Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Ιταλίας : Ραντεβού στη Μόντσα

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Χωρίς ανάσα συνεχίζεται το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 και ο θίασος από την πίστα του Σπα μεταφέρεται στη Μόντσα, στο Ναό των αγώνων,   για τον 13ο γύρο του θεσμού, την Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου.

Η Μόντσα είναι η πιο γρήγορη πίστα του πρωταθλήματος με μήκος 5.793 χλμ. με 11 στροφές με μ.ω.τ. 237.558 χλμ.  που σημειώθηκε την περασμένη χρονιά. 

Και για να καταλάβουμε πόσο έχουν αλλάξει οι ταχύτητες, η μ.ω.τ. του πρώτου Γκραν Πρι στη Μόντσα πριν από 66 χρόνια ήταν 176.55 χλμ. Που θεωρούμε ότι εκείνα τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής χωρίς μέτρα ασφαλείας και αεροδυναμικά βοηθήματα «δουλεμένα» τέλεια στην αεροδυναμική σήραγγα με τη βοήθεια των Η/Υ όπως είναι τα σημερινά, ήταν πιο γρήγορα κατά μιαν έννοια. 

Όμως το ρεκόρ της μ.ω.τ. το κατέχει ο Κολομβιανός Χουάν Πάμπλο Μοντόγια από το 2004 όταν με τη Williams-BMW των 950 περίπου ίππων τρέλανε τα χρονόμετρα με το 1:19.525 που σημείωσε στο γύρο, γράφοντας μ.ω.τ 262.242 χλμ./ώρα με τελική ταχύτητα άνω των 360 χλμ. που αποτελεί ρεκόρ στην ιστορία της Formula 1 και σημειώθηκε κατά τη διάρκεια των δοκιμών.

Ο Ρούμπενς Μπαρικέλο με τη Ferrari κατέχει το ρεκόρ γύρου με χρόνο 1:21.046 από το 2004 και ο Μοντόγια στα επίσημα δοκιμαστικά της ίδιας χρονιάς με Williams-BMW με χρόνο 1:20.264.  

Στη Μόντσα επίσης έχει καταγραφεί η μικρότερη διαφορά του νικητή από τον δεύτερο που έγινε το 1971 όταν ο Πήτερ Γκέτιν με BRM κέρδισε τον Ρόνι Πέτερσον με March-Ford για 0.1/δευτ.   

Επιστροφή όμως στη Μόντσα του 2017, στο σπίτι των tifosi., όπου οι οδηγοί θα καλύψουν 306.720 χλμ. που αντιστοιχούν σε 53 γύρους με ανώτατη ταχύτητα στο pit-lane 80 χλμ./ώρα.

Στη Μόντσα η Pirelli θα έχει στη διάθεση των οδηγών τα P Zero με άσπρα χαρακτηριστικά (σκληρή γόμα), κίτρινα (μαλακή γόμα), κόκκινα (πολύ μαλακή), όπου δύο από αυτά θα χρησιμοποιήσουν κατά τη διάρκεια του αγώνα. 

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.