Είστε εδώ

F1

Formula 1: Γκραν Πρι Μεξικό: Πρωταγωνιστές ο Χάμιλτον και η στρατηγική

του Σωτήριου Χάλλα

Σε έναν αγώνα που χαρακτηρίστικε από τις μάχες σε επίπεδο στρατηγικής, ο Χάμιλτον κατάφερε με εξαιρετική διαχείριση της σκληρής γόμας να πάρει ακόμα μία νίκη και να βρεθεί, πλέον, μια ανάσα από την κατάκτηση του πρωταθλήματος οδηγών για έκτη φορά στην καριέρα του.

Στην εκκίνηση Ο Λεκλέρκ κράτησε την πρώτη θέση με τον Φέτελ να ακολουθεί, όμως λίγο πιο πίσω ο Χάμιλτον με τον Φερστάπεν είχαν επαφή, η οποία τους έριξε στην πέμπτη και όγδοη θέση, αντίστοιχα. Αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Άλμπον και κατάφερε να ανεβεί στην τρίτη θέση. Εντυπωσιακός ήταν ο Σάινθ ο οποίος κατάφερε να βρεθεί στην τέταρτη θέση.

Λίγο αργότερα εξαιτίας θραυσμάτων που υπήρχαν στην πίστα επιβλήθηκε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας, το οποίο όμως είχε μικρή διάρκεια. Ωστόσο, το δράμα για τον Φερστάπεν δεν είχε τελειώσει, αφού την ώρα που βρισκόταν στο κομμάτι του σταδίου και πάλευε με τον Μπότας, οι δύο οδηγοί είχαν επαφή η οποία οδήγησε σε κλατάρισμα τον Ολλανδό, κάτι που τον έριξε στην τελευταία θέση.

Από εκεί και πέρα ξεκίνησε μία μάχη στρατηγικής. Στη Mercedes κάλεσαν σχετικά νωρίς τον Χάμιλτον για να του βάλουν την πιο σκληρή γόμα της Pirelli, όμως στη συνέχεια ο Βρετανός άρχισε να “γκρινιάζει” στον ασύρματο, ότι η αλλαγή έγινε πολύ νωρίς, αφού έβλεπε τον Φέτελ να παραμένει έξω με τη μέση γόμα, αποκτώντας πλεονέκτημα το οποίο θα μπορούσε να εξαργυρώσει στους τελευταίους γύρους, αφού θα είχε πιο φρέσκα ελαστικά.

Στις πιο πίσω θέσεις είχαμε έντονες μάχες αλλά και κάποια άτυχα περιστατικά, με μεγαλύτερο εκείνο του Νόρις. Ο Βρετανός μπήκε για αλλαγή ελαστικών όμως οι μηχανικοί του δε βίδωσαν καλά τον εμπρός αριστερό τροχό. Ευτυχώς, αυτό έγινε πολύ γρήγορα αντιληπτό και ο Νόρις πρόλαβε να σταματήσει προτού βγει από το pit lane. Οι μηχανικοί επανέφεραν σπρώχνοντας το μονοθέσιο στη θέση που έχει η McLaren και να του βιδώνουν εκ νέου το ελαστικό, όμως πλέον ο αγώνας του είχε καταστραφεί, καθώς είχε πέσει στην τελευταία θέση.

Με την εξέλιξη που έπαιρνε ο αγώνας, τους τελευταίους 15 γύρους ο Χάμιλτον θα έπρεπε να έχει μειονέκτημα έναντι του Φέτελ, όμως ο Βρετανός κατάφερνε να κρατήσει σταθερή τη διαφορά μεταξύ τους περίπου στα 2.5 δευτερόλεπτα. Αντίστοιχα, ο Μπότας είχε πλησιάσει τον Γερμανό και πλέον είχε μπει στη ζώνη DRS, όμως ο Λεκλέρκ μείωνε τη διαφορά και πλησίαζε με τη σειρά του τον Φινλανδό της Mercedes.

Έτσι, δημιουργήθηκε μία κατάσταση όπου οι τέσσερις οδηγοί των Ferrari και Mercedes είχαν μεταξύ του διαφορές από 1 έως 3 δευτερόλεπτα, οπότε όλα τα ενδεχόμενα ήταν ανοιχτά. Στα παραπάνω, πρέπει να προσθέσουμε το γεγονός ότι και οι τέσσερις είχαν να αντιμετωπίσουν την κίνηση, αφού έφταναν συνεχώς αργότερους οδηγούς στους οποίους έριχναν γύρους.

Παρά το γεγονός ότι υπήρχαν προδιαγραφές για μάχη, τελικά οι διαφορές των πρωτοπόρων έμειναν ως είχαν, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να δει την καρό σημαία πρώτος, με τον Φέτελ να αρκείται στη δεύτερη θέση και το τρίτο σκαλί του βάθρου να πηγαίνει στον Μπότας, ενώ ο Λεκλέρκ έμεινε τέταρτος.

