Είστε εδώ

F1

Βάλτερι Μπότας: Μας "ξεναγεί" στο τιμόνι του

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί όταν μιλάμε για μονοθέσια της Formula 1 να ασχολούμαστε με τον κινητήρα ή το αεροδυναμικό πακέτο όμως το τιμόνι ίσως να είναι το σημαντικότερο στοιχείο του αυτοκινήτου.

Το τιμόνι είναι ο μοναδικός τρόπος που έχει κάθε οδηγός για να “πει” στο μονοθέσιο πού να πάει όμως στη Formula 1 ο ρόλος του έχει επεκταθεί σε πολλούς άλλους τομείς. Ο Βάλτερι Μπότας και ο Έβαν Σορτ, επικεφαλής της ομάδας που ασχολείται με τα ηλεκτρονικά που σχετίζονται με την πίστα, εξηγούν τα διάφορα χειριστήρια του τιμονιού που χρησιμοποιεί η Mercedes στο φετινό πρωτάθλημα.

Αρχικά μαθαίνουμε ότι οι οδηγοί εμπλέκονται στο σχεδιασμό του τιμονιού ενεργά, κάθε χρονιά, αφού πρέπει να είναι φτιαγμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να τους βολεύει, ενώ και οι λαβές από καουτσούκ είναι κατασκευασμένες με τέτοιο τρόπο ώστε να ταιριάζουν ακριβώς στο χέρι τους.

Οι ομάδες φροντίζουν το τιμόνι να είναι κατασκευασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε οι δονήσεις που περνάνε στο μονοθέσιο να μην επηρεάζουν την ακρίβεια των κινήσεων του οδηγού.

Από τους πιο σημαντικούς διακόπτες είναι εκείνος για την επιλογή του προφίλ λειτουργίας του κινητήρα (strat) καθώς και οι περιστροφικοί επιλογείς για το διαφορικό. Εντύπωση προκαλεί ότι οι οδηγοί μπορούν να ελέγξουν ξεχωριστά τη λειτουργία του διαφορικού για τα διαφορετικά στάδια μιας στροφής, είσοδος, κορυφή, έξοδος.

Αν και χρησιμοποιείται λιγότερο συχνά, σημαντικό ρόλο παίζει και το κουμπί που ενεργοποιεί τον περιοριστή ταχύτητας όταν το μονοθέσιο είναι στο pit lane αφού αυτό εξασφαλίζει ότι δε θα ξεπεραστεί το όριο που υπαγορεύουν οι κανονισμοί.

Ένα πλήκτρο που χρησιμοποιούν πολύ συχνά οι οδηγοί είναι το “Talk”, δηλαδή εκείνο που τους επιτρέπει να ενεργοποιούν τον ασύρματο για να μιλήσουν με την ομάδα. Μέσω αυτής της επικοινωνίας ανταλλάσσονται πληροφορίες όπως κάποιο πρόβλημα του μονοθεσίου, ο καθορισμός της στρατηγικής, οδηγίες σχετικά με προπορευόμενα ή μονοθέσια που ακολουθούν, κ.α.

Πάνω στο τιμόνι συναντάμε και το πλήκτρο N μέσω του οποίου οι οδηγοί επιλέγουν τη νεκρά στο κιβώτιο ενώ αν το πατήσουν παρατεταμένα “κουμπώνει” η όπισθεν.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.