Την Κυριακή 25 Νοεμβρίου με το Γκραν Πρι του Αμπού Ντάμπι τελείωσε και το φετινό πρωτάθλημα της Formula 1 το οποίο αποτέλεσε το 69ο που διοργανώνεται καθώς το πρώτο διοργανώθηκε το 1950.
Η πιο σημαντική αλλαγή σε σχέση με πέρυσι ήταν η εισαγωγή του Halo το οποίο ειδικά στην αρχή ξένισε και δημιούργησε πολλές αντιδράσεις όμως στην πορεία αυτές αμβλύνθηκαν για δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι η χρησιμότητά του αποδείχτηκε στο Γκραν Πρι του Σπα και ο δεύτερος ότι στα πρώτα 2/3 της διάρκειάς του το πρωτάθλημα είχε έντονο ανταγωνισμό.
Πιο συγκεκριμένα, η μάχη για την κορυφή αφορούσε τις Ferrari και Mercedes και ειδικότερα τους Φέτελ και Χάμιλτον με την πρώτη θέση της κατάταξης να αλλάζει αρκετές φορές χέρια μεταξύ τους. Ωστόσο, από κοντά ακολουθούσε και η Red Bull ειδικά σε στενές πίστες όπως το Μονακό.
Τελικά ο Χάμιλτον ήταν αυτός που κατάφερε να πάρει το πρωτάθλημα οδηγών για 5η φορά στην καριέρα του φτάνοντας με αυτόν τον τρόπο το ρεκόρ του Φάντζιο αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Φέτελ ενώ η ομάδα του, η Mercedes, κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών για 5η συνεχόμενη χρονιά.
Στο πρώτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι 5 από τους 6 οδηγούς των τριών μεγάλων ομάδων με τον μόνο που δε γεύτηκε τη χαρά της νίκης να είναι ο Μπότας. Όσον αφορά τους υπόλοιπους ο Χάμιλτον είδε πρώτος την καρό σημαία 11 φορές με τον Φέτελ να ακολουθεί με 5 νίκες. Από δύο φορές ανέβηκαν στο πρώτο σκαλί του βάθρου οι Ρικιάρντο και Φερστάπεν ενώ μία φορά τα κατάφερε ο Κίμι Ραϊκόνεν.
Στα της pole position ο Χάμιλτον τα κατάφερε 12 φορές με τον team mate του να πετυχαίνει μόνο μία. Στο στρατόπεδο της Ferrari ο Φέτελ ξεκίνησε 5 φορές πρώτος τον αγώνα έναντι μίας του Ραϊκόνεν ενώ από μία είχαν και οι Φερστάπεν και Ρικιάρντο.
Όσον αφορά τους κατασκευαστές η Mercedes κατέκτησε 11 νίκες και στις 4 από αυτές κατάφερε να κάνει το 1 – 2 με τη Ferrari να ακολουθεί με 6 και τη Red Bull να τα καταφέρνει 4 φορές.
Τη φετινή χρονιά συμπληρώθηκαν και κάποια ρεκόρ με ένα από τα πιο εντυπωσιακά να ανήκει στον Χάμιλτον ο οποίος κατάφερε να μαζέψει 408 βαθμούς, το μεγαλύτερο νούμερο που έχει σημειωθεί ποτέ στο σπορ. Ακόμα, ρεκόρ είχαμε και από τον Ραϊκόνεν ο οποίος με τη νίκη του στο Τέξας κατέχει το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μεταξύ δύο νικών αφού η προηγούμενη φορά που τα είχε καταφέρει ήταν τον Μάρτιο του 2013 στην Αυστραλία. Στα αρνητικά ρεκόρ καταγράφονται οι εγκαταλείψεις του Ρικιάρντο οι οποίες έφτασαν τις 8 φορές.
Ένας ακόμα παράγοντας που ήταν ιδιαίτερος το 2018 είναι η αλλαγή ονόματος μιας ομάδας μεσούσης της περιόδου. Πρόκειται για τη Force India η οποία έγινε Racing Point Force India όταν την αγόρασε ένα επενδυτικό fund υπό την ηγεσία του Λόρενς Στρολ, πατέρα του οδηγού της Willams, Λανς Στρολ, από την ινδική εταιρεία που την κατείχε.
Επιπλέον, φέτος είχαμε ένα ρεκόρ σταθερότητας αφού οι οδηγοί που τελείωσαν τη σεζόν ήταν στο σύνολό τους οι ίδιοι που ξεκίνησαν και στην Αυστραλία όμως είχαμε και μία από τις πιο τρελές μεταγραφικές περιόδους χαρακτηριστικό της οποίας είναι ότι μόνο δύο ομάδες οι Mercedes και Haas θα κρατήσουν ίδιο το οδηγικό τους δίδυμο.
Τέλος, η χρονιά σημαδεύτηκε από την αποχώρηση του Φερνάντο Αλόνσο από την ενεργό δράση τουλάχιστον για το 2019 καθώς έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής, μετά από 17 χρόνια.