Είστε εδώ

F1

Formula 1: Οι Αμερικανοί "κατακτούν" του Βρετανούς

του Σωτήριου Χάλλα

Μπορεί το πρωτάθλημα της Formula 1 να είναι παγκόσμιο, όμως μπορεί με ευκολία να θεωρηθεί ότι πρόκειται για βρετανικό σπορ, δεδομένου του πόσο στενοί είναι οι δεσμοί με τη Γηραιά Αλβιόνα.

Δεν είναι τυχαίο ότι 7 από τις 10 ομάδες έχουν την έδρα τους στη Βρετανία, με τις περισσότερες μάλιστα να βρίσκονται γύρω από το Silverstone, την πίστα όπου έγινε ο αγώνας με τον οποίο ξεκίνησε να γράφεται η ιστορία του αθλήματος. Πολλοί από τους θρύλους του σπορ προέρχονταν από το “νησί”. McLaren και Williams, δύο από τις τρεις ιστορικότερες ομάδες είναι βρετανικές (η τρίτη είναι η Ferrari που είναι ιταλική). Η λίστα των δεσμών της Formula 1 με τη χώρα δεν έχει τέλος, όμως τα τελευταία χρόνια κάτι αλλάζει.

Σταδιακά η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού περνάει στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, με τις χώρες που πρωταγωνιστούν να είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες και ο Καναδάς.

Πάντα υπήρχε το αμερικανικό στοιχείο στη Formula 1 όμως ήταν (συνήθως) σε δεύτερο ρόλο, κάτι που έπαψε να ισχύει όταν το άθλημα άλλαξε χέρια και από αυτά του Βρετανού Μπέρνι Έκλεστον, πέρασε σε εκείνα της αμερικανικής εταιρείας Liberty Media. Ο Έκλεστον ήταν ο πρώτος και μοναδικός ιδιοκτήτης του θεσμού μέχρι το 2016 όταν και έγινε η πώληση, καθώς ήταν εκείνος που οργάνωσε τις ομάδες με τέτοιο τρόπο ώστε σταδιακά το πρωτάθλημα που ξεκίνησε απλά ως αγώνες αυτοκινήτων, να γίνει επιχείρηση με τεράστια κέρδη.

Την ίδια χρονιά έκανε το ντεμπούτο της η Haas, σηματοδοτώντας την επιστροφή των αμερικανικών ομάδων στη Formula 1. Η τελευταία φορά που οι Αμερικανοί εκπροσωπούνταν με ομάδα στο άθλημα ήταν το 1985 και το 1986 με την Haas Lola (καμία σχέση με τη σημερινή Haas), ενώ το 2010 επρόκειτο να δούμε την US F1, όμως αυτό το πλάνο έμεινε στα χαρτιά.

Το 2016 ήταν ξεκάθαρα η χρονιά των Ηνωμένων Πολιτειών στη Formula 1, καθώς έγινε μία ακόμα σημαντική αλλαγή, άλλαξε η ηγεσία της McLaren. Για πάνω από 35 χρόνια στο τιμόνι της βρετανικής εταιρείας ήταν ο επίσης Βρετανός Ρον Ντένις, όμως στις 21 Νοεμβρίου τη θέση του στη διοίκηση του McLaren Technology Group πήρε ο αμερικανός Ζακ Μπράουν. Λιγότερο από δύο χρόνια αργότερα, στις 10 Απριλίου του 2018, Ο Μπράουν έγινε επικεφαλής και του αγωνιστικού τμήματος, McLaren Racing.

Την ίδια χρονιά μπήκε ξανά και ο Καναδάς στο σπορ, με την ανακοίνωση της Williams στις 3 Νοεμβρίου ότι από το 2017 ο Λανς Στρολ θα ήταν ο ένας από τους δύο οδηγούς της ομάδας.

Το 2018 η παρουσία του Καναδά έγινε πιο έντονη με την εξαγορά της Force India από τον δισεκατομμυριούχο πατέρα του οδηγού, Λόρενς Στρολ. Η ομάδα μετονομάστηκε αρχικά σε Racing Point Force India και στη συνέχεια σε Racing Point, με τον Λανς Στρολ να παίρνει το 2019 τη θέση του Εστεμπάν Οκόν.

Το 2020, πάλι μέσω της Williams, το grid αποκτά και δεύτερο Καναδό οδηγό, τον Νίκολας Λατίφι. Η ιστορία του είναι παρόμοια με του Στρολ, καθώς και αυτός είναι γιος δισεκατομμυριούχου και τώρα ίσως αποκτήσουν ακόμα περισσότερα κοινά.

Η ομάδα του Σερ Φρανκ Γουίλιαμς ανακοίνωσε ότι πήρε δάνειο ύψους 50 εκατομμυρίων λιρών από τον πατέρα του Λατίφι, Μίκαελ. Σύμφωνα με φήμες σε αυτό το δάνειο έχουν μπει υποθήκη ζωτικά περιουσιακά στοιχεία της ομάδας. Πρόκειται για τόσο ζωτικούς τομείς που αν το δάνειο δεν εξυπηρετηθεί, ο Μίκαελ Λατίφι πρακτικά θα έχει αγοράσει την ιστορική ομάδα. Επιπλέον, ο Μίκαελ Λατίφι τον Ιούνιο του 2018 έγινε μέτοχος του McLaren Group, επενδύοντας 203 εκατομμύρια λίρες, πιθανόν σε μία κίνηση να εξασφαλίσει ότι ο γιος του θα βρει ανοιχτές πόρτες για να εξελίξει την καριέρα του. Βέβαια, τότε είχε ανακοινωθεί ότι η επένδυση έγινε αποκλειστικά με επιχειρηματικά κριτήρια και χωρίς να κρύβεται κάποια τέτοια σκέψη.

Παρατηρούμε, λοιπόν, ότι η Βόρεια Αμερική μπαίνει ολοένα και βαθύτερα στη Formula 1, τάση που πιθανότατα θα συνεχιστεί. Η Liberty Media προσπαθεί εδώ και πολύ καιρό να βάλει στο καλεντάρι και δεύτερο αγώνα στις Η.Π.Α., με το Μαϊάμι να είναι η αιχμή του δόρατος, όμως κατά καιρούς έχουν ακουστεί και άλλες προτάσεις όπως ένα σιρκουί πόλης στη Νέα Υόρκη ή ακόμα και η επιστροφή στην πίστα της Ινδιανάπολης.

Θα καταφέρει ο “Νέος Κόσμος” να εκτοπίσει τον βρετανικό χαρακτήρα της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού; Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά, πάντως σίγουρα προσπαθεί έντονα.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.