Είστε εδώ

F1

Formula 1, Γκραν Πρι Ολλανδίας: Αγώνας χωρίς θεατές;

του Γιάννη Σταυρόπουλου

Σενάρια και σκέψεις πέφτουν βροχηδόν στο «τραπέζι» για το πώς θα διεξαχθούν οι αγώνες της Formula 1. Όμως η ιστορία είναι εάν οι ιδέες αυτές και οι σκέψεις είναι πραγματοποιήσιμες. 

Ένα σενάριο λοιπόν είναι να διεξαχθεί σε νέα ημερομηνία το Ολλανδικό Γκραν Πρι (ήταν προγραμματισμένο για 3 Μαΐου, αλλά αναβλήθηκε) χωρίς θεατές. 

Την καλύτερη απάντηση την έδωσε ένας πρώην πιλότος της Formula 1, Ολλανδός στην καταγωγή, ο Γιαν Λάμερς. 

Τόνισε λοιπόν ο Λάμερς ότι «αυτό είναι ένα αδιανότητο σενάριο. Το Ολλανδικό Γκραν Πρι επιστρέφει στο πρόγραμμα μετά από 35 χρόνια και η επιστροφή του πρέπει να εορταστεί με ένα μεγάλο πάρτι για όλους τους φίλους των αγώνων και όχι με κλειστές τις πόρτες, χωρίς θεατές. Είναι κάτι το οποίο δεν θέλουμε ως Ολλανδοί, το οποίο δεν έχει συμβεί ποτέ κατά το παρελθόν», συμπλήρωσε ο Ολλανδός.

Ποιος είναι όμως ο Γιαν Λάμερς. 

Ας θυμηθούμε μερικές «σκηνές» από την καριέρα του.

Ο 63χρονος πλέον Γιαν είναι μια παλιά δόξα του Ολλανδικού motorsport. Στη Formula 1 ξεκίνησε το 1979 με την ομάδα της αμερικάνικης Shadow. To 1980 οδήγησε για της ATS, στη συνέχεια για την Ensign και στην Theodore το 1982, ομάδα που έκλεισε την καριέρα του χωρίς όμως επιτυχία καθώς δεν οδήγησε για κάποιο μεγάλο team. Το 1992 επιστρέφει κάνοντας μόνο δύο αγώνες με την Μarch. 

Ό,τι όμως δεν πέτυχε στη Formula 1 o Λάμερς, το σημείωσε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής, καθώς το 1988 μαζί με τον Άντι Γουάλας και τον Τζόνι Νταμφρίς κερδίζουν με την Jaguar του Τομ Γουόλκινσο (Tom Walkinshaw Racing) τις 24 ώρες του Λε Μαν. Είναι η πρώτη νίκη της Jaguar από το 1957 στο θρυλικό αγώνα της Γαλλίας. Στο βάθρο του Λε Μαν ο Λάμερς ανέβηκε άλλες δύο φορές. Το 1990 επίσης με Jaguar/TWR στο δεύτερο σκαλί με Άντι Γουάλας, Φραντς Κόνραντ και το 1996 στο 3ο σκαλί με Courage/Porsche «παρέα» με Μάριο Αντρέτι και Ντέρεκ Γουόργουικ.  

Έχει κερδίσει επίσης δύο φορές τις 24 ώρες της Ντεϊτόνα, 1988, 1990, επίσης με Jaguar, μια φορά τερμάτισε δεύτερος το 2004 με Doran/Lexus και το 2005 με Crawford/Pontiac 3ος. 

Έγραψε επίσης ιστορία στο ΕΠΑΤ (Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού) οδηγώντας «θηρία», όπως τα 3λιτρα Ford Capri Zakspeed, Porsche 956, Jaguar XJR.  

Η θρυλική πίστα του Ζάντβορντ επιστρέφει λοιπόν μετά από 35 χρόνια. Ο Γιάρνο Ζαφέλι και η εταιρεία του, Dromo Circuit Design, υπογράφει τον επανασχεδιασμό της πίστας σύμφωνα με τους τελευταίους κανονισμούς από πλευράς ασφάλειας της FIA.

Η νέα πίστα έχει μήκος 4.3 χλμ. με 14 στροφές. Πότε θα ακούσουμε τα μονοθέσια της Formula 1 να γυρίζουν στην Ολλανδική πίστα, μάλλον το 2021 έτσι όπως υπολογίζεται…

Αν και οι εκπλήξεις και οι ανατροπές είναι μέρος του θιάσου και του έργου “Formula 1”. 

Στη φωτογραφία η πίστα του Ζάντβορντ.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.