Είστε εδώ

F1

Νίκι Λάουντα : Χρόνια Πολλά Νίκι

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Μια από τις πιο εμβληματικές φιγούρες στον πολύχρωμο κόσμο της Formula 1, είναι ο Νίκι Λάουντα.

Ο Νίκι γεννήθηκε πριν από 66 χρόνια , στις 22 Φεβρουαρίου στην Αυστρία γράφοντας τη δική τους ιστορία στο motorsport.

Ο Νίκι οδήγησε για πρώτη φορά μονοθέσιο της Formula 1, στο Γκραν Πρι της πατρίδας του το 1971. Ήταν μια March με κινητήρα Ford με το Νο 26.

Πρώτος αγώνας και πρώτη εγκατάλειψη, συμμετέχοντας με μια ομάδα που είχε αποκλειστεί στους προηγούμενες αγώνες με έντονα οικονομικά προβλήματα.

Το 1974 τον βρίσκει στη Ferrari με αγωνιστικό διευθυντή τον Λούκα ντι Μοντετζέμολο.

Πρώτη νίκη στην καριέρα του στο Ισπανικό Γκραν Πρι το 1974 με τον πρώτο τίτλο να έρχεται το 1975 με Ferrari.

Το 1976 στην πίστα του Νίρμπουργκρινγκ ο Λάουντα έχει ένα τρομερό ατύχημα όταν η Ferrari μετά από έξοδο φλέγεται με τον Λάουντα στο κόκπιτ.

Μια ομάδα οδηγών που ακολουθούσαν βλέποντας τη φλεγόμενη Ferrari σταματούν και με υπερπροσπάθειες των Αρτούρο Μερτζάριο και άλλων οδηγών βγάζουν σε ημιλιπόθυμη κατάσταση τον Λάουντα.

Ο Αυστριακός έχει αναπνεύσει τόσα τοξικά από τους καπνούς που δίνει μάχη με τη ζωή.

Έχει όμως τόσο πείσμα ο Νίκι, που επιστρέφει στην ενεργό δράση προς έκπληξη όλων μετά από δύο Γκραν Πρι.

Το πρόσωπό του είναι παραμορφωμένο και γεμάτο γάζες.

Όμως η δύναμή του και τα πιστεύω του ξεπερνούν κάθε έννοια.

Μεγάλος του αντίπαλος εκείνη τη χρονιά στη μάχη για τον τίτλο ο Βρετανός  bon viveur Tζέιμς Χάντ που οδηγεί για τη McLaren.

O Nίκι στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, Γκραν Πρι Ιαπωνίας,  προηγείται του Τζέιμς 3 βαθμούς.

Οι καιρικές συνθήκες είναι τόσο άσχημες που ο Λάουντα εγκαταλείπει σχολιάζοντας ότι «είναι πολύ επικίνδυνο να οδηγείς σε αυτές τις συνθήκες». Ο Χαντ καταφέρνει να τερματίσει τρίτος και κατακτά τον τίτλο.

Ο Λάουντα κατακτά τον τίτλο το 1977 με Ferrari και αποχωρεί από την Ιταλική ομάδα με σήμα το όρθιο άλογο για να υπογράψει 2ετές συμβόλαιο με την Brabham-Alfa Romeo. Όμως οι άσχημες εμφανίσεις και οι αποκλεισμοί τον οδηγούν στο να εγκαταλείψει το «τρένο» της Formula 1 στο τέλος του 1979 και να ασχοληθεί με τις αεροπορικές εταιρίες του.

Μια επιτυχημένη δοκιμή όμως τον βρίσκει το 1982 στη McLaren. To 1984 κατακτά τον τρίτο παγκόσμιο τίτλο του και το 1985 κρεμάει οριστικά φόρμα και γάντια έχοντας 25 νίκες σε 177 αγώνες. 

Μια τρομερή ταινία που έχει προβληθεί στις μεγάλες οθόνες ήταν το “Rush” . Δείχνει πολύ ωραίες προσωπικές στιγμές του Νίκι και φυσικά τη μεγάλη μάχη με τον Τζέιμς Χαντ.

Η συνέχεια τον θέλει ως σύμβουλο στην ομάδα της Ferrari, της Jaguar (μετέπειτα ως Red Bull) ενώ τα τελευταία χρόνια κατέχει τη θέση του μη εκτελεστικού προέδρου της Mercedes AMG Petronas F1 Team .

Αυτή σε λίγες γραμμές είναι η αγωνιστική ζωή στη Formula 1 του Νίκι Λάουντα.

Χρόνια Πολλά λοιπόν Νίκι, με υγεία καθώς το τελευταίο διάστημα η υγεία του έχει παρουσιάσει διάφορες περιπλοκές. 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.