Είστε εδώ

F1

Γκραν Πρι Αυστραλίας: Τα πήρε όλα ο Μπότας

του Σωτήριου Χάλλα

Στο μητροπολιτικό πάρκο της Μελβούρνης, το Albert Park, οι κερκίδες γέμισαν για τον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος του 2019 τον οποίο ο Βάλτερι Μπότας κέρδισε με εμφατικό τρόπο.

Ο Φινλανδός είχε βρεθεί στη δεύτερη θέση μετά τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου, έχοντας μπροστά του μόνο τον team mate του, Λιούις Χάμιλτον, ωστόσο κάνοντας μία πάρα πολύ καλή εκκίνηση κατάφερε να στρίψει πρώτος. Από εκείνο το σημείο και μετά ο οδηγός της Mercedes δεν κοίταξε ξανά πίσω.

Ήδη από τους πρώτους γύρους ο Μπότας έδειξε ότι βρισκόταν σε πολύ καλή μέρα καθώς άρχισε αμέσως να αυξάνει τη διαφορά από τους διώκτες του. Πιο πίσω, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο στον πρώτο του αγώνα με τη Renault, αναγκάστηκε στην εκκίνηση να πατήσει το δεξί μέρος του μονοθεσίου στο χορτάρι με αποτέλεσμα να σπάσει η εμπρός αεροτομή. Σπασμένη εμπρός αεροτομή είχε και ο Κουμπίτσα λόγω επαφής στην πρώτη σστροφή με τον Γκασλί, στο πρώτο του Γκραν Πρι μετά το ατύχημα που τον άφησε εκτός Formula 1. Κατά τα άλλα στο ξεκίνημα του αγώνα δεν υπήρξαν προβλήματα.

Ακόμα ένας οδηγός που δεν έκανε καλή αρχή με τη νέα του ομάδα είναι ο Κάρλος Σάινθ αφού στο τέλος του δέκατου γύρου το μονοθέσιό του άρχισε να βγάζει καπνό και λίγο μετά, ο κινητήρας έπιασε φωτιά οδηγώντας τον στην πρώτη εγκατάλειψη της χρονιάς.

Μερικούς γύρους μετά και συγκεκριμένα στον τριακοστό η Renault κάλεσε τον Ρικιάρντο στα pits για να εγκαταλείψει. Αυτή ήταν η τρίτη φορά στην καριέρα του Αυστραλού που αναγκάζεται να μην τερματίσει στον αγώνα της πατρίδας του. Παράλληλα, εγκατέλειψε και ο Γκροζάν τον αγώνα. Ο Γάλλος μπήκε για αλλαγή ελαστικών η οποία καθυστέρησε επειδή οι μηχανικοί δεν μπορούσαν να τοποθετήσουν τον εμπρός αριστερό τροχό. Τελικά, μετά απο 8 δευτερόλεπτα ο οδηγός της Haas πήρε το ΟΚ να βγει και πάλι στην πίστα ωστόσο, λίγα μέτρα μετά αναγκάστηκε να σταματήσει αφού ο τροχός δεν είχε "κουμπώσει". Αυτή ήταν η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που οι Αμερικανοί αντιμετωπίζουν προβλήματα στην πίστα της Αυστραλίας. Μάλιστα, τα δύο τελευταία χρόνια υπέπεσαν στο ίδιο σφάλμα, αφού το 2018 είχε γίνει λανθασμένη τοποθέτηση ελαστικού και στα δύο μονοθέσια της ομάδας, αναγκάζοντάς τα να εγκαταλείψουν την ώρα που βρισκόντουσαν στις θέσεις 4 και 5.

Τη στιγμη που στις πιο πίσω θέσεις είχαμε εγκαταλείψεις, μπροστά συνέβαινε μία από τις σημαντικότερες προσπεράσεις του αγώνα. Η απόδοση της Ferrari στους 58 γύρους της Μελβούρνης δεν ήταν η αναμενόμενη. Μετά τις αλλαγές ελαστικών ο Μαξ Φερστάπεν είχε βρεθεί πίσω από τον Φέτελ όμως τον πλησίαζε με πολύ γρήγορο ρυθμό. Τελικά ο Ολλανδός κατάφερε να κολλήσει πίσω από το μονοθέσιο του τέσσερις φορές παγκόσμιου πρωταθλητή και να τον περάσει στην αρχή του γύρου 32 με τη βοήθεια του DRS.

Αυτό σηματοδότησε την πρώτη φορά που μονοθέσιο με κινητήρα της Honda κατάφερε να “κοντράρει στα ίσια” κάποιο εκ των Ferrari – Mercedes, από τότε που οι Ιάπωνες επέστρεψαν στη Formula 1. Βέβαια, ο Φέτελ είχε κάνει με τα ελαστικά του σχεδόν 10 γύρους περισσότερους, όμως σε κάθε περίπτωση η προσπέραση αυτή αποτελεί μεγάλο κατόρθωμα για τη Honda, με δεδομένο το πού βρισκόταν τις προηγούμενες χρονιές.

