Ο έβδομος αγώνας της χρονιάς, αυτός του Καναδά, είχε μάχη για την πρώτη θέση σχεδόν σε όλη τη διάρκεια ενώ δεν έλειψαν οι μονομαχίες και ανάμεσα στους πιο πίσω συνδυασμούς, ωστόσο, το θέαμα που περίμενε τόσο καιρό το κοινό της Formula 1 επισκιάστηκε από μία απόφαση των αγωνοδικών κατά του Φέτελ, η οποία άλλαξε το αποτέλεσμα του αγώνα και αμφισβητείται εντονότατα από μία πολύ μεγάλη μερίδα του κόσμου του αθλήματος, μεταξύ των οποίων είναι πρώην οδηγοί ή/και πρωταθλητές, σχολιαστές και παρουσιαστές της τηλεόρασης με πολλά χρόνια στο χώρο.
Η εκκίνηση είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον λόγω των ανακατατάξεων που είχαν συμβεί στις κατατακτήριες απόρροια του ατυχήματος του Μάγκνουσεν, οπότε είχαμε κάποιους με μαλακή γόμα, κάποιους άλλους με μέση ενώ το πιο σημαντικό είναι ότι οι Φέτελ και Χάμιλτον βρίσκονταν ο ένας δίπλα στον άλλο με τον Γερμανό μπροστά από τον Βρετανό.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Φέτελ έφυγε καλά και κράτησε την πρωτοπορία, ενώ στις πιο πίσω θέσεις το μοναδικό συμβάν ήταν ότι ο Άλμπον έχασε την εμπρός αεροτομή του λόγω επαφής με τον Πέρεθ. Από αυτή την επαφή επηρεάστηκε και ο Γκροσζάν στον οποίο κατέληξαν κάποια θραύσματα τα οποία έφτασαν σχεδόν μέχρι μέσα στο κόκπιτ.
Στους πρώτους γύρους δεν είχαμε πολλές μάχες με εξαίρεση εκείνη ανάμεσα στους Νόρις και Φερστάπεν στην οποία ο Βρετανός έδειξε ότι η McLaren μπορεί να είναι ανταγωνιστική αφού οι δύο οδηγοί αλλάξανε θέση τρεις φορές. Ωστόσο, λίγο μετά ο Νόρις εγκατέλειψε με την ανάρτηση του πίσω δεξιά τροχού να έχει καταρρεύσει και να έχει πιάσει φωτιά.
Στον 27ο γύρο μπήκε ο Φέτελ για αλλαγή ελαστικών και στον 29ο ο Χάμιλτον. Από αυτή τη διαδικασία ο Γερμανός κέρδισε περίπου 3 δευτερόλεπτα αφού πριν τις αλλαγές η διαφορά ήταν στα 1.8 και μετά τις αλλαγές στα 4.8. Στον 27ο γύρο είχαμε και ένα γλίστρημα του Τζιοβινάτσι με τον Ιταλό να βγαίνει στο γκαζόν, όμως δε χτύπησε κάπου και κατάφερε να επανέλθει στην πίστα.
Από τον 30ο γύρο και μετά είχαμε μια έντονη μονομαχία ανάμεσα στον Μπότας και τον Ρικιάρντο, με τον Φινλανδό να προσπαθεί να προσπεράσει και τον Αυστραλό να αμύνεται για πολλούς γύρους μέχρι να τα καταφέρει στον 39ο γύρο.
Παράλληλα, ο Χάμιλτον μείωνε τη διαφορά από τον Φέτελ και από τον γύρο 40 και μετά είχε και DRS. Ωστόσο, ύστερα από ένα μπλοκάρισμα στη στροφή 10 για τον Χάμιλτον και μια αλλαγή για αλλαγή χαρτογράφησης στον κινητήρα του Φέτελ, ο οδηγός της Ferrari κατάφερε να πάρει μια ανάσα.
