![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2018/8/31/photon26303f69096.jpg?itok=I68boycQ)
Ο αδιαμφισβήτητος πρωταγωνιστής της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών στην πίστα της Monza ήταν η βροχή η οποία πριν την εκκίνηση της διαδικασίας αλλά και στο πρώτο διάστημα αυτής έπεφτε πάρα πολύ έντονα.
Το αποτέλεσμα ήταν στην αρχή οι οδηγοί να χρησιμοποιήσουν βρόχινα ελαστικά και στη συνέχεια να κάνουν τη μετάβαση στα ενδιάμεσα όμως η κατάσταση της πίστας η οποία είχε κρατήσει νερό σε αρκετά σημεία δεν επέτρεψε την τοποθέτηση σλικ ελαστικών ούτε για μια στιγμή.
Λόγω του νερού ειδικά στην αρχή είδαμε αρκετούς πιλότους να γλιστράνε με το πιο εντυπωσιακό συμβάν να είναι εκείνο του Φερστάπεν στην έξοδο της Parabolica όταν έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του και αναγκάστηκε σε ένα μεγαλοπρεπές σώσιμο με ανάποδο τιμόνι.
Σταδιακά, καθώς η πίστα στέγνωνε οι χρόνοι έπεφταν. Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι κάποια στιγμή οι τρεις πρώτοι οδηγοί ήταν οι δύο της Red Bull και ο Γκασλί. Προς το τέλος, όμως η εικόνα άλλαξε και στην πρώτη τριάδα βρέθηκε ο Ραϊκόνεν στη δεύτερη θέση και οι δύο Force India στις θέσεις 1 και 3 συνεχίζοντας τις καλές εμφανίσεις που είχαν στο Βέλγιο.
Άτυχος στάθηκε ο Σεμπάστιαν Φέτελ ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα με το κιβώτιο ταχυτήτων που θα πρέπει να αλλαχτεί όμως επειδή δεν είναι το αυτό που χρησιμοποιεί στον αγώνα (το οποίο οι οδηγοί πρέπει να το κρατάνε τουλάχιστον για 8 συνεχόμενους αγώνες) δε θα δεχτεί ποινή.