονιές από το 1996 μέχρι και σήμερα τα στατιστικά του Ρόσι εντυπωσιάζουν. Έχει 400 συμμετοχές (οι οποίες αν δεν έχει κάποιο ατύχημα μέχρι να τελειώσει το συμβόλαιό του με τη Yamaha θα φτάσει τις 422) και σε αυτές μετράει 115 νίκες, 234 βάθρα, 65 pole positions, 95 ταχύτερους γύρους, 6.205 βαθμούς και 9 παγκόσμιους τίτλους.

Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό είναι ότι παρά την ηλικία του η οποία θεωρείται σχεδόν απαγορευτική για ένα τόσο απαιτητικό πρωτάθλημα, ο Βαλεντίνο Ρόσι συνεχίζει να τρέχει στο MotoGP και να είναι ανταγωνιστικός. Μάλιστα, αν και το συμβόλαιό του με τη Yamaha τελειώνει την επόμενη χρονιά, έχει δηλώσει ότι αν η απόδοση της ομάδας είναι σε καλά επίπεδα και ο ίδιος συνεχίζει να είναι ανταγωνιστικός, θέλει να αγωνίζεται και μετά το 2020.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.