Μάλιστα, ο Φερστάπεν μετά την προσπέραση στον Φέτελ άρχισε να μαζεύει τη διαφορά και από τον Χάμιλτον όμως όταν είχε πλησιάσει πολύ έκανε ένα λάθος που τον οδήγησε σε μικρή έξοδο στη στροφή 4, γεγονός που του στέρησε την ευκαιριά να επιτεθεί στον Βρετανό.

Από εκεί και μετά δεν υπήρχε πολλή δράση στην πίστα με εξαίρεση κάποιες προσπεράσεις για τις πιο πίσω θέσεις με το πιο συχνό “θύμα” αυτών να είναι ο Τζιοβινάτσι.

Προς το τέλος του αγώνα φάνηκε η επίδραση που θα έχει ο νέος κανονισμός ο οποίος δίνει επιπλέον 1 βαθμό στον οδηγό που θα κάνει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα. Ο Μπότας, που βρισκόταν σε απόσταση περίπου 25 δευτερολέπτων από τον Χάμιλτον ζήτησε από την ομάδα να κάνει δεύτερο pit stop ώστε να βάλει φρέσκα ελαστικά και να φτάσει τους 26 βαθμούς. Στο άλλο garage της Mercedes και ο Χάμιλτον ρώταγε την ομάδα του τι μπορεί να κάνει ώστε πέρα από τους 18 βαθμούς της δεύτερης θέσης να πάρει και εκείνον του ταχύτερου γύρου.

Η απάντηση της Mercedes και στους δύο οδηγούς ήταν ότι δεν επρόκειτο να γίνει άλλη αλλαγή ελαστικών αλλά αν ήθελαν ήταν ελεύθεροι να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους. Τελικά αυτός που τα κατάφερε ήταν ο Μπότας ο οποίος στον προτελευταίο γύρο έκανε χρόνο 1:25.580, φεύγοντας με αυτόν τον τρόπο με 26 βαθμούς από την Αυστραλία.

Στη δεύτερη θέση του βάθρου βρέθηκε ο Λιούις Χάμιλτον κάνοντας το πρώτο 1-2 της χρονιάς για τη Mercedes και δείχνοντας ότι οι Γερμανοί είναι σε πολύ καλή φόρμα. Το τελευταίο σκαλί του βάθρου συμπλήρωσε ο Φερστάπεν, κατακτώντας το πρώτο βάθρο για κινητήρα Honda μετά την επιστροφή τους στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Η τελευταία φορά που η Honda είχε ανέβει στο βάθρο ήταν στο βρετανικό Γκραν Πρι του 2008. Τότε οι Ιάπωνες συμμετείχαν με εργοστασιακή ομάδα και στο podium είχε ανέβει ο Ρούμπενς Μπαρικέλο.

Πίσω τους στις θέσεις 4 και 5 τερμάτισαν οι δύο Ferrari των Φέτελ και Λεκλέρκ. Κατά τη διάρκεια του αγώνα ο Μονεγάσκος φάνηκε να κινείται ταχύτερα από τον Γερμανό όμως κάποια στιγμή μείωσε το ρυθμό του, έχοντας λάβει εντολή από την ομάδα να μην προσπεράσει.

Στην έκτη θέση βρέθηκε ο Μάγκνουσεν, συνεχίζοντας τις καλές εμφανίσεις που είχαν οι Αμερικανοί το 2018. Ο Δανός ήταν και ο τελευταίος που δε δέχτηκε γύρο αφού ξεκινώντας από τον Χούλκενμπεργκ που τερμάτισε έβδομος όλοι τερμάτισαν τουλάχιστον ένα γύρο πίσω. Ραϊκόνεν, Στρολ και Κβίατ έκλεισαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Κλείνοντας, απογοητευτική ήταν η εμφάνιση της Williams αφού τόσο ο Ράσελ όσο και ο Κουμπίτσα βρέθηκαν πολύ μακριά από όλους τους άλλους οδηγούς. Συγκεκριμένα, ο Ράσελ τερμάτισε δύο γύρους πίω από τον Μπότας και ο Κουμπίτσα τρεις. Ελπίζουμε η ιστορική βρετανική ομάδα στη συνέχεια του πρωταθλήματος να καταφέρει να βελτιωθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε, τουλάχιστον να μην έχει τόσο χαώδη διαφορά από τον ανταγωνισμό.

Αυτός ήταν ο υπ’ αριθμόν 998 αγώνας για τη Formula 1. Το επόμενο Γκραν Πρι είναι στο Μπαχρέιν το τριήμερο 29 – 31 Μαρτίου ενώ ο 1.000στός αγώνας θα είναι εκείνος της Κίνας το τριήμερο 12 – 14 Απριλίου.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.