Το πρώτο τριήμερο των χειμερινών δοκιμών εξέλιξης στην πίστα της Βαρκελώνης τελείωσε ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που ξεκίνησε, δηλαδή με τη Mercedes να κάνει τους δύο καλύτερους χρόνους της ημέρας.
Μάλιστα, η επίδοση των ασημί βελών ήταν τόσο πολύ καλύτερη από των υπόλοιπων ομάδων, ώστε ο Οκόν που βρέθηκε στην τρίτη θέση απείχε 1.3 δευτερόλεπτα από τον πρώτο Μπότας και σχεδόν 0.6 δευτερόλεπτα από τον Χάμιλτον που ήταν δεύτερος.
Η απογευματινή περίοδος χαρακτηρίστηκε από δύο κόκκινες σημαίες. Το πρώτο ήταν η έξοδος του Μάγκνουσεν στη στροφή 7 εξαιτίας ενός κλαταρισμένου ελαστικού, με το μονοθέσιο να καταλήγει στον τοίχο. Με 2 ώρες και 30 λεπτά να απομένουν μέχρι το τέλος της διαδικασίας, οι μηχανικοί της Haas δεν προλάβαιναν να κάνουν την επιδιόρθωση, οπότε ο Δανός έκανε μόλις 4 γύρους, τους λιγότερους από όλους.
Το περιστατικό του Μάγκνουσεν οδήγησε σε κόκκινη σημαία μέχρι να απομακρυνθεί το μονοθέσιο. Μετά από λίγο η δράση επανήλθε, όμως επρόκειτο να σταματήσει ξανά, επειδή το μονοθέσιο του Ρικιάρντο έχασε ισχύ και ακινητοποιήθηκε σε σημείο που εμπόδιζε.
Όσον αφορά τους ταχύτερους χρόνους του κάθε οδηγού, ο Στρολ έφερε τη Racing Point στην τέταρτη θέση, ο Κβίατ ήταν ο πέμπτος ταχύτερος και ο Τζιοβινάτσι ο έκτος, όμως ο Ιταλός έκανε τους περισσότερους γύρους από τον οποιονδήποτε. Συγκεκριμένα, γύρισε την πίστα 152 φορές.
Παρά το πρόβλημα με την ισχύ του κινητήρα, ο Ρικιάρντο κατάφερε να κάνει τον έβδομο καλύτερο χρόνο, μπροστά από τους Φερστάπεν, Γκασλί και Άλμπον που έμειναν στις θέσεις 8,9 και 10.
Οι χειμερινές δοκιμές έχουν ακόμα τρεις μέρες οι οποίες θα είναι από τις 26 μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου και μετά τα μονοθέσια θα τα δούμε ξανά στη Μελβούρνη όπου θα γίνει το πρώτο Γκραν Πρι της χρονιάς, το τριήμερο 13 – 15 Μαρτίου.