Είστε εδώ

F1

Λιούις Χάμιλτον : Από τις δοκιμές στον 3ο παγκόσμιο τίτλο

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Ο χρόνος «τρέχει» πιο γρήγορα ακόμα και από τη Formula 1. Tα γεγονότα, οι εξελίξεις, οι εικόνες που διαδέχονται η μία την άλλη σε ταχύτητα φωτός μας παρασύρουν σε ένα καθημερινό παιχνίδι αφήνοντας πολύ πίσω το παρελθόν, που για ορισμένα γεγονότα μοιάζουν σαν να έχουν γίνει αιώνες πριν. 

Όπως η περίπτωση του Λιούς Χάμιλτον που βρίσκεται ήδη μια 10ετία στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. 

Μάλιστα 10 χρόνια ο βρετανός στη Formula 1. 

Η ιστορία του Χάμιλτον στη Formula 1 ξεκίνησε ένα πρωινό του Σεπτεμβρίου στην πίστα του Σίλβερστον στη Βρετανία. 

Ήταν ημέρα Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου και ένας νεαρός με πλούσιο παλμαρέ στα καρτ είναι δηλωμένος από τη McLaren για ένα 3ήμερο δοκιμών μαζί με δύο άλλους νέους οδηγούς, τον Τζέιμι Γκριν και τον Άλεξ Λόιντ.

Ο ισχυρός άνδρας της McLaren Ρον Ντένις είχε πρωτοσυναντήσει τον Χάμιλτον σε ηλικία 10 ετών το 1995 στο Λονδίνο σε μια απονομή επαθλων και πάνω στην κουβέντα είχε ειπωθεί ότι κάποτε θα οδηγούσε για τη McLaren. 

Aυτό το «κάποτε» ήρθε στις 19 Σεπτεμβρίου του 2006 στο 3ήμερο των δοκιμών με την ασημί McLaren MP4-21 με μοτέρ Mercedes. 

Oι επιδόσεις του βρετανού κατά τη διάρκεια των δοκιμών άρεσαν στον Ντένις και το 2007 είναι ο επίσημος οδηγός της McLaren, δίπλα στον καταξιωμένο και ήδη δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Φερνάντο Αλόνσο.

Στο πρώτο Γκραν Πρι της καριέρας του, στην Αυστραλία, ο Χάμιλτον ανεβαίνει στο τρίτο σκαλί του βάθρου, πίσω από τον νικητή Κίμι Ραϊκόνεν με Ferrari και τον ομόσταυλό του Αλόνσο. 

Η πορεία προς τις επιτυχίες μόλις ξεκινούσε με τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο να έρχεται το 2008, στο τελευταίο Γκραν Πρι της χρονιάς, στην πίστα του Ιντερλάγκος , στην τελευταία στροφή. 

Είναι το Γκραν Πρι που ο Μάσα με τη Ferrari έπρεπε να κερδίσει και με τον Χάμιλτον να τερματίσει από την 6η θέση και κάτω, ή να κερδίσει ο Μάσα και ο Χάμιλτον να τερματίσει εντός της πρώτης 5άδας. 

Ο Μάσα κερδίζει τον αγώνα, ο Χάμιλτον είναι 6ος, στη Ferrari πανηγυρίζουν για την κατάκτηση του τίτλου, κάτι που διαρκεί μόνο μερικά δευτ. 

Στην τελευταία στροφή ο Χάμιλτον προσπερνά τον Γκλοκ, τερματίζει 5ος  και κατακτά τον τίτλο. Οι πανηγυρισμοί από τη Ferrari περνούν στη McLaren και ο Γκλοκ «ολοκληρώνει» την καριέρα του στη Formula 1 που μόλις την είχε ξεκινήσει… 

Ό ένας τίτλος έφερε τον δεύτερο το 2014 και τον τρίτο το 2015 (με Mercedes και οι δύο), ενώ ο τέταρτος τίτλος είναι ακόμα «ανοικτός» σε μια μονομαχία χωρίς όρια με τον Νίκο Ρόσμπεργκ, team-mate του στη Mercedes.

Τρείς παγκόσμιοι τίτλοι  λοιπόν για τον βρετανό (31 χρονών) που μεταφράζεται σε 49 νίκες, 99 φορές στο βάθρο σε 182 Γκραν Πρι. 

Ο Χάμιλτον αποτελεί μια ξεχωριστή φιγούρα στο μαγικό κόσμο της Formula 1. Είναι ο ίδιος όλο το life style που εκπέμπει η Formula 1, πέρα από τους χρόνους, τις νίκες, τα ελαστικά, τα pit-stop. 

Εκκεντρικός στις εμφανίσεις του, προκλητικός στις δηλώσεις του, «ταραξίας» στην προσωπική του ζωή (και καλά κάνει) ενώ ήταν γνωστό το ειδύλλιο με την τραγουδίστρια Νικόλ Σέρζινγκερ, που αναστάτωνε τα pit με τις εμφανίσεις της. 

Όμως στον αντίποδα ο Χάμιλτον έχει τη στόφα του πρωταθλητή, είναι μαχητής, είναι οδηγάρα , αλλά κυρίως δεν είναι ένα ρομπότ με καρδιά που ότι κάνει είναι βάση προγραμματισμού και «σχεδίου». 

Αυτό σημαίνει πόσο ισχυρή προσωπικότητα είναι και μόνο τυχαία δεν έχουν έρθει οι νίκες και οι διακρίσεις. 

Μπορεί τα τελευταία χρόνια να οδηγεί το καλύτερο αυτοκίνητο στη Formula 1, τη Mercedes, αλλά από το να οδηγήσεις μέχρι να διεκδικήσεις και να κατακτήσεις τίτλους απαιτούνται ικανότητες και ο Λιούις Χάμιλτον έχει αποδείξει ότι έχει… 

Σχετικοί όροι: 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.