Μπορεί στην κορυφή να μην άλλαξε τίποτα όμως στις πιο πίσω θέσεις Κβίατ και Χούλκενμπεργκ είχαν επαφή τη στιγμή που έστριβαν στην τελευταία στροφή, με τον Γερμανό της Renault να χτυπάει το πίσω μέρος του μονοθεσίου του στον τοίχο και να καταστρέφει την αεροτομή του. Επιπλέον, από αυτή την επαφή ο Χούλκενμπεργκ έχασε την ευκαιρία να πάρει δύο βαθμούς, αφού εκείνη τη στιγμή βρισκόταν στην ένατη θέση, μετά την επαφή έπεσε στην ενδέκατη, ωστόσο, οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Ρώσο, με αποτέλεσμα οδηγός της Renault να ανέβει στη δέκατη θέση και να πάρει τελικά ένα βαθμό

Όσον αφορά την υπόλοιπη κατάταξη, πίσω από την πρώτη τετράδα βρέθηκαν οι δύο R.B. Aston Martin των Άλμπον και Φερστάπεν. Στην έβδομη θέση, την καλύτερη πίσω από τους οδηγούς των τριών μεγάλων ομάδων κατάφερε να τερματίσει ο Πέρεθ, ο οποίος έτρεχε στον αγώνα της πατρίδας του, καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του τον Ρικιάρντο που στους τελευταίους γύρους προσπαθούσε να προσπεράσει με κάθε δυνατό τρόπο. Στις ένατη θέση τελικά πλασαρίστηκε ο Γκασλί, ενώ όπς αναφέραμα και πιο πάνω, η δέκατη κατέληξε στον Χούλκενμπεργκ.

Με τη νίκη αυτή ο Χάμιλτον βρέθηκε ακόμα πιο κοντά στην κατάκτηση του έκτου τίτλου της καριέρας του. Η διαφορά του από τον δεύτερο Μπότας είναι στους 74 βαθμούς και στο Γκραν Πρι του Ώστιν που ακολουθεί το τριήμερο 1-3 Νοεμβρίου, χρειάζεται να πάρει μόλις 4 βαθμούς περισσότερους ώστε να “κλειδώσει” και μαθηματικά τον τίτλο.

Σχετικά άρθρα

Όσο περνάει ο καιρός η Opel θέλει να μας δώσει μία ολοένα και καλύτερη ιδέα σχετικά με το πώς θα είναι η νέα γενιά του Mokka, για αυτό το λόγο δημοσιεύει teaser εικόνες.

Η μεγάλη σιλουέτα του Super Ferry II έστριβε Δευτέρα 9 Ιουνίου το πρωί από τον κάβο και χανόταν στο γαλάζιο του Κάβο Ντόρο με πορεία το λιμάνι της Ραφήνας.

Μπορεί η Formula 1 να ανακοίνωσε τους πρώτους 8 αγώνες οι οποίοι με βάση τους κανονισμούς είναι απαραίτητοι ώστε να θεωρηθεί ότι έχει πραγματοποιηθεί ένα πρωτάθλημα, όμως οι άνθρωποι του αθλήματος εξετάζουν όποιες άλλες επιλογές έχουν για την πραγματοποίηση περισσότερων Γκραν Πρι.

Για πρώτη φορά το δημοφιλές Ford Fiesta θα διατίθεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, όχι όμως μόνο στην επιβατική, αλλά και στην επαγγελματική του έκδοση.

Ο Ματία Μπινότο ήταν ξεκάθαρος σε ο,τι αφορά τους δύο οδηγούς της Ferrari για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 από το 2021, καθώς οι Σαρλ Λεκλέρκ και Κάρλος Σάινθ θα αποτελούν το οδηγικό δίδυμο της Scuderia από τη νέα χρονιά.

Πριν από μερικές μέρες η Porsche αποκάλυψε τη νέα 911 Targa 4S Heritage Design Edition, η οποία διαθέτει ρετρό χαρακτηριστικά.

Άλλος ένας αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι προστέθηκε στη λίστα με τους ακυρωμένους αγώνες.

Ο Χέρμπερτ Ντις τα τελευταία χρόνια κατέχει δύο από τις ισχυρότερες θέσεις στο χώρο του αυτοκινήτου, καθώς είναι διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group, αλλά και αυτής καθ’ αυτής της γερμανικής μάρκας.

Οι όμιλοι FCA και PSA έχουν συμφωνήσει να προχωρήσουν σε συγχώνευση, όμως για να φτάσουν μέχρι αυτό το σημείο θα πρέπει να περάσουν μια σειρά από διαδικασίες, μεταξύ των οποίων είναι και η έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ελαφρώς ανανεωμένο και με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά είναι πλέον το δημοφιλές Ford Fiesta.

Ας ξεκινήσουμε με το ήπιο υβριδικό του σύστημα, το οποίο γνωρίσαμε αρχικά στο νέο Puma, το μικρότερο crossover της Ford που βασίζεται στο Fiesta.