Στον 48ο γύρο ο Χάμιλτον είχε πλησιάσει ξανά όταν ο Φέτελ έχασε εντελώς την είσοδο στην τρίτη στροφή και στην επαναφορά του στην πίστα, οι δύο οδηγοί έφτασαν μια ανάσα από το να χτυπήσουν, ωστόσο βγήκαν και οι δύο αλώβητοι.
Μπορεί τη δεδομένη στιγμή ο Φέτελ να κατάφερε να επιστρέψει κρατώντας την πρώτη θέση, όμως στη συνέχεια οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν με 5 δευτερόλεπτα ποινής, για μη ασφαλή επανείσοδο στην πίστα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη νίκη, αν και τερμάτισε πρώτος, αφού δεν κατάφερε να αυξήσει τη διαφορά του από τον Χάμιλτον πάνω από τα 5 δευτερόλεπτα.
Ως αποτέλεσμα, ο Γερμανός εκνευρίστηκε έντονα και δεν ακολούθησε τη συνηθισμένη διαδικασία μετά τον τερματισμό και σε κάποιο σημείο υπήρχε η εντύπωση ότι δε θα ανέβει στο βάθρο. Τελικά ανέβηκε και στις δηλώσεις του ανέφερε ότι δεν είναι εκνευρισμένος με τον Χάμιλτον αλλά με τους αγωνοδίκες.
Όσον αφορά τον επιπλέον ένα βαθμό του ταχύτερου γύρου τον πήρε ο Μπότας ο οποίος μπήκε για μια τελευταία αλλαγή ελαστικών προς το τέλος για να βάλει τη μαλακή γόμα. Τον ταχύτερο γύρο τον κατάφερε με χρόνο 1:13.078, καταρρίπτοντας με αυτόν τον τρόπο το ρεκόρ γύρου που είχε από το 2004 ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με 1:13.622.
Στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Λεκλέρκ σε έναν ήρεμο αγώνα για τον Μονεγάσκο με τον Μπότας στην τέταρτη θέση. Η Red Bull δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από την πέμπτη θέση με τον Φερστάπεν ενώ η Renault έκανε έναν πολύ καλό αγώνα με τους Ρικιάρντο και Χούλκενμπεργκ στις θέσεις 6 και 7. Γκασλί, Στρολ και Κβίατ πήραν τις τρεις τελευταίες θέσεις της βαθμολογούμενης δεκάδας.
Η απόφαση των αγωνοδικών θα αποτελέσει αντικείμενο διαμάχης. Σίγουρα ο κανονισμός αναφέρει ότι σε περίπτωση εξόδου η επανείσοδος πρέπει να γίνεται με ασφάλεια και όχι στην αγωνιστική γραμμή. Από την άλλη ο Φέτελ μπορεί να αντιπαρατάξει ότι μετά το πάτημα στο γκαζόν τα ελαστικά του δεν είχαν πρόσφυση και γι’ αυτό αναγκάστηκε να ανοίξει την τροχιά του. Οι αγωνοδίκες έχουν στη διάθεσή τους όλα τα βίντεο και στοιχεία τηλεμετρίας στα οποία το κοινό δεν έχει πρόσβαση, όμως μετά την αγορά της F1 από τη Liberty Media, έχει υπάρξει στροφή προς μια πιο ελεύθερη στάση σε παρόμοια συμβάντα με σκοπό να αυξηθεί το θέαμα. Θα δούμε αν θα υπάρξουν εξελίξεις πάνω στο θέμα στο μέλλον.
Το θετικό είναι ότι εκτός από τη Mercedes που μας έχει συνηθίσει, ήταν και η Ferrari ανταγωνιστική, κάτι που οδήγησε σε μάχη για την πρώτη θέση σε όλη τη διάρκεια του αγώνα. Ελπίζουμε αυτό να συνεχιστεί και στο υπόλοιπο πρωτάθλημα για το καλό του θεάματος.