Χωρίς ανάσα συνεχίζεται το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 και ο θίασος από την πίστα του Σπα μεταφέρεται στη Μόντσα, στο Ναό των αγώνων, για τον 13ο γύρο του θεσμού, την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου.
Η Μόντσα είναι η πιο γρήγορη πίστα του πρωταθλήματος με μήκος 5.793 χλμ. με 11 στροφές με μ.ω.τ. 237.558 χλμ. που σημειώθηκε την περασμένη χρονιά.
Και για να καταλάβουμε πόσο έχουν αλλάξει οι ταχύτητες, η μ.ω.τ. του πρώτου Γκραν Πρι στη Μόντσα πριν από 66 χρόνια ήταν 176.55 χλμ. Που θεωρούμε ότι εκείνα τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής χωρίς μέτρα ασφαλείας και αεροδυναμικά βοηθήματα «δουλεμένα» τέλεια στην αεροδυναμική σήραγγα με τη βοήθεια των Η/Υ όπως είναι τα σημερινά, ήταν πιο γρήγορα κατά μιαν έννοια.
Όμως το ρεκόρ της μ.ω.τ. το κατέχει ο Κολομβιανός Χουάν Πάμπλο Μοντόγια από το 2004 όταν με τη Williams-BMW των 950 περίπου ίππων τρέλανε τα χρονόμετρα με το 1:19.525 που σημείωσε στο γύρο, γράφοντας μ.ω.τ 262.242 χλμ./ώρα με τελική ταχύτητα άνω των 360 χλμ. που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία της Formula 1 και σημειώθηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών.
Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με τη Ferrari κατέχει το ρεκόρ γύρου με χρόνο 1:21.046 από το 2004 και ο Μοντόγια στα επίσημα δοκιμαστικά της ίδιας χρονιάς με Williams-BMW με χρόνο 1:20.264.
Στη Μόντσα επίσης έχει καταγραφεί η μικρότερη διαφορά του νικητή από τον δεύτερο που έγινε το 1971 όταν ο Πήτερ Γκέτιν με BRM κέρδισε τον Ρόνι Πέτερσον με March-Ford για 0.1/δευτ.
Επιστροφή όμως στη Μόντσα του 2017, στο σπίτι των tifosi., όπου οι οδηγοί θα καλύψουν 306.720 χλμ. που αντιστοιχούν σε 53 γύρους με ανώτατη ταχύτητα στο pit-lane 80 χλμ./ώρα.
Στη Μόντσα η Pirelli θα έχει στη διάθεση των οδηγών τα P Zero με άσπρα χαρακτηριστικά (σκληρή γόμα), κίτρινα (μαλακή γόμα), κόκκινα (πολύ μαλακή), όπου δύο από αυτά θα χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα.