Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Γαλλίας: Οι προτάσεις των οδηγών για βελτίωση του θεάματος

του Σωτήριου Χάλλα

Παραδοσιακά οι οδηγοί μετά τις δύο πρώτες περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής έχουν μια συνάντηση με τους τεχνικούς της FIA στην οποία εκφράζουν τα θέματα που κατά καιρούς τους απασχολούν.

Αυτό έγινε και στη Γαλλία με μεγάλη μερίδα των πιλότων να  εκφράζει το ίδιο αίτημα προς τη διοργανώτρια αρχή του πρωταθλήματος και αυτό είχε να κάνει με την κατάργηση του chicane που κόβει τη μεγάλη ευθεία (ονομάζεται Mistral) στο πίσω μέρος της πίστας Paul Ricard σε δύο μικρότερες.

Η FIA επέλεξε η διαμόρφωση της πίστας να περιλαμβάνει το chicane ώστε να μειώνεται η μέγιστη ταχύτητα των μονοθεσίων αλλά και η ταχύτητα με την οποία προσεγγίζουν τη στροφή 10 για λόγους ασφαλείας αλλά και επειδή θεωρήθηκε ότι το απότομο φρενάρισμα θα προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες για προσπέραση.

Ωστόσο οι οδηγοί θέλουν να καταργηθεί καθώς πιστεύουν ότι αυτό θα αυξήσει το θέαμα αφού η προσέγγιση στη στροφή 10 θα γίνεται με πιο πολλά χιλιόμετρα και άρα θα αναγκάζονται να φρενάρουν και όχι να την παίρνουν flat-out. Ταυτόχρονα, επειδή τα μονοθέσια θα έχουν διαμόρφωση για λιγότερη κάθετη δύναμη θα αναγκάζονται στις κλειστές στροφές να φρενάρουν περισσότερο αυξάνοντας τις πιθανότητες για προσπέραση.

Τέλος, επεσήμαναν ότι η χρήση της Mistral ως μίας μεγάλης ευθείας είναι πιο κοντά στην ιστορική χάραξη της πίστας που χρησιμοποιούνταν μέχρι το 1990.

Τέλος, ένα ακόμα πρόβλημα που επεσήμαναν οι οδηγοί είναι ότι επειδή η πίστα έχει πολλές δυνατές χαράξεις τα σημάδια που οριοθετούν τη διαδρομή δεν είναι πάντα όσο ευδιάκριτα θα έπρεπε. Βέβαια γύρο με το γύρο αυτό το πρόβλημα μειώνεται όμως και πάλι στο πλαίσιο μιας μάχης που ο οδηγός συγκεντρώνεται περισσότερο στην οδήγηση θα μπορούσε να χάσει το σημείο φρεναρίσματος.

Η FIA απάντησε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο κατάργησης του chicane όμως πρέπει πρώτα να τρέξει κάποιες προσομοιώσεις σχετικές με την ασφάλεια αλλά σε κάθε περίπτωση μια ενδεχόμενη αλλαγή θα αφορά τον αγώνα του 2019 καθώς φέτος δεν μπορεί να αλλάξει κάτι τόσο λόγω κανονισμών όσο και επειδή οι ομάδες έχουν στήσει τα μονοθέσια με βάση την τρέχουσα χάραξη.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.