![](https://archive.motori.gr/sites/default/files/styles/sliderview/public/newsartimages/2017/10/4/photon22644f58707.jpg?itok=TF6vNguK)
Από την ιδέα του Σοιχίρο Χόντα που ήθελε μια πίστα δική του και πραγματοποιήθηκε το 1962, στα 30α γενέθλια της πίστας Σουζούκα, την πίστα δηλαδή που «γεννήθηκε» από τον ίδιο τον Χόντα που είχε πάθος με τις μοτοσυκλέτες.
Όμως μπορεί η ιστορία της Σουζούκα να είναι μεγάλη κυρίως στον κόσμο των δύο τροχών, για τη Formula 1 η σελίδα γύρισε το 1987, καθώς μερικά χρόνια πριν η πίστα αναθεωρήθηκε σχεδιαστικά, το 1983, για να φιλοξενήσει το κορυφαίο γεγονός στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Η πρώτη χρονιά που η πίστα της Σουζούκα είχε συμπεριληφθεί στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 ήταν το 1987 παραλαμβάνοντας τη σκυτάλη από την πίστα του Φούτζι με νικητές τον Αντρέτι το 1976 (Lotus) και τον Χαντ το 1977 (McLaren). Από το 1987 έως και το 2017 το Γκραν Πρι της Ιαπωνίας διεξάγεται στην πίστα της Σουζούκα, με 2ετές διάλειμμα (2007/2008) .
Στο βάθρο την πρώτη θέση από πλευράς νικών μοιράζονται Ferrari και McLaren με 7 νίκες.
Η McLaren φιγουράρει με δύο νίκες περισσότερες στο ιαπωνικό Γκραν Πρι, αλλά στην πίστα της Φούτζι.
Στη Σουζούκα η Ferrari έχει να κερδίζει από το 2004 με τον Μίκαελ Σουμάχερ ενώ η McLaren από το 2011 με τον Μπάτον.
Για να δούμε εάν η Ferrari θα σπάσει το ρόδι την Κυριακή 8 Οκτωβρίου που διεξάγεται το ιαπωνικό Γκραν Πρι με την Ιταλική ομάδα να «παίζει» μια από τις τελευταίες ζαριές της στο κυνήγι του τίτλου, κυρίως των οδηγών με τον Φέτελ.