Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Μπαχρέιν: Το καλύτερο μας το φύλαγε για το τέλος

του Σωτήριου Χάλλα

Δεύτερη συνεχόμενη νίκη για τον Σεμπάστιαν Φέτελ ο οποίος επικράτησε με σχετική άνεση στον δεύτερο αγώνα της χρονιάς που έγινε στο Μπαχρέιν. Με αυτόν τον τρόπο ο Γερμανός έσπασε δύο αρνητικά ρεκόρ της Ferrari καθώς η ιταλική ομάδα είχε να κερδίσει δύο αγώνες σερί από το 2010 με τις νίκες σε Ιταλία και Σιγκαπούρη ενώ η τελευταία φορά που κέρδισαν τους δύο πρώτους αγώνες μιας σεζόν ήταν το 2004 σε Αυστραλία και Μαλαισία.

Ο αγώνας ήταν συναρπαστικός αφού είχαμε πάρα πολλές προσπεράσεις σε όλη τη διάρκεια. Βέβαια, οι δύο πιο ξεχωριστές στιγμές ήταν στον γύρο 25 που είχαμε έντονη μάχη μεταξύ Φέτελ και Χάμιλτον για την πρώτη θέση η οποία έληξε με την είσοδο του Βρετανού στα πιτ και στους τελευταίους γύρους όπου ο Μπότας πρόλαβε τον Γερμανό και είχαμε πάλι μάχη για την πρώτη θέση. Αυτό που έκανε ακόμα πιο ενδιαφέρουσα τη μάχη Φέτελ – Μπότας ήταν ότι ο οδηγός της Ferrari είχε βάλει τα δικά του (μαλακά) ελαστικά στον γύρο 18 (σε σύνολο 57 γύρων) με συνέπεια στους τελευταίους 10 να είναι σχεδόν κατεστραμένα.

Εκτός αυτών υπήρχαν και άλλα σημεία με αυξημένο ενδιαφέρον. Στην εκκίνηση είχαμε μια επαφή μεταξύ Πέρεζ και Χάρτλεϊ κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την επιβολή ποινής 10 δευτερολέπτων στον δεύτερο. Στον δεύτερο γύρο είχαμε επαφή μεταξύ Χάμιλτον και Φερστάπεν που είχε ως αποτέλεσμα να κλατάρει το πίσω αριστερό ελαστικό του Ολλανδού. Στη συνέχεια ο οδηγός της Red Bull κατάφερε να φτάσει με πολύ αργό ρυθμό μέχρι τα πιτ και να αλλάξει ελαστικά όμως στον επόμενο γύρο αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Σχεδόν ταυτόχρονα εγκατέλειψε και ο Ρικιάρντο όταν έσβησε ξαφνικά ο κινητήρας του μονοθεσίου του. Έτσι, ο αγώνας των Red Bull έληξε πάρα πολύ νωρίς.

Τα συμβάντα των πρώτων γύρων οδήγησαν σε επιβολή εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας το οποίο πάγωσε τις μάχες. Όταν, όμως, το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας τελείωσε ο Χάμιλτον ήταν αυτός που έκανε τη μεγαλύτερη επίθεση καθώς είχε ξεκινήσει από την ένατη θέση, έτσι, μέσα σε τρεις γύρους είχε ανέβει ήδη στην τέταρτη.

Ωστόσο, το γεγονός που σημάδεψε τον αγώνα έγινε στον γύρο 36. Η Ferrari κάλεσε τον Κίμι Ραϊκόνεν για δεύτερη αλλαγή ελαστικών στην οποία, όμως, πήγαν όλα λάθος. Το πρώτο πρόβλημα ήταν ότι υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην αλλαγή του πίσω αριστερά ελαστικού. Η καθυστέρηση ήταν τόσο μεγάλη που ενώ στους υπόλοιπους τροχούς είχαν τοποθετηθεί τα καινούρια ελαστικά σε αυτόν δεν είχε καν αφαιρεθεί το παλιό. Σα να μην έφτανε αυτό, το σύστημα έδωσε το πράσινο φως στον Iceman για να φύγει κάτι που είχε ως συνέπεια να τραυματιστεί ένας από τους μηχανικούς. Τα παραπάνω, οδήγησαν τη Ferrari στο να διατάξει τον Φινλανδό να εγκαταλείψει τη στιγμή που είχε απομακρυνθεί μόλις λίγα μέτρα από το pitwall.

Ο αγώνας του Μπαχρέιν μας επεφύλασσε και δύο εκπλήξεις. Η μία ήταν η απόδοση της Toro Rosso (η οποία φοράει κινητήρα Honda) στα χέρια του Γκασλί και η δεύτερη ήταν η απόδοση της Sauber στα χέρια του Έρικσον. Ο Γκασλί κατάφερε να τερματίσει στην τέταρτη θέση που αποτελεί ρεκόρ τόσο για τον ίδιο όσο και για τη Honda από το 2015 που επέστρεψε στη Formula 1 ως κατασκευαστής κινητήρων και ο Έρικσον κατάφερε να τερματίσει στην όγδοη θέση δίνοντας στη Sauber βαθμούς που πιθανότατα θα αποδειχτούν πολύτιμοι στη μάχη των πιο μικρών σε δυναμική ομάδων.

Η νίκη αυτή του Φέτελ ήρθε στον 200στό αγώνα του στη Formula 1 αλλά είχε γλυκόπικρη γεύση αφ' ενός επειδή ο Ραϊκόνεν αναγκάστηκε να εγκαταλείψει και αφ' ετέρου επειδή χρειάστηκε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο ένας από τους μηχανικούς, κάτι που επεσήμανε και ο ίδιος στις δηλώσεις του μετά την απονομή.

Επόμενος σταθμός της Formula 1 είναι η πίστα της Σαγκάης στην Κίνα το τριήμερο 13 – 15 Απριλίου.

Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε αναλυτικά την κατάταξη.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.