Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Αζερμπαϊτζάν: Ο αγώνας των ανατροπών

του Σωτήριου Χάλλα

Για το τέταρτο Γκραν Πρι της χρονιάς η Formula 1 ταξιδεύει σε μία από τις ανατολικότερες αλλά και μικρότερες σε έκταση χώρες της Ευρώπης, το Αζερμπαϊτζάν και πιο συγκεκριμένα στην πρωτεύουσα, το Μπακού.

Πρώτη φορά ο συγκεκριμένος αγώνας μας συστήθηκε το 2016 ως Ευρωπαϊκό Γκραν Πρι ενώ από το 2017 διοργανώνεται ως Γκραν Πρι του Αζερμπαϊτζάν.

Πρόκειται για ένα σιρκουί πόλης το οποίο έχει σχεδιαστεί από τον Γερμανό, Χέρμαν Τίλκε, ο οποίος έχει βάλει την υπογραφή του σχεδόν σε όλες τις πίστες που έχουν μπει στο καλεντάρι τα τελευταία 20 χρόνια. Η συγκεκριμένη έχει πολλά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά αφού διαθέτει τη μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος με μήκος που φτάνει τα 2.2 χλμ. και κατά συνέπεια τα μονοθέσια μπορούν να αναπτύξουν πολύ μεγάλες ταχύτητες, όμως διαθέτει και ένα ιδιαίτερα τεχνικό κομμάτι με πολλές μικρές και συνεχόμενες στροφές. Μάλιστα, σε ένα σημείο ο δρόμος στενεύει πολύ με το πλάτος να φτάνει μόλις τα 7.6 μέτρα.

Αυτές οι αντιθέσεις δημιουργούν έντονο προβληματισμό στους μηχανικούς οι οποίοι δυσκολεύονται να επιλέξουν το κατάλληλο set-up, όμως είναι και η αιτία, σε συνδυασμό με τους τοίχους που καραδοκούν σε κάθε στροφή, που έχουμε δει κάποιους από τους πιο εντυπωσιακούς και ανατρεπτικούς αγώνες των τελευταίων ετών.

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τα περισσότερα βάθρα τα έχει ο Πέρεθ (2) ο οποίος το 2016 εκκίνησε από τη δεύτερη θέση και τερμάτισε στην τρίτη, ενώ το 2018 βρέθηκε και πάλι στην τρίτη θέση εκκινώντας από την όγδοη. Σε αυτό το Γκραν Πρι πήρε και ο Στρολ το πρώτο του βάθρο με την τρίτη θέση που κατέκτησε εκκινώντας από την όγδοη θέση ενώ το 2018 ο ίδιος οδηγός έφερε τη Williams στην όγδοη θέση πετυχαίνοντας με αυτόν τον τρόπο τους πρώτους βαθμούς στο περσινό πρωτάθλημα για τους Βρετανούς και το καλύτερο αποτέλεσμα της χρονιάς.

Σημάδι των ανατροπών που επιφυλάσσει το Αζερμπαϊτζάν είναι ότι με εξαίρεση το 2016, τις άλλες δύο χρονιές έχουμε πολλά safety cars, το 2017 το είδαμε να βγαίνει από τα pits τρεις φορές και το 2018 δύο.

Σε αυτόν τον αγώνα πήραν τους πρώτους τους βαθμούς και οι Λεκλέρκ και Γκασλί.

Η Pirelli διάλεξε να φέρει τις μεσαίες της επιλογές στο Μπακού, δηλαδή τις C2, C3 και C4 οι οποίες θα αντιστοιχούν στη σκληρή, μεσαία και μαλακή γόμα, αντίστοιχα.

Κατά τη διάρκεια του γύρου η αγωνιστική διαδρομή περνάει από πολλά διαφορετικά σημεία της πόλης καθώς πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος πίστα του πρωταθλήματος, μετά το Σπα στο Βέλγιο, με το συνολικό μήκος να φτάνει τα 6.003 χλμ. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά σημεία είναι στο στενό κομμάτι όπου τα μονοθέσια περνάνε κάτω από τα τείχη της παλιάς πόλης τα οποία αποτελούν παγκόσμιο μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco.

Ελπίζουμε και το φετινό Γκραν Πρι στους δρόμους του Μπακού που θα γίνει το τριήμερο 26 – 28 Μαΐου να είναι εξ’ ίσου ανατρεπτικό και ενδιαφέρον με τις προηγούμενες χρονιές.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.