![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/2/23/photon24325f63334.jpg?itok=pr3wFrq_)
Μας χωρίζουν μόλις τρεις ημέρες από την έναρξη των πρώτων χειμερινών δοκιμών στις 26 Φεβρουαρίου στη Βαρκελώνη για το πρωτάθλημα του 2018 και σχεδόν όλες οι ομάδες έχουν παρουσιάσει τα μονοθέσιά τους. Μετά τις Ferrari και Meredes που προηγήθηκαν χτες, σήμερα ήταν η σειρά της McLaren να παρουσιάσει το μονοθέσιο με το οποίο θα συμμετάσχει στο φετινό πρωτάθλημα.
Η ονομασία του φετινού μονοθεσίου είναι MCL33 και το οδηγικό δίδυμο που θα φορέσει τα χρώματα της βρετανικής ομάδας είναι το ίδιο με πέρυσι δηλαδή ο Ισπανός, δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Φερνάντο Αλόνσο και ο Βέλγος Στοφέλ Βαντόρν. Μιας και είπαμε για χρώματα να αναφέρουμε ότι φέτος η McLaren επέλεξε να χρησιμοποιεί το πορτοκαλί της παπάγιας σε συνδυασμό με λίγο στην πίσω μεριά και μαύρο Halo, επιστρέφοντας με αυτόν τον τρόπο στις ρίζες της αφού παρόμοιους χρωματισμούς χρησιμοποιούσε ο ιδρυτής της ομάδας, Bruce McLaren.
Το μονοθέσιο της McLaren έχει δεχτεί τις περισσότερες αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη σεζόν από ότι όλα τα άλλα μονοθέσια (ίσως μαζί με την Toro Rosso) αφού οι Βρετανοί αποφάσισαν να σταματήσουν την προμήθεια κινητήρων από τη Honda και επέλεξαν να συνεχίσουν με τη Renault. Το θέμα είναι ότι αυτή η απόφαση ελήφθη κάπως αργά και έτσι τα χρονικά περιθώρια για να αλλάξει ο σχεδιασμός του μονοθεσίου ήταν πολύ περιορισμένα.
Μεταξύ των τεσσάρων κατασκευαστών υπάρχουν δύο βασικές “σχολές” σχεδίασης του κινητήρα. Από τη μία είναι η Honda και η Mercedes οι οποίες τοποθετούν τον συμπιεστή του τούρμπο μπροστά από τον κινητήρα, τη φτερωτή στην πίσω μεριά και το MGU-H μέσα στο V που σχηματίζουν οι κύλινδροι και από την άλλη είναι η Ferrari και η Renault οι οποίες τοποθετούν όλο το τούρμπο στην πίσω μεριά με το MGU-H να είναι και πάλι μέσα στο V αλλά “τραβηγμένο” προς το εμπρός μέρος.
Λόγω αυτών των διαφορών όταν η McLaren αποφάσισε να μεταβεί από τη Honda στη Renault έπρεπε να επανασχεδιάσει πολλά μέρη του μονοθεσίου όπως το πίσω μέρος του σασί, το κέλυφος του κιβωτίου ταχυτήτων, την πίσω ανάρτηση και το σύστημα ψύξης.
Μετά τα τρία “πέτρινα” χρόνια με τη Honda οι άνθρωποι της McLaren ελπίζουν ότι φέτος θα έχουν πολύ καλύτερη χρονιά, τόσο σε επίπεδο αξιοπιστίας όσο και αποτελεσμάτων.